Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 24
  • 0

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

Cześć wszystkim,

jestem tutaj nowy i szukam pomocy.
A więc mój router Funbox 2 z całym pakietem usług (tv, telefon stacjonarny i internet) już chyba powoli kończy swój żywot. Pojawiają się na drodze komputer-router duże i totalnie randomowe opóźnienia często z utratą pakietów. (screen poniżej z pingowania adresu routera w cmd)

ss1.png

Zastanawia mnie co może być przyczyną tego problemu. Wiem tyle że router (może nie jakoś bardzo ale i tak) trochę się przegrzewa. Sześćdziesiąt stopni na obudowie routera jest chyba czymś niepokojącym.
Jakieś pomysły? 🙄

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14298
  • 58774
  • 717

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

@p48l0 Ten typ tak ma, jeśli nie ma dobrej wentylacji. Jeśli nie przeszkadza to zasięgowi wifi, to postaw go na boku z dala od innych urządzeń i staraj się zapewnić przepływ powietrza. Z doświadczenia wiem, że raz przegrzany będzie sprawiał problemy, stad wydaje mi się, że dobrym krokiem nr 2 jest zgłoszenia uszkodzenia modemu i darmowa wymiana w telepunkcie (pamiętaj o komplecie) zaraz po zrobieniu przywróceń fabrycznych, gdy te nie odniosą skutku.

"Fabryka" nie boli, a czyści śmieci w sofcie modemu. Zrób później testy i ewentualnie wymień

Dopisałeś znacznik "wifi"-rozumiem, że testy robiłeś bez kabla? Jeśli tak, koniecznie powtórz przewodowo.

Wyłącz też inne urządzenia w sieci, aby tylko testowe urządzenie miało dostęp do sieci (dla pewności pomiarów)

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

11 ODPOW. 11

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 90
  • 0

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

Wygląda to tak, jakby był mocno przeciążony. Może faktycznie wynika to z przegrzania. Na początek bym go wyłączył na dłuższą chwilę i sprawdził jak temperatura spadnie. Jeśli wciąż będzie się tak zachowywać, to reset do ustawień fabrycznych i test. Jak to nie rozwiąże problemu, to pozostaje zgłoszenie problemu do operatora.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14298
  • 58774
  • 717

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

@p48l0 Ten typ tak ma, jeśli nie ma dobrej wentylacji. Jeśli nie przeszkadza to zasięgowi wifi, to postaw go na boku z dala od innych urządzeń i staraj się zapewnić przepływ powietrza. Z doświadczenia wiem, że raz przegrzany będzie sprawiał problemy, stad wydaje mi się, że dobrym krokiem nr 2 jest zgłoszenia uszkodzenia modemu i darmowa wymiana w telepunkcie (pamiętaj o komplecie) zaraz po zrobieniu przywróceń fabrycznych, gdy te nie odniosą skutku.

"Fabryka" nie boli, a czyści śmieci w sofcie modemu. Zrób później testy i ewentualnie wymień

Dopisałeś znacznik "wifi"-rozumiem, że testy robiłeś bez kabla? Jeśli tak, koniecznie powtórz przewodowo.

Wyłącz też inne urządzenia w sieci, aby tylko testowe urządzenie miało dostęp do sieci (dla pewności pomiarów)


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 24
  • 0

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

@agat13 Przywrócić ustawienia fabryczne z poziomu panelu sterowania routera czy fizycznie poprzez przycisk reset?

🙂


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14298
  • 58774
  • 717

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

@p48l0 Obojętnie. Z poziomu menu czy guzikiem to to samo


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 24
  • 0

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

Ooookej jasne
A jeszcze takie małe pytanie
Bo umowa kończy się za miesiąc gdzie będą mogli mi wymienić router tylko mam pytanie
Czy jak bym go rozebrał (zdjął obudowę, pobawił się jakoś ochłodzeniem routera) to czy dalej mogę liczyć na darmową wymianę?

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14298
  • 58774
  • 717

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

@p48l0  oficjalnie nie spodziewaj się odpowiedzi na tak. Szybciej bym zalecił wentylację mechaniczną. Aż tak drobiazgowo nie sprawdzają, ale lepiej zastosować wiatrak... 

Skoro masz FB 2 to czy aby nie masz łącza miedzianego? Jeśli tak, to problemy prócz sprzętowych mogą być liniowe. 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19705
  • 57132
  • 780

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

@p48l0 nie można rozbierać routera. To jest własność Orange i jeżeli zostanie uszkodzony przez Ciebie, możesz zostać obciążony. Wymianę możesz zrobić w dowolnym momencie, nie trzeba czekać do końca umowy.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 24
  • 0

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

Przywrócenie ustawień fabrycznych nic nie dało, dalej ten sam problem.
Postaram się jakoś ochłodzić router za pomocą wiatraka a w między czasie zajmę zleceniem wymiany.
Myślę że już dam sobie radę.

Dziękuje bardzo za pomoc @agat13 @ketrasaArtur @TomG 
Zamykam.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14298
  • 58774
  • 717

Duże opóźnienia i utraty pakietów za sprawą niesprawnego routera.

@p48l0  po schłodzeniu wrzuć screena z parametrów linowych z menu modemu. Może tam też bubel będzie...