Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wypowiedzenie umowy z winy Orange


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

Dzień dobry,

najpierw opiszę swoją sytuację:
Podpisałem umowę na Orange światłowód 1Gb/s. W środę (5.09.2018) przyszedł Pan, podłączył, przeprowadził speedtest (na speedtest.net) i poszedł. Ja zacząłem "testować" nowe łącze w czwartek i piątek. Nagle okazało się, że speedtest.net potrafi pokazać 9ms pingu oraz 250mbps pobierania (nawet przy połączeniu z serwerami Orange) a pobieranie plików na ogół ogranicza się do 600mbps (ewidentnie rozpoczęcie pobierania kolejnych plików spowalnia te aktualnie pobierane). Do tego pobieranie na ogół kończy się błędem, czy to przez przeglądarkę, czy przez klienta BitTorrent. Ciężko mi stwierdzić dokładną przyczynę, jednak w razie potrzeby mogę przeprowadzić dokładniejszą analizę połączenia.
Dodam, że testy wykonywane przy bezpośrednim połączeniu do Funbox'a, testowane na 3 laptopach, pobieranie na dyski SSD, karty 1Gb. Testowane przy użyciu dwóch kabli 6 kat. oraz tego dołączonego do funboxa.

W piątek zadzwoniłem na infolinię, Pan stwierdził, że tak być nie może przy łączu 1Gbps i umówił wizytę techników na sobotę, między 10 a 12. Z racji tego, że nie mieszkam jeszcze w tym mieszkaniu na stałe, przyjechałem i koczowałem od godziny 09:30 do 11:30 w oczekiwaniu na techników. O 11:30 zadzwoniłem na infolinię, gdzie dowiedziałem się, że moje zgłoszenie zostało automatycznie oznaczone i odrzucone jako "niezasadne", ponieważ Pan z infolinii (mimo, że wyraźnie zaznaczałem jak wygląda połączenie z modemem) zaznaczył w zgłoszeniu, że chodzi o połączenie WiFi. Przyjęto ode mnie nowe zgłoszenie, tym razem nie jako awaria a uwaga do instalacji nowej usługi. Dzisiaj, wtorek, godzina 14:30 dzwonię po raz kolejny na infolinię, żeby usłyszeć, że Pani nie jest mi w stanie powiedzieć, czy technicy do mnie dotrą. Przyjęła kolejne zgłoszenie i teoretycznie umówiła wizytę na jutro około godziny 18:00. Jednak moja cierpliwość kończy się już dzisiaj.

Pytanie do Orange, może do klientów z podobnymi historiami: Czy taka sytuacja podlega pod wypowiedzenie umowy, bez naliczenia kary za jej zerwanie? (umowa na 24 m-ce). Z mojego punktu widzenia Orange nie wywiązało się ze swojej części umowy. Nie mogę dodzwonić się nikogo spoza pierwszej linii, a tam słyszę pytania z kartki, w stylu "a Pan ma problem z Wifi?" albo "ale ja tutaj widzę, że wszystko u Pana jest w porządku" i tak sobie można rozmawiać....

Ps. Żeby było śmieszniej, Orange za te wszystkie połączenia (których by nie było, gdyby jakość świadczonych usług byłaby chociaż zbliżona do warunków z umowy) doliczyło do mojego firmowego telefonu dodatkowe opłaty. Tutaj już zgłosiłem stosowną reklamację, chociaż Pani z infolinii chyba się to nie spodobało, ponieważ nie dostałem żadnego potwierdzenia jej przyjęcia.

9 ODPOW. 9

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32771
  • 38746
  • 1388

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

Jeśli jesteś konsumentem i podpisałeś umowę poza salonem, to masz odstąpienie 14 dniowe.

Pokaż przy okazji statystyki DSL z panelu funboxa.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

Właśnie problem w tym, że podpisałem umowę w salonie. Wszelkie statystyki udostępnię, ale tak jak napisałem, nie mieszkam tam na stałe, więc pewnie najwcześniej wieczorem lub jutro.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32771
  • 38746
  • 1388

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

A jak wychodzisz z domu wyłączasz funboxa z prądu? W ciągu pierwszego tygodnia powinien nie być wyłączony.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

Raz był przywrócony do ustawień fabrycznych. Myślałem, że to wina QoS, firewalla etc więc zacząłem grzebać w ustawieniach. Nic nie pomogło, więc przywróciłem ustawienia fabryczne przed pierwszym telefonem na infolinie, żeby mieć pewność, że nie dzieje się nic złego z mojej winy.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 54
  • 43
  • 0

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

Kliknij w 10GB i daj się rozpędzić pobieraniu. Napisz do ilu doszło.

 

http://www.portnet.pl/narzedzia/pliki-testowe


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

curl -o test ftp://ftp.task.gda.pl/test/10giga
  % Total    % Received % Xferd  Average Speed   Time    Time     Time  Current
                                 Dload  Upload   Total   Spent    Left  Speed
100 10.0G  100 10.0G    0     0  81.2M      0  0:02:06  0:02:06 --:--:-- 73.0

To w temacie tego testu. A gdzie mogę znaleźć statystyki w panelu funboxa? Bo nic takiego nie widzę

Dodatkowo kilka testów ze speedtest.net:

obraz.png


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32771
  • 38746
  • 1388

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

W panelu Funboxa 192.168.1.1 - i tam przeklikaj po zalogowaniu. I sorry, nie DSL, a FTTH.

 

Nie wiem czy wszystkie serwery speedtest w Polsce obsługują mierzenie dużych prędkości. Wg mojej wiedzy Netia dopiero testuje u siebie i koło 15.09 lub później ma zacząć to działać. Nie wiem jak z innym dostawcami. 

 

Podany test wg mnie mieści się w normie. Serwer na którym są testowe pliki jest słaby. Jeśli się nie mylę, 81.2 M jest podawane w MBps, więc aby mieć to co w reklamach trzeba pomnożyć przez 8 i masz Mbps - 1B(ajt) to 8 b(itów).


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1810
  • 2467
  • 104

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

@Piotrekk85 Netia spokojnie jest w stanie testować 1Gb.

 

@lbarczynski serwer Orange powinno zamykać na około 900 Mbit-940 Mbit/s. To już ograniczenia fizyczne sprzętu.

Funbox 3.0 jak i 2.0 dają radę. Jeżeli nie możesz wycisnąć okolicy 900 Mbit/s, to upatrywałbym problemu albo w Twoim sprzęcie albo w uszkodzonej sztuce Funbox 3.0.

Jeżeli chciałbyś zobaczyć w swoim domu techników, to zgłoś uszkodzenie i powiedz to osobie na słuchawce - Chcę zgłosić uszkodzenie.

 

 

 


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Wypowiedzenie umowy z winy Orange

@Piotrekk85ponowiłem testy w domu, gdzie mam światłowód Toya 600/50:


toya_wyniki.png


Co do przeliczania, 82MBps * 8 = 656Mb, czyli o 344Mbps mniej niż opcja za którą płacę. Mam w bloku opcję z Toyą, której nie wziąłem tylko dlatego, że Orange zaproponowało 1Gbps, gdzie Toya "tylko" 600Mbps. Jak widać Orange kłamie klientów.

Swoją drogą czy na tym forum są też pracownicy Orange? W zasadzie rozpocząłem wątek tutaj, bo liczyłem, że chociaż na forum publicznym będą udawać, że nie mają gdzieś już upolowanego klienta.

@BORAXjeśli jutro znowu nie przyjdzie umówiony technik to spróbuję Twojej "sztuczki"