- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
Witam, od dłuższego czasu mamy problemy z Internetem dostarczanym przez przewód telefoniczny, wg postów na forach jest spowodowany przez usterkę w puszce (zrywanie połączenia z komunikatem "Negocjacja linii" obok ikony synchronizacji (pierwsza ikona od góry pod "Status usług") w panelu Funboxa 2, w różnych odstępach czasu i różnej częstotliwości; wymiana routera nie pomogła, przepięcie do innego gniazda też nie (kabel od tego, do którego początkowo był podłączony, został w jakiś sposób fizycznie odcięty, ale ten problem mógł występować jeszcze przed tym); ew. ten problem może występować przez to, że aktualnie jest podpięty do przewodu, do którego był podłączony tylko telefon, lub przez usterkę w zewnętrznym kablu, lecz problem zdaje się występować także podczas braku silnego wiatru), ale mówiąc o tym problemie babci, to ona się boi dzwonić do biura obsługi przez niepewność, czy ktoś to naprawi, czy sami będziemy musieli to naprawiać i czy nie będzie musiała za to płacić (ma aktualnie umowę, ale przewód był montowany lata temu, za czasów Telekomunikacji Polskiej, "podobno" przez wuja (wspominała o tym, ale nie określiła, czy przewód, czy Internet, dlatego podobno)) czy coś, więc chciałem się dowiedzieć, czy wymiana albo naprawa puszki i/lub przewodu będzie coś kosztowała i czy ktoś naprawi, żeby babcia się nie martwiła i żeby ją przekonać do zadzwonienia, bo ten problem zaczyna być irytujący (w czasie pisania tego posta zerwało sieć jakieś 5 razy, wieczorami może zrywać po kilkanaście razy na godzinę).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
@nvagn daj screen z parametrami linii. Przyczyn zrywania połączeń może być wiele, np. uszkodzona sama linia, niepewne połączenia na linii, uszkodzony port w centrali, uszkodzona centrala itp.
Z Twojej strony wygląda, że poczynione zostały starania o poprawienie działania usługi. Jeszcze pytanie, czy telefon jest podłączony przez filtr? Warto też sprawdzić działanie internetu podpinając tylko sam router bez telefonu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
Nie jestem pewien, gdzie są informacje o parametrach linii, niektóre są w informacjach systemowych w zakładce DSL, ale jeśli chodzi o inne, których nie m w panelu, to nie znam; zdaje się, że problem występuje tylko u nas, ale nie jestem pewien;
Telefon jest podłączony bezpośrednio do routera w gnieździe dla telefonu (po wymianie Funboxa 1.0 na wersję 2 nie łączy się z nim, a router go nie wykrywa, chociaż jest podłączony w ten sam sposób, co do poprzedniego, może przez przestarzały model), a router bezpośrednio do gniazda telefonicznego (oryginalnym przewodem dołączonym z routerem), może problem jest przez brak filtra, chociaż te problemy raczej występowały też z podłączonym filtrem, gdy router był podłączony do poprzedniego gniazda
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
@nvagn sporo sugestii już zawarł @ketrasaArtur w swojej odpowiedzi. Ja uważam, że nalezy gruntownie sprawdzić sieć domową. Opisz co to za usługa. .Czy telefon jest podłączony do przewodow miedzianych i gniazda za pomocą filtra, jakie i ile jest gniazdek telefonicznych w domu.
Pomożemy, ale musimy widzieć o czym rozmawiamy. Zrób fotki puszki, gniazdek, przewodow onstalacji, abyśmy technicznie się odnieśli. Nie bój się pisać, bo i tu zdarzały się własnoręczne naprawy sieci domowej pod naszym nadzorem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
Słabo się znam na tym, więc sory, jeśli coś pomylę lub nie będę wiedział, ale mamy umowę na Internet na chyba 3 MB/s (na umowie było tak napisane) z połączeniem przez xDSL, bez podłączonego filtra (ale mamy w pudełku, tylko nie wiedzieliśmy, że jest potrzebny); w domu są 2 gniazda, aktualnie tylko jedno działające (przewód do drugiego został przecięty, możliwe, że przez myszy); dwa zdjęcia to właśnie ta puszka na ścianie łącząca z przewodem na słupie i z gniazdami oraz działające gniazdo, przewód jest przyczepiony do ściany i nad listwą od podłogi tak jak jest widoczne na zdjęciu z gniazdem, raczej nigdzie nie jest uszkodzony przez meble, bo żadne nie stoją na tyle blisko ściany, żeby mogły uszkodzić (a i tak jeśli przewód byłby uszkodzony, to musiałby być uszkodzony w przewodach do obu gniazd jednocześnie, bo będąc podłączonym do poprzedniego, aktualnie odciętego gniazda, też były takie problemy, a przewody do obu gniazd są złączone tylko w puszce), nie widać też żadnych widocznych uszkodzeń na przewodzie nigdzie
(i sory, jeśli ta wiadomość się wysłała podwójnie, ale po publikacji zdaje się, że się nic nie wysłało, więc jeszcze raz wysyłam; edit, nie dołączyło zdjęć, sory)
Edit 2: po podłączeniu filtra "margines szumu w dół" ma wartość 22.1 dB zamiast 20.8 dB, nie wiem, czy to lepiej, czy gorzej, ale właśnie się zmieniło
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
@nvagn router powinien być podpięty bezpośrednio do gniazdka, nie przez żadne filtry. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz telefon po VoIP, skoro podłączony do routera. Sprawdź kontrolkę od telefonu na routerze. Powinna świecić się na zielono. Telefon powinien być wpięty do gniazda TEL. Filtr jest tylko potrzebny, jeżeli jest podpięty pod tą samą linie co router. W Twoim przypadku jest niepotrzebny.
Jeszcze sprawa błędów na linii. Przez niecałą godzinę sporo ich się nazbierało, co sugeruje, że jest problem z linią. Warto by było jeszcze zainstalować apke Mój FunBox i wykonać diagnostykę.
Warto też sprawdzić w puszce i gnieździe połączenia, ewentualnie dokręcić. Odpialbym nieużywany przewód z puszki. Po tych zabiegach sprawdź działanie internetu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
A, okej, odłączyłem od filtra; telefon jest podłączony do TEL, i jak teraz sprawdziłem, to testując telefon poprzez panel Funboxa telefon dzwoni, co wg komunikatu na stronie oznacza, że działa, ale "Status telefonu VoIP: nieaktywny" i "Numer telefonu VoIP: brak numeru", jakby go nie wyłapywało, pomimo że działał normalnie przy poprzednim routerze;
Liczba błędów zdaje się być od ostatniego restartu, który robiłem 4 dni temu, "Linia rozłączona" go nie resetuje; zaraz zainstaluję i sprawdzę
Aplikacja nie znalazła problemów z Internetem (przez opcję "Napraw i optymalizuj" > "Napraw usługę internet" > "Częste rozłączenia", żadnej innej opcji do diagnostyki pasującej do tego problemu nie widziałem), ale znalazła z telefonem, "Modem Livebox/Funbox nie został skonfigurowany by umożliwić połączenie telefoniczne przez internet.", lecz wybierając opcję naprawienia telefonu aplikacja pokazała, że nie naprawiło problemu
Jeśli da się ją otworzyć, to mogę spróbować, tylko puszka jest właśnie zbyt wysoko i nie mam zbytnio jak cokolwiek przy niej robić, udało mi się tylko ją otworzyć (środkowy przewód to ten od uciętego gniazda)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
@nvagn w przypadku braku aktywnej usługi VoIP, trzeba kontaktować się infolinia, czat. Tu jest problem po stronie operatora, bo router powinien automatycznie się skonfigurować. Klient podłącza tylko telefon, nic już nie musi ustawiać w routerze.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
A, to ta, trzeba będzie się z nimi kontaktować w takim razie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wymiana/naprawa kabla telefonicznego lub puszki
@nvagn Twoja puszka bardzo mi się nie podoba. Kabel idący od puszki do gniazda to ten przytwierdzony do ściany za pomocą metalowych klamerek? Szczerze? Nie nadaje się do transmisji szerokopasmowych (czytaj neostrada). Oba pozostałe są nie lepsze. Napisz który dostarcza sygnał z miasta?
Jeśli będzie wiadomo który to, to bym pominął kontrowersyjne połączenia w puszce i skręcił przychodzący z tym do gniazda (oczywiście po jego wymianie)
Jednym słowem: instalacja do wymiany. Przy Neo do 80Mb/sek każde złącze, każdy kabel włączony równolegle, mają wpływ na synchronizację. Tylko bezpośrednie przyjście z miasta kablem miedzianym instalacyjnym i podłączenie do gniazda i dalej do modemu gwarantuje najmniejsze tłumienie, a co za tym idzie większą przepustowość linii.
Teraz zerknąłem na Twój screen. Kable dla usługi VDSL zupełnie się nie nadają. Masz synchro na parametrach skrajnych (dla VDSL synchro to od 24 do 84Mb/sek). Ilość błędów mówi, że coś jest z linią nie tak, a telefonu nie ma, gdyż przy wymianie modemu ktoś zapomniał przypisać do niego VoIP
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »