Konfiguracja WiFi 6E na Funbox 10 – jak włączyć pasmo 6 GHz od Orange?

ROZWIĄZANE

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 113
  • 216
  • 0

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

Dziś po entej reklamacji. Zresztą po ostrej wymianie zdań. Bo konsultant zawsze opisuje tak problem że w zasadzie go nie ma. Albo nie rozumie o co chodzi. Udało mi się aby metodą kopiuj wklej. Wkleił treść reklamacji z szczegółowym opisem problemu i rozwiązaniem które działa przez chwilę. Zadzwoniła po tygodniu pani z biura obsługi. Z radą taką aby rozdzielić częstotliwości i sobie ręcznie wybierać z którą chcemy się łączyć. I to ma załatwić problem. Na moje pytanie przecież to się powinno odbywać automatycznie pani dalej to samo. I ewentualnie mogą mi znów funboxa wymienić. Serio?? 🤣 Po uświadomieniu że tutaj ludzie opisują takie problemy i jest on znany to że nic nie wiedzą a ewentualne poprawki to kilka miesięcy. Po czym dodałem iż problem to już od początku istnienia usługi jest zgłaszany. To pani wróciła do. To ja rozdzielę częstotliwości. Ręce opadają 


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2842
  • 12100
  • 74

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

Szczerze współczuję konsultantom Orange. Rozwiązywanie nieistniejących problemów klientów nie jest proste....


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 113
  • 216
  • 0

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

Nieistniejących? To wyjaśnij mi czemu nasze funboxy po około trzech tygodniach przestają pracować z pasmem 6Ghz ? 

Po czym albo reset do ustawień fabrycznych albo ręczna ingerencja w panelu sterowania i znów działa około trzech tygodni. A propozycja ręcznego łączenia się z wifi po danej częstotliwości to już absurd gdzie to urządzenie końcowe i router automatycznie dobiera w zależności od warunków rodzaj komunikacji pasmo itd. Co zmienia wraz z no oddalanie się od rutera i na odwrót. AWięc wyjaśnij czy takie działanie to nie problem? Dodatkowo opisując problem z działaniem wifi konsultant chce wysyłać technika do sprawdzenia linii lub płatna asysta w celu konfiguracji sieci LAN. Problem istnieje i potwierdza go wielu użytkowników więc z łaski swojej nie znając problemu albo nie znając rozwiązania nie pisz o czymś o czym nie masz pojęcia. Dodam iż pracuje w branży i takie cyrki to ma tylko sprzęt od Orange. Dodam tylko że ci super konsultanci po zakupie nowej umowy nie potrafili zrozumieć czemu mam pretensje przecież mam funboxa 6 znaczy w systemie więc mówię mam 10 łącze 8 a ci nie ma takiej oferty. Potem po reklamacji gdzie zdechł pierwszy funbox 10 znów wpisali mi 6 i znów max 1 giga. Więc ja współczuję nam klientom że musimy za nich rozwiązywać problemy. A najlepszy jest max teraz od strzały nie puści cię dalej bo nie rozumie pytania a że nie rozumie to chce wysłać płatną asystę. 


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2842
  • 12100
  • 74

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

Kup sobie taki Access point, jaki Ci pasuje. Naprawdę nikt Ci nie broni. Ja jestem bardzo zadowolonyn klientem Orange.  Pełna prędkość wi-fi w domu 330m2, oraz w każdym zakątku posesji. Troszkę chęci chęci i się da...  Nie ma sensu polegać na wi-fi od operatora... Nawet nie przyszłoby mi do głowy składać reklamacje na wi-fi. Na coś, na co mam 100% wpływu i tylko ode mnie zależy, jak będzie działać. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 424
  • 1538
  • 4

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz


@jocker_ennapisał(-a)

Nieistniejących? To wyjaśnij mi czemu nasze funboxy po około trzech tygodniach przestają pracować z pasmem 6Ghz ? 

Po czym albo reset do ustawień fabrycznych albo ręczna ingerencja w panelu sterowania i znów działa około trzech tygodni. A propozycja ręcznego łączenia się z wifi po danej częstotliwości to już absurd gdzie to urządzenie końcowe i router automatycznie dobiera w zależności od warunków rodzaj komunikacji pasmo itd. Co zmienia wraz z no oddalanie się od rutera i na odwrót. AWięc wyjaśnij czy takie działanie to nie problem? Dodatkowo opisując problem z działaniem wifi konsultant chce wysyłać technika do sprawdzenia linii lub płatna asysta w celu konfiguracji sieci LAN. Problem istnieje i potwierdza go wielu użytkowników więc z łaski swojej nie znając problemu albo nie znając rozwiązania nie pisz o czymś o czym nie masz pojęcia. Dodam iż pracuje w branży i takie cyrki to ma tylko sprzęt od Orange. Dodam tylko że ci super konsultanci po zakupie nowej umowy nie potrafili zrozumieć czemu mam pretensje przecież mam funboxa 6 znaczy w systemie więc mówię mam 10 łącze 8 a ci nie ma takiej oferty. Potem po reklamacji gdzie zdechł pierwszy funbox 10 znów wpisali mi 6 i znów max 1 giga. Więc ja współczuję nam klientom że musimy za nich rozwiązywać problemy. A najlepszy jest max teraz od strzały nie puści cię dalej bo nie rozumie pytania a że nie rozumie to chce wysłać płatną asystę. 


Nie jesteś zmuszony korzystać z funboxa 10. Kup własny router - np. Banana BPI-R4 z oficjalnego sklepu (nie z aliexpress bo wyjdzie drozej przez walutowanie) lub wejdz na x-koma.

Pozdrawiam


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 424
  • 1538
  • 4

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

deest_0-1757769061229.png

Specjalnie dla ciebie zrobiłem koszyk co masz kupić do obsługi sieci 10 GbE. Do większej ilości portów wymagany jest switch - nowy znajdziesz za 1400 zł 😉


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 113
  • 216
  • 0

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

Ty chyba żartujesz. Kupujesz usługę płacisz za nią usługa nie działa to mam kupić własny sprzęt 🤣 ale płacić dalej będę tyle samo. Nie no genialne rozwiązanie. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 113
  • 216
  • 0

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

Za to zgodnie z umową płacę i jeśli coś nie działa to operator ma obowiązek to naprawić. Twoja rada to jak kupić nowe auto po czy okazuje się że ma wady i zamiast korzystać z gwarancji to naprawiasz na własny koszt. Nie no genialne 🤣A tak poważnie jak Orange da łącze bez swojego sprzętu co musi wiązać się z niższą ceną wtedy zakupię własny sprzęt. Póki tak nie jest to to za co płacę zgodnie z umową podlega gwarancji. Zresztą widzę że nie zrozumiałeś e czym jest problem ale może poczytaj to kilka razy. Nie chodzi o to że prędkość spada z odległością to przecież oczywiste. Ale ruter po pewnym czasie przestaje udostępniać pasmo 6Ghz nawet z nazwy sieci to znika. Dopiero ręczna interwencja w panelu sterowania przywraca poprawne działanie na pewien czas. I nawet jak nie jestem w zasięgu 5 czy 6 GHz to nazwa Sieci to 2.4/5/6GHz i jak tylko jestem bliżej rutera mój sprzęt automatycznie łączy się z szybszym pasem i odwrotnie. I tak powinno być. I jest pewien czas i potem z nazwy sieci znika 6GHz i mamy 2.4/5Gz i nawet jak jest metr od rutera i sprawdzam 6GHz nie uruchamia się.  Dodam tylko że jak ręcznie wykonam zmianę w panelu sterowania. To wraca to do normy a z działania wifi i osiąganych prędkości jestem zadowolony. I chciałabym żeby to tak działało. A nie że muszę to wiecznie poprawiać 


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2842
  • 12100
  • 74

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

@jocker_en  No widzisz. Ty płacisz za sprzęt, ja nie. Ty narzekasz na wi-fi, ja nie. Czyje rozwiązanie jest lepsze:)?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 113
  • 216
  • 0

FUNBOX 10 - konfiguracja 6ghz

Orange nie pozwala mi na własny sprzęt próbowałem. A twoje rada jest niezbyt poważna. Skory za coś płacisz ma to działać zgodnie z parametrami na jakie się umawiam z Orange. Niczego więcej nie wymagam.