Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Światłowód 1000mb + Funbox 6.. Czy warto walczyć o ONT ??


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 22
  • 0

Światłowód 1000mb + Funbox 6.. Czy warto walczyć o ONT ??

Witajcie. 

Zamówiłem przez telefon instalację światłowodu Orange 1000mb za 3 tygodnie. Udało mi się załapać na nowy Funbox 6. Jestem trochę zielony w tych sprawach . Nie mam jeszcze w mieszkaniu gniazdka, dopiero Orange będzie ciągnąć kable do mieszkania ze swojej instalacji na klatce schodowej.

 

Mam kilka pytań?

1. Czy w przypadku Funbox'a 6 warto walczyć o zamontowanie w mieszkaniu ONT tak bym mogł podłączyć bezpośrednio własny router? Ogólnie niby Funbox 6 już ma szybsze wifi, lepszy procesor i więcej pamieci. Ale czy sprzęt bez zewnętrznych anten pokryje mi całe mieszkanie z bardzo grubymi ścianami ??

2. Czy za instalacje ONT muszę coś dodatkowo zapłacić? Bo ktoś pisał że albo wypożyczają router albo ONT, jeśli zdecyduje się na ONT to  router funbox muszę wtedy od nich kupić na własność by w razie awarii służył orange'owi do diagnostyki ? Jeśli tak to czy mogę np na allegro kupić używanego funboxa 3 zamiast nowego od Orange? Wtedy bedzie mnie to kosztowało kilka razy taniej.

3. Czy wybranie ONT koliduje w jakiś sposób z prawem do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni ? No i jeśli będę musiał kupić router Funbox 6 na własność to czy też mogę go zwrócić w ciągu 14 dni ?

4. Mam własny router Huawei AX3 Quad core który w paśmie 5GHZ łączy mi się z laptopem przy prędkości 1,7 Gbps na kanale o szerokości 160MHZ i powinien spokojnie wyciągnąć 1000Mb po wifi. Obawiam się że Funbox 6 więcej niż 500 Mb na 5GHZ nie wyciągnie więc i tak będę musiał podpiąć swój router, bo nie po to biorę 1000Mb by z tego nie korzystać w pełni. Ciągniecie kabla sieciowego do laptopa nie wchodzi w grę niestety.