- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
Dzień dobry,
od dłuższego czasu mam następujący problem - na komputerze podłączonym do routera FunBox 2 kablem internet ogólnie nie działa (zdarzają się momenty gdy wszystko działa jednak np. po wyłączeniu komputera i ponownym jego uruchomieniu znów występują problemy).
Po włączeniu komputera, w ustawieniach sieci/karty sieciowej można zauważyć ciągłe zmiany między z "Sieć niezidentyfikowana" na "Sieć [nr sieci]". W ustawieniach routera widzę natomiast, że komputer ma przypisany błędny nr ip zaczynający się on 169.254 zamiast 192.168.
Próbowałem chyba wszystkich możliwych sposobów by naprawić problem tj. ustawianie adresu ip, maski podsieci, bramy domyślnej, serwerów DNS manualnie, komend resetujących sieć w wierszu poleceń, przywracania routera do ustawień fabrycznych i nic.
Jedynym sposobem który zdaje się działać jest za każdym restart routera - po tym procesie i kilku dodatkowych minutach internet na komputerze zaczyna działać a w ustawieniach routera widzę poprawnie przypisany adres ip.
Sprawdziłem na 2 różnych sprzętach i na drugim również występował ten sam problem (kabel był podłączany do różnych gniazd w routerze)
Na wifi problem zdaje się nie występować.
Co może być przyczyną problemów i jak można próbować je rozwiązać?
Z góry dziękuję za pomoc 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
Cześć @kopelat1
Jeśli masz dostępny inny kabel Ethernet to spróbuj podmienić ten kabel. Czy diody na internecie świeca się ciągiem myślę o diodzie DSL i Internet? Próbowałeś zresetować ustawienia karty sieciowej.
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
Próbowałem podmienić kabel jednak to nie pomagało. Drugi komputer na którym sprawdzałem również był podłączany różnymi kablami - bez różnicy niestety.
Tak, diody świecą się ciągłym światłem.
W międzyczasie mam kilka urządzeń podłączonych na wifi i na nich nie widzę problemów.
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
@kopelat1próbowałeś wykonać reset modemu do ustawień fabrycznych? https://www.orange.pl/omnibook/przywrocenie-modemu-do-ustawien-fabrycznych# Jeśli to nie pomoże to spróbuj na Orange czacie lub na infolinii Orange *100 lub 510 100 100 zgłosić problem z Funboxem, uszkodzenie Funboxa, doradca wystawi zgłoszenie i będziesz mógł wymienić go w salonie Orange
Jeszcze zerknij do tego wątku z forum NO Funbox problem https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Funbox-problem/td-p/138035
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
Tak, przywracałem router do ustawień fabrycznych - brak zmian.
Co do wymiany routera to już byłby z 3 lub 4 router w ostatnim czasie gdyż już zgłaszałem to na chacie/infolinii. Za każdym razem mam te same problemy.
Myślałem jeszcze o instalacji systemu od zera jednak na tym drugim sprzęcie na którym testowałem system został postawiony od nowa kilka dni temu a problemy są dokładnie te same. No i też z jakiegoś powodu restart routera pomaga także zakładam, że to jednak nie wina systemu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
IMHO kable masz popsute. Sprawdź na oryginalnym, krótkim. Jeśli też będzie problem, to FB2 do wymiany.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
@kopelat1jeśli posiadasz ten oryginalny kabel Ethernet co był razem z Funboxem w pudełku to spróbuj jeszcze go podłączyć i sprawdź czy coś się zmieniło 🙂
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
Testowałem na 3 różnych kablach, jeden z nich to właśnie ten z pudełka funbox'a. Kable były wpinane do różnych gniazd.
Nie jest to dziwne, że restart routera naprawia problem?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet po kablu nie działa - sieć niezidentyfikowana
@kopelat1 zgłoś na infolinii Orange lub Orange czacie uszkodzenie Funboxa, dostaniesz zgłoszenie na wymianę modemu i wymienisz go w salonie 🙂
Daj znać czy po wymianie internet działa po kablu 🙂
Pozdrawiam 🙂
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »