- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
Witam. Mam pytanie czy (może retoryczne) kiedyś was Orange oszukiwało i nadal to robiło miło zgłoszenia że oszukują?
Zgłosiłem awarie linii.. serwisant powiedział że jest uszkodzony przewód i nie da się naprawić.. na moje pytanie dlaczego bo nie.. po kilku dniach info że naprawione sprawdzam i nadal to samo... Zgłaszam że nadal nie naprawione, znowu ten sam technik.. że się nie da kilka dni później info naprawione, sprawdzam dalej jak było. Znowu zgłaszam i się dziwią i nie rozumiał dlaczego niedzial jak już 3 razy naprawili to samo.. tłumaczenie że jak było raz zepsuta a jest nadal to samo to chyba nie naprawili a tylko tak powiedzieli nie było zrozumiane.. co z takim kaktusem zrobić zbywają już 2 miesiąc w ten sposób.. RPK? Czy jeszcze coś innego? - żal Orange.. 80Mb prędkość a mam 20-30 jak dobrze pójdzie..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
@Darkus robisz certyfikowany test i zgłoszenie, dodajesz wyniki testu https://pro.speedtest.pl/
Zgłaszaj do skutku, aż naprawią linię 😉
Poprzez czat Orange, też da się takie zgłoszenie wysłać z testami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
@DarkusTo, że prędkość jest taka jaka jest wcale nie musi oznaczać, że linia jest uszkodzona.
jeśli 20-80Mb/sek to jest to usługa po miedzie w technologii VDSL. Dla tej technologii o prędkości usługi stanowi zarówno jakość linii jak i jej długość.W grę wchodzą również odczepy, czyli zrównoleglenia łącza (kable podziemne równoległe i dodatkowe gniazdka w domu). Jak widać odpowiedź montera nie jest nieprecyzyjna. O jakości linii świadczą również błędy CRC, których ilość możesz sprawdzić w menu modemu w zakładce DSL. Jeśli ich nie ma, to bym stawiał na długość linii do centrali.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
Tak w ciemno, to zgadnę, że coś z linią było nie tak i ograniczono szybkość wysyłania i odbierania @Darkus , Orange już nie modernizuje sieci po kablu miedzianym, bo to spore koszty, buduje sieci światłowodowe jedynie, więc jeśli zgłoszenia nic nie dadzą, to pozostaje pogodzić się z obecną szybkością internetu 😎
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
Robię od grudnia i piszą że naprawili a ja dalej zgłaszam że nie naprawili i oni znowu że naprawili a ja dalej z wynikami że nie i śmieszne to jest że place pełen abona od 2 miesięcy mam nawet nie połowę prędkości..
Wiem że nie musi oznaczać że linia jest uszkodzona ale taka odpowiedź od technika otrzymałem więc chyba specjalista wie lepiej ?;)
Długość linii gniazda ani nic innego nie zmieniło się od 20 lat więc to nie to
_______________
*Scalenie treści z postów - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
@DarkusAbonament będzie obowiązywał, bo mieścisz się w widełkach 20-80Mb/sek 🙂
O linię jednak trzeba walczyć z monterami. Im mniej pytasz i wiesz, tym łatwiej czasem odpisywać że "nic sie nie da zrobić"
20 lat dla linii kablowej to kosmos. Utrata parametrów dynamicznych i klasa stosowanych 20 lat temu kabli to jedno, a to, że usług VDSL 20 lat temu nie było i nie ma w związku z tym żadnego porównania działania wtedy i teraz usług szerkopasmowych (że o prędkościach i technologiach przesyłu nie wspomnę)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
Tak z historii sieci lokalnej, na moim osiedlu, to po 10 latach kable były wymieniane w całości, po 20 latach taka instalacja jak u @Darkus nie utrzymuje już parametrów i będzie coraz gorzej, jak gdzieś była łatana z powodu wichury bo napowietrzna to dopiero klops.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
@AnonimTak z doświadczenia: jeśli nie ma projektów na modernizację sieci (dokładania, "odkładania" kabli), to operator nigdy nie zrobi wymiany ze względu na wiek czy "zużycie" infrastruktury. Swoją drogą kiedyś zauważyłem, że stare kable w ołowianej i papierowej izolacji miały lepsze parametry dynamiczne niż nowoczesna "plastikowe" o przekroju żyły 0,4mm2 zrobione niezgodnie z normą...oczywiście jeśli nie zdążyły się "napić" wody 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
Dokładnie coś na linii było nie tak zrobili przekierowanie coś zmienili potem naprawili niby ale dalej nie działało. Nie będę miał nic przeciwko jak wymienia na światłowód 🙂
Przewód mogę im dać nowy niech wymienia
Właśnie tego się boje że za jakiś czas prędkość tak spadnie że na radiowe będę musiał przejść...
Tu problemem miała być nie stara instalacja a uszkodzenie i przekierowanie inną trasą a nie ta normalna żeby był internet w ogóle..
________________
*Scalenie treści z postów - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Uszkodzona linia
@Darkus pewnie na centrali przełączyli na inny port, ale pewnie bardziej obciążony i dłuższa trasa, stąd mniejsze prędkości, awaria usunięta ale jest wolniej, prędkości w normach z umowy, pozostaje czekać na szybki światłowód 😉
- « Poprzedni
- Następny »