Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 14
  • 0

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

Witam piszę w sprawie porady, od momentu przedłużenia umowy w grudniu internet to istne szaleństwo. Wcześniej też go wyrzucało ale nie było to tak częste jak teraz. (Sprawa wtedy była zgłoszona i niby miał pojawić się monter ale sam na oczy go nigdy nie widziałem) Internet w ciągu dnia potrafi wyrzucić kilka razy sama prędkość mi nie przeszkadzała do czasu aż internet był stabilny. Posiadam Orange Love do 80/Mb no i jestem świadomy, że minimum to 20/Mb i ten minimum to tak naprawdę się większość czasu trzyma. No do niedawna. Teraz w nocy (Gdzie teoretycznie powinnien być szybszy internet) lubi sobie posiedzieć na 16/Mb i niemiałbym z tym problemu gdyby nie to, że jeszcze go wyrzuci kilka razy. Podrzucam screeny. (Pomiar wykonany na kablu nie przez wifi)
Prosiłbym o pomoc co dokładnie można załatwić. Ucieszyłbym się gdyby coś zrobili ale zawsze tłumaczą, że takie linie. Mimo tego, ze wszyscy wokół mają już światłowody

9 ODPOW. 9

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19968
  • 57727
  • 784

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli źle odczytałem.

@Fa3rr przez minutę masz ponad 6 000 błędów? Coś tu z linią jest całkowicie nie tak. Nie dziwne, że router zrywa połączenie. Prędkości też masz połowę tego, co router pozwala po synchronizacji linii.

Najpierw sprawdź u siebie połączenia, router gniazdko abonenckie na linii telefonicznej. Najlepiej, jak by połączenie było bezpośrednie, bez żadnych filtrów.

Czy nasz jeszcze dodatkowe usługi telefon, telewizję? Jeżeli tak, to czy telefon VoIP, a telewizję IPTV?

 

Taka sytuacja z działaniem internetu może wynikać z nieprawidłowego działania linii, centrali, portu do którego jest podłączona linia w centrali. Jeżeli są dodatkowe usługi, to też mogą mieć wpływ na kiepską linię. 

W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić stan połączeń przewodów u siebie, następnie zgłoszenie zrobić na infolinii. Tego problemu pewnie sam nie usuniesz i konieczna będzie interwencja technika. Podczas zgłoszenia na infolinii lub czacie warto poprosić o diagnozę swojego łączą. Pomocna powinna też być apka Mój FunBox, gdzie również można wykonać diagnozę i wysłać zgłoszenie.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

@ketrasaArtur dobrze przeczytałeś, na początku też myślałem że źle widzę lub jestem zaspany 😉 , aż dziwne że przy takich wynikach parametrów liniowych, na infolinii mówią że tak musi być i nawet technika nie wysłali do @Fa3rr .


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14453
  • 59385
  • 722

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

@ketrasaArtur dobrze widzisz...to rzadkość dla VDSL. Ja bym doradził wykonanie pomiarów za pomocą aplikacji pro.speedtest.pl a nie z poziomu przeglądarki i po całkowitym odłączeniu wszystkich urządzeń proch testowego po kablu ( głównie dekoderów) 

Speedtest powinien pokazywać o kilka Mb/ sek mniej niż się zapina miodem


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 14
  • 0

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

Z dodatkowych usług posiadam: Telefon VoIP i telewizja IPTV.  
Aplikacja Mój Funbox szczerze twierdzi, że wszystko jest okej i nie ma żadnego problemu @ketrasaArtur 
@agat13 
Wykonałem pomiary przy użyciu programu pro.speedtest (Radmin program podobny do Hamachi wykrywany jest jako VPN ale on nie wpływa na jakość internetu bo w zasadzie większość czasu jest wyłączony.) Pomiary wykonane 1 - Około 13:00 2- około 13:50
(Co ciekawe tylko komputer był podłączony do sieci a nikt mi się do niej nie przykleił. Sprawdzałem na stronie router'a)

W takim razie z tego co rozumiem muszę się dobijać do nich. Bardzo przydatne będą specjalistyczne informacje jakie podać podczas rozmowy. Ponieważ jak to bywa z infolinią lubią zwodzić pytaniami typu: "Czy pomiar prędkości został wykonany na 30 różnych urządzeniach, po wifi i kablu na każde urządzenie i najlepiej jak pan sam do prądu się podłączy i sprawdzi czy kopie" - Oczywiście pół żartem pół serio 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14453
  • 59385
  • 722

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

@Fa3rr  pomiary w miarę wiarygodne, choć nie wspominaj o VPN, bo od razu potraktują to jako źródło problemu. Jednak wyłącz na test tego VPN, aby screena zamieścić w reklamacji na czacie jako dowód w sprawie. Oczywiście jakby na alternatywnym lapku zrobić pomiar dodatkowy, byłoby dopełnienie. Wymień jeszcze patchcord pomiarowy na 2 inne, bo cuda się zdarzają 

Nie pamiętam czy robiłeś reset do ustawień fabrycznych modemu, ale jeśli nie, zrób przed zgłoszeniem awarii


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 14
  • 0

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

@agat13 
Wykonałem już chyba wszystkie pomiary jakie mogłem. Pryznam się szczerze to była męczarnia. Dziękuje, że zaproponowałeś mi sprawdzenie różnych patchcordów. Odkryłem nowy problem. Podczas podłączenia nowej RJ. Internet urywa. Podczas próby robienia pomiarów chyba dwa razy sobie usnął... Co prawda w środowisku kiedy tylko jeden sprzęt był podłączony a po wyrzuceniu internetu po 3-4 razy w ciagu kilku minut Prędkość okazała się cudowna (Chociaż wiem, że to na chwile). Dodatkowo nie wiem co się w zasadzie wydarzyło ale gdy mierzyłem prędkość po wifi wykrywało, że jest jakiś PC podłączony przewodowo. Ale kompletnie żaden kabel nie był podłączony pod router nie wiem czy to ja już mam zwidy czy jakieś czary (PC nie miał przypisanego żadnego IP)
PC RJ-45 

Fa3rr_0-1616428000356.png

Laptop Wi-fi (odległość od routera około 1m)

Laptop - Rj45 *Świeżo po resecie i wyrzuceniu internetu) To chyba mój rekord prędkości internetu

I mój ukochany błąd który właśnie jest odpowiedzialny przy każdym rozłączeniu 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14453
  • 59385
  • 722

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

@Fa3rr Ło, masz Liveboxa 3.0...pierwsze, co poradzę, to wymień na FB2.0. 

Na takiego samego chyba już nie dasz rady, a i  technicznie będzie lepiej..nie były to udane modemy i przypuszczam, że to to jest głównym problemem...

Informuj o resecie i tym, czy dłużej tak podziałało


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 14
  • 0

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

Zgłosiłem sprawę do Orange. Technik dzisiaj mi powiedział, że na lini wszystko jest okej i to wina Liveboxa 3.0, polecił wymianę w salonie na FunBoxa 2.0 Czyli tak jak ty polecałeś @agat13 . Na dniach wymienię i potwierdzę czy rozwiązało to problemy 😄


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14453
  • 59385
  • 722

Wyrzuca Internet, a sama jego prędkosć jest na granicy umowy

@Fa3rr tak mi się zdawało...z LB 3 zawsze były problemy... ogólnie