Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

ROZWIĄZANE

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 1
  • 0

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

Witam . Mam następujący problem posiadam stara kartę z aktywnymi starymi usługami odnawialnymi I zależy mi na tym numerze. Założyłem konto w starej apce i działa . W nowej jest problem z logowaniem . Założyłem konto ale nie rozpoznaje maila. Z numeru na bierzaco korzystam ale sęk w tym ze Nie ja go rejestrowałem. Czy DA sie to jakos obejść w rozmowie z konsultantem na czacie ? Prosza tam o same imie i nazwisko i numer czy PESEL tez trzeba podawać ? Niestety z tym ostatnim bedzie problem . Proszę o odpowiedz i pozdrawiam 😞

 

 

 

 

________________

*Temat przeniesiony z działu Na kartę - moderator Wojciech.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 1027
  • 2142
  • 181

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

Oj nie wszystko się kręci wokół Allegro. Odkąd pamiętam często kontaktowali się z nami klienci, którzy byli zdziwieni, często zasmuceni, że muszą zakładać wiele kont dla swoich usług (później można było powiązać te usługi, ale założenie konta dla każdego numeru na kartę wymagało odebrania SMS-a na tym numerze).

 

Odkąd zaczęliśmy pracę nad Nowym Mój Orange, a było to kilka lat temu, słuchaliśmy głosów naszych klientów i działaliśmy tak, aby stworzyć portal, który odpowiadać będzie na większość z nich. Dodatkowo postanowiliśmy zwiększyć bezpieczeństwo kont - stąd autoryzacja dwuetapowa (SMS), choć osobiście liczę, że ona wyewoluuje w przyszłości w coś znacznie lepszego, bo w obecnej formie mi się średnio podoba.

 

Natomiast najważniejsze jest to, że znaczna część klientów chciała, aby konto działało w ten sposób - a dzięki obowiązkowi rejestracji (któremu osobiście jestem przeciwny) stworzenie serwisu działającego w ten sposób było możliwe. Teraz każdy klient zakłada tylko jedno konto i gotowe - wszystkie swoje usługi ma w jednym miejscu.

Co do samego Allegro, jeśli sprzedawca sprzedaje karty zarejestrowane na siebie (lub inną osobę, albo słupa) to łamie zasady Allegro. W razie oszustwa ze strony sprzedawcy lub jakiegokolwiek błędu, do którego sprzedawca nie będzie chciał się przyznać, możecie mieć utrudnione uzyskanie pomocy od Allegro - w końcu kupiliście produkt, którego w ogóle na Allegro być nie powinno.

Większość sprzedawców prosi o rejestrację przed wysyłką karty - o "bezpieczeństwie" takiej metody zbyt wiele napisać nie mogę, bo to kwestie mojej pracy i tego co się dowiedziałem od klientów, ale polecam się głęboko zastanowić czy dobrym pomysłem jest udostępnianie komuś bez jakiegokolwiek nadzoru karty SIM zarejestrowanej na swoje dane.

To kwestia zaufania.

 

@lewapptb, założenie konta w Nowym Mój orange jest możliwe tylko przez właściciela numeru. Nie zawsze podanie numeru PESEL jest wymagane, ale jako użytkownik tego numeru nie możesz założyć konta - konto jest zakładane na wszystkie usługi właściciela.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

9 ODPOW. 9

Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 6579
  • 16588
  • 89

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

@lewapptbWitaj, jest niezbędny PESEL, bo on potwierdza dane właściciela itp.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2591
  • 7012
  • 189

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

@lewapptb a nie masz mozliwosci przerejestrowania numeru na siebie? Bedzie po sprawie. A numer PESEL jest potrzebny do weryfikacji.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19983
  • 57772
  • 784

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

@lewapptb w Nowym Mój Orange weryfikacja usług odbywa się po numerze PESEL. Masz więc opcje:

albo przepiszesz numer na siebie, wtedy musisz udać się do salonu z właścicielem numeru i dowodami osobistymi, rejestracji dokonasz na siebie,

albo właściciel zarejestruje numer na Twój adres e-mail i udostępni dane do logowania.


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 884
  • 3512
  • 29

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

@lewapptb 

Niestety, zrobili to tak że karty kupione np. z allegro są bez wsparcia i podejrzewam że o to im chodziło aby je wyeliminować.
Z tych powodów zarejestrowałem niedawno nowy numer i jak mi się na poprzednim skończy Internet to będę używał nowy numer.


Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 1027
  • 2142
  • 181

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

Oj nie wszystko się kręci wokół Allegro. Odkąd pamiętam często kontaktowali się z nami klienci, którzy byli zdziwieni, często zasmuceni, że muszą zakładać wiele kont dla swoich usług (później można było powiązać te usługi, ale założenie konta dla każdego numeru na kartę wymagało odebrania SMS-a na tym numerze).

 

Odkąd zaczęliśmy pracę nad Nowym Mój Orange, a było to kilka lat temu, słuchaliśmy głosów naszych klientów i działaliśmy tak, aby stworzyć portal, który odpowiadać będzie na większość z nich. Dodatkowo postanowiliśmy zwiększyć bezpieczeństwo kont - stąd autoryzacja dwuetapowa (SMS), choć osobiście liczę, że ona wyewoluuje w przyszłości w coś znacznie lepszego, bo w obecnej formie mi się średnio podoba.

 

Natomiast najważniejsze jest to, że znaczna część klientów chciała, aby konto działało w ten sposób - a dzięki obowiązkowi rejestracji (któremu osobiście jestem przeciwny) stworzenie serwisu działającego w ten sposób było możliwe. Teraz każdy klient zakłada tylko jedno konto i gotowe - wszystkie swoje usługi ma w jednym miejscu.

Co do samego Allegro, jeśli sprzedawca sprzedaje karty zarejestrowane na siebie (lub inną osobę, albo słupa) to łamie zasady Allegro. W razie oszustwa ze strony sprzedawcy lub jakiegokolwiek błędu, do którego sprzedawca nie będzie chciał się przyznać, możecie mieć utrudnione uzyskanie pomocy od Allegro - w końcu kupiliście produkt, którego w ogóle na Allegro być nie powinno.

Większość sprzedawców prosi o rejestrację przed wysyłką karty - o "bezpieczeństwie" takiej metody zbyt wiele napisać nie mogę, bo to kwestie mojej pracy i tego co się dowiedziałem od klientów, ale polecam się głęboko zastanowić czy dobrym pomysłem jest udostępnianie komuś bez jakiegokolwiek nadzoru karty SIM zarejestrowanej na swoje dane.

To kwestia zaufania.

 

@lewapptb, założenie konta w Nowym Mój orange jest możliwe tylko przez właściciela numeru. Nie zawsze podanie numeru PESEL jest wymagane, ale jako użytkownik tego numeru nie możesz założyć konta - konto jest zakładane na wszystkie usługi właściciela.


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 884
  • 3512
  • 29

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

Jakoś nie pamiętam aby ktoś mnie pytał czy chcę zmian 😉
Weryfikacja przez SMS jest dobra i powinna pozostać... choć powinna być alternatywa bo przypadki chodzą po ludziach.

Ps. Z reguły jestem ufny, ufam ludziom. Robię trochę zakupów przez Internet i jak do tej pory zostałem raz oszukany (AliExpress) ale bez problemów uzyskałem zwrot kosztów.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32806
  • 39028
  • 1390

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

A czy któryś z operatorów pyta czy chcemy zmiany jak zmienia swoje serwisy samoobsługowe?

Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 1027
  • 2142
  • 181

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie


@Zeuseknapisał(-a)
Jakoś nie pamiętam aby ktoś mnie pytał czy chcę zmian 😉

Ale ja nie pisałem, że pytaliśmy każdego. Zbieraliśmy opinie klientów w różny sposób - na forum, facebooku, braliśmy pod uwagę co mówili klienci w rozmowach z konsultantami, w końcu czasami pojawiały się ankiety z możliwością wyrażania opinii; część klientów i pracowników testowała nowy serwis zanim został oddany do użytku. Tak uzyskaliśmy zalążek tego co mialo powstać.

Później Nowy Mój Orange był oddawany coraz większej grupie klientów, od których ponownie zbieraliśmy opinie, jeśli coś było sensowne, a zwłaszcza jeśli było podawane wielokrotnie i mogło być wprowadzane, to wkrótce było wprowadzane.  Obecny Nowy Mój Orange w niewielkim stopniu przypomina to co było na początku, bez zmiany pozostały tak naprawdę tylko główne założenia:

  • 1 klient = 1 konto (każdy klient  posiada tylko 1 konto, na którym zarządzać może wszystkimi swoimi usługami)
  • 1 konto  = 1 klient (każde konto zawiera dane o usługach 1 klienta, i tylko 1 klienta)

 

I teraz nadal słuchamy, dlatego pracujemy nad wprowadzeniem opcji dowiązywania kont po stronie serwisu, wprowadzamy lub zmieniamy działanie niektórych funkcji (jak np. wyodrębnienie opcji dla przeniesienia karty eSIM na inne urządzenia z normalnej wymiany), możliwość zablokowania numeru z powodu zgubienia/kradzieży z poziomu konta. Jakiś czas temu zmieniliśmy nawigację na koncie, wprowadziliśmy nowe podsumowanie usług. Jeszcze wiele pracy nad nami, bo nigdy nie jest tak,że nie może być lepiej 🙂

 


Weryfikacja przez SMS jest dobra i powinna pozostać... choć powinna być alternatywa bo przypadki chodzą po ludziach.

Ja osobiście wolałbym weryfikację mniej podatna na problemy i przejęcie (Np. zaufane urządzenie, Google Authenticator, klucz U2F). Natomiast weryfikacja SMS powinna i tak pozostać jako opcja (najmniej bezpieczna). Weryfikacja SMS jest nadal lepsza niż brak jakiejkolwiek 🙂

Opcja weryfikacji lub rezygnacja z niej powinna przy tym pozostać wolą klienta. Natomiast to są moje pobożne życzenia - troche jest tak, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, i widząc, jak daleką drogę przeszedł Nowy Mój Orange i jak świetnym - przynajmniej dla ofert na kartę - jest,po prostu chciałoby się więcej 😉


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 884
  • 3512
  • 29

Aplikacja Orange i rozmowa z konsultantem na czacie

@Jarek 
Zaufane urządzenie... niby dobra sprawa ale zależy jak to będzie zrobione. W jednym z banków (nie chcę wymieniać aby nie być posądzony o krypto reklamę) jest to oparte na plikach cookie... jest to moim zdaniem takie pseudo zaufanie, takie pliki są podatne np. o uszkodzenie.
Klucz sprzętowy niewątpliwie jest w miarę bezpieczny ale widzę że dosyć drogi... najlepiej gdyby był wybór. Są też zabezpieczenia oparte o odcisk palca, co w aplikacji jest wygodne, gorzej w komputerze ale i tu już można dokupić odpowiednią przystawkę.
Jednak chyba nie ma co na razie mnożyć tych rozwiązań bo jest to zwyczajnie nieopłacalne i mało kto będzie z tego korzystał jak jest weryfikacja SMS.

Widzę że jesteś dosyć w temacie, może wiesz kiedy aplikacja 4.15 zostanie u wszystkich zastąpiona przez wersje 5.xx?