- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
@PieRógnapisał(-a)
Rozumiem że na chwilę obecną jedyne rozwiązanie to wymuszenie na Orange dostarczenia ONT (od Huawei) +Fun Box 2 (który od razu idzie do szuflady) i konfiguracja PPPoE i VLANów na własnym routerze.
Czy coś się według waszej wiedzy zmieniło?
Mogę liczyć na jakąś podpowiedź, jak zachęcić Orange do spełnienia moich jasno zdefiniowanych oczekiwań jako klienta, żeby ograniczyć koszty obsługi reklamacji (i odstąpienia od umowy) po ich stronie?
Jakieś słowa klucze które działają na pracowników w salonie lub przez callcenter?
Dokładnie tak, innego rozwiązania na razie nie widać. Pomysł dotyczący trybu bridge w FB3 wisi od kilku miesięcy, z czego od jakichś bodaj dwóch jest "sprawdzany" i panuje całkowita cisza w tej sprawie, nie ma też żadnej informacji kiedy można się spodziewać jakiejkolwiek informacji.
Możesz poprosić w salonie, żeby zaznaczyli przy zamówieniu, że domagasz się FB2+ONT, przy czym największe sukcesy ludzie mieli prosząc bezpośrednio techników, którzy kontaktują się przed instalacją usługi. Niektórzy dość skutecznie stosują też szantaż, że jak przyjadą z czymkolwiek co nie jest FB2+ONT, to odmówią instalacji usługi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
@PieRóg Ja używam tych obrazów https://eko.one.pl/?p=lede-luci i się nie zawiodłem 🙂
Od razu jest z LuCI, więc pierwsze uruchomienie robię od razu z interface'u graficznego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
@rahnie zobacz na moim przykładzie.
Opowiem jak to było z tą zamianą Funboxa 3.0 na 2.0. Powiem, że łatwo wcale nie było.
10 marca. Pierwszy raz przychodzą technicy i stwierdzają że oni nie dadzą mi Fun boxa 2.0 bo nie ma takiej możliwości. Wyklucają się nawet ze nie ma możliwości podpięcia swojego routera. Stwierdzam że nie mają pojęcia o montażach informatycznych urządzeń i rezygnuję z ich usług.
12 marca. Dzwoni do mnie Orange z przeprosinami i z informacją czy jeszcze raz chciałbym się zgodzić na wizytę innych Techników Wyrażam zgodę.
14 marca godz 11:00 - Przychodzą technicy montują światłowód i Funboxa 3.0. Zapewniają, że wymiana na 2.0 jest całkowicie możliwa tylko muszę poprosić o to na Infolinii.
14 marca godz 13:45 - Dzwonie na infolinię z prośbą o wymianę Funboxa na 2.0. Pan w słuchawce zdziwiony, że kto mnie o takiej możliwości zapewniał? Ja mówie, że 3 krotnie u was na infolinii, potem technicy i różni ludzie na forach którzy poprostu dostali 2.0 w ramach wymiany. Konsultant niby przyjął zgłoszenie i miałem dostać w sms-ie numer zlecenia a na drugi dzień odpowiedź. Nie było ani numeru zlecenia ani odpowiedzi.
15 marca godz 11:00 - Piszę na czacie do Orange z pytaniem jak wygląda stan mojego zgłoszenia. W odpowiedzi dostaję informację, że nie mogą znaleźć mojego zgłoszenia w komputerze. W ogóle jakby go nie było. Więc po 3 krotnym przekierowaniu mnie do różnych działów w końcu trafiłem na odpowiednią osobę (panią Katarzynę), która mimo, że z początku twierdziła, że taka akcja nie przejdzie bo właśnie dostała taką informację, to po mojej odpowiedzi, że w takim razie rezygnuję ze światłowodu nagle udało się, że przekazała takie zgłoszenie do techników i powiedziała, że teraz wszystko w rękach techników.
15 marca godz 15:00 - Ktoś dzwoni do drzwi. Nikogo się nie spodziewałem. Otwieram a tu technicy z Funboxem 2.0. Ja zdziwiony , że tak szybko i bez ostrzeżenia. Technicy mówią, że klient nasz pan. Całkowicie inne podejście do klienta niż pierwsza grupa techników. O 180 stopni. Pełna kultura. Dzwonią w odpowiednie miejsca upewniają się czy to przejdzie bo mówia, że powinno, że w odwrotną stronę z 2.0 na 3.0 to by nie przeszło bo system nie przyjmuje. Zadzwonili to tu to tam. I po chwili miałem wszystko i Funboxa 2.0 i ONT. I wszystko śmiga. Można??? Można!!!. Ale fakt. Łatwo nie jest.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Re: Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
@BORAXwrote:@PieRóg Ja używam tych obrazów https://eko.one.pl/?p=lede-luci i się nie zawiodłem 🙂
Od razu jest z LuCI, więc pierwsze uruchomienie robię od razu z interface'u graficznego.
Kupiłem tp-link Archer C7 AC1750 V4, bo V2 (który ty masz) nie był już nigdzie dostępny, a szukałem. Rewizja sprzętowa V4 dostępna w sprzedaży od połowy 2017 nie jest obsługiwana przez główną dystrybucję LEDE (i jeszcze jakiś czas nie będzie) więc jestem skazany na korzystanie ze snapshotów. To ma taki pionierski urok 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
Chciałbym zaznaczyć, że tryb "bridge-via-DMZ", choć faktycznie przekierowuje wszystkie porty, to niestety nie jest idealny.
Dla przykładu - na moim routerze Asus nie mogę skorzystać z wbudowanej opcji DDNS, bowiem router nie potrafi wykryć publicznego IP.
Fakt, routery z w miarę zaawansowanym softem (lub możliwością jego zmiany na np. OpenWRT lub coś podobnego) powyższego problemu mieć nie powinny (zwykle jest opcja sprawdzenia IP). Niemniej nie jest to idealne rozwiązanie, w dodatku niekoniecznie dla wszystkich dostępne (mój Asus niestety nie wspiera innych FW niż domyślne, więc jestem zdany na korzystanie z DDNS z Funbox'a).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Re: Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
Miałem szczęście, mi się udało. Założyli światłowód, podłączyli ostatecznie i tego samego dnia dzwoni pani z propozycją podłączenia usług. Nie może wybrać opcji Funbox 2 ale oddzwoni jak zapyta czy można zmienić później. Oddzwania po kwadransie że za dwa dni przyjdą technicy i trzeba im przekazać że zamiast Funbox 3 chcę Funbox 2.
Dwa dni później zdzwonią monterzy, potwierdzają że mogą zamiast Funbox 3 przynieść Funbox 2 + OTP. Pół dnia później podłączony Funbox 2 śmiga po świetle, 319MBps / 31Mbps.
Schody się zaczęły przy próbie zmiany Funbox 2 na własny tp-Link Archer C7 v4 na LEDE. Za cholerę nie udaje się nawiązać sesji PPPoE do OTP - po konfiguracji VLANa 35 sesja po prostu się nie zestawia. Witki mi opadły. Na pewno to ewidentny i oczywisty błąd.
Jakieś sugestie?
config interface 'loopback' option ifname 'lo' option proto 'static' option ipaddr '127.0.0.1' option netmask '255.0.0.0' config globals 'globals' option ula_prefix 'fdd6:e718:a5c4::/48' config interface 'lan' option type 'bridge' option ifname 'eth0.1' option proto 'static' option ipaddr '192.168.1.1' option netmask '255.255.255.0' option ip6assign '60' option mtu '1492' config interface 'wan' option ifname 'eth0.35' option proto 'pppoe' option password 'XXX' option ipv6 'auto' option delegate '0' option username 'XXX@neostrada.pl' option pppd_options 'mtu 1492' config switch option name 'switch0' option reset '1' option enable_vlan '1' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '1' option ports '0t 2 3 4 5' option vid '1' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '35' option vid '35' option ports '0t 1t'
do systemulogu wali tak:
Sat Apr 21 03:15:53 2018 daemon.warn pppd[14162]: Timeout waiting for PADO packets Sat Apr 21 03:15:53 2018 daemon.err pppd[14162]: Unable to complete PPPoE Discovery Sat Apr 21 03:15:53 2018 daemon.info pppd[14162]: Exit.
status interfejsu
ifstatus wan { "up": false, "pending": true, "available": true, "autostart": true, "dynamic": false, "proto": "pppoe", "device": "eth0.35", "data": { }, "errors": [ { "subsystem": "pppoe", "code": "CONNECT_FAILED" } ] }
Jakieś sugestie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Re: Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
Dla tych co czytają - wysłałem do @PieRóg PW z ustawieniami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Re: Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
Zdaje się, że masz ustawienia dla ipv6, a login dla zwykłej neostrady, ale nie jestem w 100% pewien, bo nie znam lede. Rozumiem, że w configu musi być i vlan i vif 35? W ubiquiti są to rzeczy tożsame i u mnie w konfigu jest tylko vif 35.
U mnie wygląda to tak.
"interfaces": { "ethernet": { "eth0": { "vif": { "35": { "firewall": { "in": { "name": "WAN_IN" }, "local": { "name": "WAN_LOCAL" }, "out": { "name": "WAN_OUT" } }, "pppoe": { "2": { "default-route": "none", "firewall": { "in": { "name": "WAN_IN" }, "local": { "name": "WAN_LOCAL" }, "out": { "name": "WAN_OUT" } }, "name-server": "none", "password": "xxxxxxx", "user-id": "bez_ochrony-xxxxxxxx@neostrada.pl" } } } } },
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Re: Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
Dzięki za sugestie!
VLAN i VIF nazwałem tak samo żeby ładniej to wyglądało na konfiguracji switcha, w LEDE:
swconfig dev switch0 show
Jak OTP jest podłączone bezpośrednio do FB2 - internet działa. Jak przepinam OTP do własnego routera - nie działa, nie podłącza się PPPoE.
Jak wpinam ponownie do FB2, muszę podać ponownie dane logowania [do PPPoE] i połączenie się zestawia.
Jak się zirytuję to podepnę się ze snifferem między OTP i FB2 i zobaczę co tam biega. Póki co - po retuszu konfiguację będę testował taką - dam znać czy odpali.
config interface 'wan' option ifname 'eth0.35' option proto 'pppoe' option password 'XXX' option ipv6 '0' option delegate '0' option username 'bez_ochrony-XXX@neostrada.pl' option pppd_options 'mtu 1492' option peerdns '1'
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Re: Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?
Pięknie dziękuję!
na razie domownicy mi wiszą na wifi, poczekam aż się ich pozbędę z FB2 i znów sprawdzę czy zadziała po zmianie.
tp-link Archer C7 V4 LEDE (obecnie OpenWrt SNAPSHOT r6727-38bd4e4 / LuCI Master (git-18.109.36013-172155e) )