Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

dostęp do serwera poczta.orange.pl


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 15
  • 0

dostęp do serwera poczta.orange.pl

Mam problem wskazujący na ogromną niechęć informatyków z Orange do współpracy z klientami. Po tym, jak otrzymałem pierwszą wiadomość o nowym serwerze poczty elektronicznej o nazwie poczta.orange.pl od razu próbowałem tę nową nazwę serwera wprowadzić do mojej aplikacji klienckiej poczty (używam standardowej aplikacji z pakietu Windows 10).

Wyjaśniam, że oprócz konta, które podałem do kontaktu - używam również konta *@neostrada.pl.

Niestety, nie mogłem nawiązać połączenia z serwerem. Po powrocie do nazwy neostrada.pl połączenie następowało natychmiast. Spróbowałem wówczas usunąć z aplikacji konto i założyć je ponownie. Ze zdziwieniem stwierdziłem, że po wprowadzeniu adresu konta aplikacja otrzymała do automatycznej konfiguracji nazwę serwera neostrada.pl mimo, że Orange zaleca przejść na nowy serwer. Przez czat zgłosiłem ten problem, przy okazji zwracając uwagę na to, że dane do automatycznej konfiguracji wysyłane są po staremu.

 

I co - sądzicie, że problem został rozwiązany? To by było zbyt proste. Po dość długim okresie zauważyłem, że zgłoszenie otrzymało status zrealizowane, choć dalej nie mogłem uzyskać połączenia z serwerem poczta.orange.pl. Natomiast przy kolejnych próbach założenia konta w aplikacji nie otrzymywałem już żadnych danych do automatycznej konfiguracji (widać nazwa neostrada.pl została zablokowana - jedyny skutek mojego zgłoszenia).

 

Zgłaszałem ten problem jeszcze parę razy. Za każdym razem bez efektu, a zgłoszenia konsekwentnie były zamykane. Aż chyba wykryłem dlaczego. W dniu 25 maja ponownie zgłosiłem problem (nr zgłoszenia DXXXXXXXX). I znów nie doczekałem się realizacji, natomiast zauważyłem w dniu 7 czerwca, że tradycyjnie zostało zamknięte. Połączyłem się z doradcą telefonicznie i uzyskałem informację, że zgłoszenie zamknięto po trzykrotnej nieudanej próbie kontaktu telefonicznego. Zgłoszenie ponowiłem (DXXXXXXXX) i sprawdziłem, że w okresie od 25 maja do 7 czerwca włącznie mój telefon (jedyny, jaki jest podany w Orange do kontaktu) nie zarejestrował żadnego połączenia nieodebranego. Nie będę tego komentował. Może ktoś z czytających ten tekst ma jakiś istotny wpływ na jakość pracy odpowiednich służb w Orange i dzięki temu olewanie mnie, jako klienta wreszcie się skończy?

 

Aha. Jeszcze jedno. Dla uczciwości muszę dodać, że zanotowałem jeden kontakt telefoniczny w tej sprawie z Orange. Było to 16 czerwca o 15:18. Zadzwonił do mnie prawdopodobnie ktoś z obsługi klienta i mając przed oczami instrukcję sprawdzał, jak wprowadzam nową konfigurację. Oczywiście efekt był taki, jak dotąd. Połączenie z serwerem nie doszło do skutku. Obiecał, że ktoś z techników skontaktuje się ze mną wkrótce. Dziś mija już 9 dni. Wprawdzie autorzy Nowego Testamentu również w kilku miejscach umieścili informację, że Jezus Chrystus powróci wkrótce, ale z dodatkiem, że "nie znacie dnia, ani godziny", co może usprawiedliwiać niejednoznaczność pojęcia wkrótce w tym kontekście (minęło już prawie 2000 lat). A w moim przypadku jeśli owo "wkrótce" zbytnio się wydłuży, to nieuchronnie zbliżający się termin wyłączenia serwera neostrada.pl nastąpi wcześniej, niż wkrótce.

 

Dodam, że to nie jedyny stwierdzony przeze mnie przypadek niechęci służb informatycznych Orange do reagowania na zgłoszenia klientów. Ale o tym napiszę może innym razem.

 

___________

* Wpis poddany edycji - ukryłem numery zgłoszeń - moderator Bartłomiej

4 ODPOW. 4
Anonim

Nie dotyczy

dostęp do serwera poczta.orange.pl

Nie polecam korzystać z poczty Orange. Szczerze - to tylko 50 MB. W dodatku, gdy coś się Orange w systemach przestawi - tracisz do tej skrzynki dostęp bezpowrotnie.

Szkoda, bo sam bym z tej poczty korzystał - gdyby dawali chociaż 1 GB każdemu klientowi - tak jak to w UPC (tam ta usługa jest wyszczególniona w ofercie, dają do 3 kont e-mail po 5 GB każde) się dzieje i gdyby nie uzależniali tego od ID usługi. Oczywiście jest masa rozwiązań zewnętrznych - osobiście polecam Gmail. IMHO najbezpieczniejszy, najlepszy wybór. 

 

Co do "służb informatycznych" Orange - one reagują bardzo szybko, uwierz mi. Jednak do mało popularnej usługi poczty Orange, z której praktycznie nikt nie korzysta (dziwię się, że jeszcze udostępniają tą usługę - albo zmienić warunki świadczenia i zwiększyć przestrzeń, albo zaprzestać jej świadczenia...) - trudno będzie im zareagować. Mają całą masę innych usług, nawet w umowie już nie ma (jak dobrze pamiętam) wzmianki o tej usłudze, stąd pewnie małe wsparcie. 

 

 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 15
  • 0

dostęp do serwera poczta.orange.pl

Niestety trochę ludzi korzysta. Dlatego też i tylko dlatego ma działać bez zakłóceń. Jak pisałem - to nie jedyne konto używane przeze mnie. Nie likwiduję go jednak, bo adres jest znany wielu znajomym. Usuwanie konta tylko dlatego, że komuś się nie chce doprowadzić go do poprawnej pracy prowadzi do utrudnień w kontaktach towarzyskich. Również moi dostawcy (w tym Orange) mieliby problemy z wysyłaniem faktur do mnie, gdybym o którymś zapomniał przy powiadamianiu o zmianie adresu. Jeśliby któryś z moich pracowników tak reagował na reklamacje klientów, straciłby pracę. Oni wprawdzie o tym wiedzieli, ale i bez tego nie wpadłoby im do głowy takie podejście. Obecnie już jesterm na emeryturze, ale nie zerwałem z kolegami z pracy kontaktów i wiem, że dalej pracują odpowiedzialnie. W przypadku usług Orange takiej odpowiedzialności czasem trudno mi się dopatrzeć. Uważam, że jak się klientowi coś daje nawet za darmo, to to ma działać poprawnie, a jeśli ktoś zgłasza nieprawidłowości, to należy natychmiast znależć przyczynę i ją usunąć. Wspomniałem poprzednio, że nie jest to jedyny przypadek, w którym negatywnie oceniam postawę informatyków z Orange. Mam w używanym od dwóch lat smartfonie K40 z Androidem 9 zainstalowaną apkę "Mój Orange". Poprzednio używałem Lumii z Windows 10 i tam ta apka działałą poprawnie. W wersji na mój obecny smartfon jest całkowicie bezużyteczna. Zgłaszałem oczywiście problem, dowiedziałem się, że jest znany z powodu bardzo wielu zgłoszeń. Podobno sprawdzili, że poprawność działania nie zależy od wersji Androida ani od producenta i typu smartfona. Moim zdaniem błąd zatem błąd jest w strukturze danych na kontach tych klientów, u których działać nie chce. Ale informatycy oganiają się, jak mogą od klientów zgłaszających problem.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 15
  • 0

dostęp do serwera poczta.orange.pl

Wszystkim, którzy zainteresowali się moimi perypetiami z pocztą *@neostrada.pl, należy się wyjaśnienie, skąd wziął się problem. Dotyczy to szczególnie tych, którzy z serwerów orange nie korzystają. Otóż dotychczas obsługiwał tę pocztę serwer o nazwie neostrada.pl, który przekazywał użytkownikom ich wiadomości przychodzące w formie zaszyfrowanej, ale nie potrafił obsłużyć zaszyfrowanych wiadomości wychodzących. Dla zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników uruchomiono więc nowy serwer o nazwie poczta.orange.pl, który obsługuje również zaszyfrowane wiadomości wychodzące. Poinformowano o tym na początku maja wszystkich użytkowników adresów *@neostrada.pl i poproszono o zmianę nazwy serwera w aplikacjach klienckich. Dotychczasowy serwer będzie czynny tylko do końca czerwca. Jeśli więc do tego czasu sprawa zgłaszana przeze mnie nie zostanie rozwiązana, okaże się, że usprawnienie spowoduje praktycznie brak możliwości korzystania z dotychczasowego konta pocztowego. Chyba nie taki cel przyświecał temu pomysłowi. To tyle w tym temacie i zamykam tę dyskusję. Gdyby jednak ktoś naprawdę chciał i mógł mi pomóc w załatwieniu tej sprawy, proszę o kontakt na priv.

________________
* Wpis poddany edycji – moderator Kinga


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29502
  • 271

dostęp do serwera poczta.orange.pl

@WloRab  rozumiem Twoją flustrację i to że masz problem, jednak jeśli nie zauważyłeś lub nie doczytałeś to jest to forum samopomocowe na którym to w większości jesteśmy użytkownikami usług operatora takimi jak Ty, staramy się w miarę naszej wiedzy i umiejętności pomagać sobie wzajemnie. Niestety nie mamy takiej mocy aby mieć jakikolwiek wpływ na pracowników Orange, więc wybacz jeżeli nie znamy odpowiedzi na Twój problem to się nie wypowiadamy.