Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 3
  • 9
  • 0

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

Cześć,

 

Mam problem z funbox'em 6 a mianowicie przy połączeniu w paśmie 5 GHz co jakiś czas zrywa się połączenie z internetem. W tym czasie połączenie sieciowe jest stabilne (w systemie utrzymane jest połączenie dostaje jedynie informacje o braku dostępu do internetu). Po bardzo krótkiej chwili internet wraca. Zaobserwowałem, że problem dotyka wyłącznie pasma 5 GHz i występuje przy zmianie kanału (domyślnie ustawiona jest automatyczna zmiana). Każdorazowo po rozłączeniu internetu okazywało się, że sieć zmieniła kanał. Dla pewności przekonfigurowałem ustawienia i wybrałem ręcznie kanał. Problem już nie wystąpił, przestało zrywać połączenie.

Podsumowując mimo, że obszedłem jakoś tę sytuację nie zmienia to faktu, że w firmware routera jest jakiś bug. Teraz jestem zmuszony sprawdzać co jakiś czas czy kanał, który wybrałem (w konfiguracji jest dość mały zakres dostępnych kanałów) nie jest zajęty przez sąsiadów.

Podobny problem został już wcześniej opisany na forum w tym wątku: https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Funbox-6-zrywa-wifi/m-p/273777

13 ODPOW. 13

Poziom 38, Guru ***
  • 14601
  • 35451
  • 551

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

@Mariusz_83 z Twojego opisu wynika, że w Twojej lokalizacji jest sporo sieci WiFi na częstotliwości 5 GHz. Dlatego router wyszukiwał za każdym razem najmniej obciążonego kanału i go przełączał. Ustawienie na sztywno jest najlepszym rozwiązaniem, ale trzeba sprawdzić, który kanał jest najmniej zajęty, aby WiFi działało stabilnie.


Poziom 37, Guru **
  • 8045
  • 25965
  • 346

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

@Mariusz_83 Rozumiem, że sieci masz oddzielone? Status   sieci wifi "połączone" jest wyłączony. Każda ma osobną nazwę-SSID? Przy zmianie kanału nie powinno występować zjawisko rozłączenia. Jak zwykle zaproponuję powrót do ustawień fabrycznych. Wiem, że to głupie i oklepane, ale czasem pomaga 🙂 Warto też dlka testów wyłączyć wifi6 i zostawic na wifi5 (za pomocą odznaczenia w menu)

Czasem przy połączonych mechanizm SMART może głupieć przy słabym czy granicznym zasięgu, ale przy oddzielonych...ciekawe zjawisko przyrodnicze


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 3
  • 9
  • 0

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

@agat13 tak sieci są rozdzielone. Zanim odkryłem, że problem powoduje zmiana kanału kombinowałem z wyłączeniem wifi 6 i Smart wifi ale to nie pomogło. Nie wspomniałem wcześniej, że to już drugi egzemplarz routera. Jak tylko zaobserwowałem problemy zgłosiłem to do Orange i wymienili mi router. Sprawdzali też parametry połączenia i tutaj wszystko jest ok. Wcześniej miałem funboxa 3 i zero problemów więc upatruje tutaj jak wspomniałem problemów z firmware.

 

@ketrasaArtur może nie jest zbyt dużo sieci w tym paśmie ale jakieś są

Wojciech_0-1632385448377.png

 

zgadza się, że na sztywno zawsze będzie stabilniej tyle, że inne routery też zmieniają dynamicznie kanały więc wolne pasmo znalezione teraz może być już za chwilę zajęte. Na razie po ręcznym wyborze kanału jest ok o ile urządzenie jest w miarę blisko do routera. Niemniej jednak podzieliłem się swoimi doświadczeniami z nadzieją, że zostaną zaadresowane do producenta urządzenia lub developerów od firmware 🙂

 

@ketrasaArturnapisał(-a)

@Mariusz_83 z Twojego opisu wynika, że w Twojej lokalizacji jest sporo sieci WiFi na częstotliwości 5 GHz. Dlatego router wyszukiwał za każdym razem najmniej obciążonego kanału i go przełączał. Ustawienie na sztywno jest najlepszym rozwiązaniem, ale trzeba sprawdzić, który kanał jest najmniej zajęty, aby WiFi działało stabilnie.

 

 

___________________

*Połączenie treści z dwóch postów w jeden - moderator Wojciech.


Poziom 36, Guru *
  • 4963
  • 16721
  • 202

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

Ja dorzucę tylko swoje "5 groszy", względem tego co czytam na NO o problemach w FB 6 (czy to z wifi (problemy różnego rodzaju), czy z piskami (inny temat)) to muszę powiedzieć że chyba jestem prawdziwym szczęściarzem (posiadam ten router od początku wprowadzenia na rynek) bo żadne z opisywanych problemów mnie nie spotkały.


Pracuję w Orange
  • 892
  • 1367
  • 35

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

Nic takiego u siebie nie zaobserwowałem. Mam 6 połączoną ze smart wifi boxem. Wszystko pięknie działa. Nawet nie pamietam, czy od zmiany z LB 3.0 robiłem restart routera.


Poziom 18, Komentator
  • 56
  • 140
  • 0

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

@agat13 U mnie też występuje dokładnie ten sam problem. Sieci 2.4 i 5.0 Ghz mam rozdzielone pod innymi nazwami. Przerwy trwają 1-2 sek. max, ale dzieje się to ostatnio co godzinę (!). Na początku myślałem, że to usterka techniczna routera Funbox 6, dlatego został wymieniony na nowy. Niestety problem dalej występował, więc zacząłem podejrzewać zmianę kanału (na kablu LAN działa bezproblemowo). I faktycznie - na ustawieniu Auto po zerwaniu połączenia widzę w konfiguracji za każdym razem inny kanał transmisji.

 

Nie rozumiem tylko dwóch rzeczy - dlaczego kanał transmisji zmienia się naokrągło w obrębie dwóch wartości - 100 i 108? Przecież tak naprawdę to ten sam przedział pasma o szerokości 80 Mhz i 160 Mhz?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels

 

Po drugie - dlaczego dzieje się to tak często?

 

Mieszkam na ostanim piętrze w 14-piętrowym budynku, w mieszkaniu wykrywane są jeszcze dwie sieci Wi-Fi pracujące w paśmie 5.0 Ghz, ale nadają one na kanałach 36 i 48.


Poziom 37, Guru **
  • 8045
  • 25965
  • 346

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

@ptr1  na testy złącz obie częstotliwości i zobacz, czy też będzie zrywać co minutę. Daj znać  jak działa.. 

Zdejmij też na testy wifi 6 i zdegraduj wifi do 5-ki. Sprawdź  czy jest zależność 


Poziom 18, Komentator
  • 56
  • 140
  • 0

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

@agat13 Się robi 😀 Dam znać


Poziom 37, Guru **
  • 8045
  • 25965
  • 346

Funbox 6 zrywa połączenie z internetem

@ptr1 Sugeruję jeszcze weryfikacje otoczenia sieciowego wifi. Aplikacja WifiAnalyzer sprawdź czy coś ma silny sygnał w otoczeniu, jaki jest rozkład kanałów i przemyśl czy np nie ma anten na dachu w Twoim otoczeniu. Skoki i zmiana kanałów świadczy o tym, że 5GHz może być zakłócane i SMART szuka wyjścia zmieniając kanały na lepsze, ale cała częstotliwość musi mieć problemy, dlatego skacze...

Zobacz jeszcze czy przy wybraniu kanału ręcznie na stałe problem się powtarza.