Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Spadek prędkości internetu


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 3
  • 0

Spadek prędkości internetu

Dzień dobry wszystkim.
Jakiś czas temu(tydzień lub 2 temu) dzwoniłem do Orange zapytać się o spadek prędkości łącza(sprawdzone na routerze) do ~34 Mb/s. Na umowie mam 80Mb/s VDSL, ale Pani na infolini poinformowała mnie że od paru miesięcy jest to normalna prędkość, gdyż według ich logów jest to stała prędkość od września. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić połączenie w routerze ponownie. Okazało się, że linia spadła do 22,2Mb/s.  Po sprawdzeniu umowy okazało się że najmniejszą prędkoscią jaką muszą gwarantować jest 20Mb/s, więc reklamować chyba nie mam możliwości. Jeśli dobrze pamiętam to na infolini poinformowali mnie że odległośc od centrali to chyba lekko ponad kilometr(sprawdzić chyba się nie da od siebie).
Czy jak prędkość się nie poprawi do jutra trzeba to zgłosić czy raczej będą mnie zbywać iż prękość jest wciąż w granicach umowy? Czy na infolini mogą zresetować łącze czy musiałbym wzywać technika?

Informacje: umowa VDSL 80Mb/s, stary dom jednorodzinny więc kable pewnie miedziane, Stały klient od wielu wielu lat, z ostatnim przedłużeniem umowy lutego tego roku. Pamiętam, że przed wakacjami/na ich początku prędkość pobierania wynosiła 40-60Mb/s ale nie mam jak tego potwierdzić. Prędkośc wysyłania jest praktycznie taka sama przez cały okres umowy.


internet.png

5 ODPOW. 5

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19707
  • 57139
  • 780

Spadek prędkości internetu

@Tetarach nie bardzo jest czego się przyczepić. Masz maksymalną prędkość, na jakiej linia się synchronizuje. Błędów też mało. Ciekawe, czy czegoś na centrali nie poprzestawiali. Może centrala, porty już mają taką wydajność, że więcej się nie da, albo po trzecie pójdzie wyżej, jak miałeś wcześniej.

Spróbuj skontaktować się na infolinii i poprosić o restart.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 3
  • 0

Spadek prędkości internetu

Problemem jest stałe zmniejszanie się lini. Ze wzglęu na fakt że posiadam jeszcze w domu telewizje od Orange, w momencie jej użycia przez innych domowników maksymalnie pozostaje 13Mb/s dla komputera(kilka testów prędkości dało taki wynik, ping około 40ms). Przypomniałem sobie, że w przeciągu ostatnich 2dni miałem moment gdy router stracił połączenie z internetem(czerwona dioda) na parę minut i byłem zmuszony go zrestartować(pstryczek z tyłu na 10 sekund) by odzyskać internet. Możliwe że to wtedy mi spadła prędkość na lini z tych 34mb/s. Od czasu gdy sprawdziłem router prędkość dalej wynosi te same 22.1mb/s. Poczekam do jutra by zadzwonić bo może to też być problem po ich stronie, bo wątpie że jest to uszkodzenie lini.
Czy w przypadku problemu maksymalnej prędkości pobierania, prędkość wysyłania też nie powinna spaść poniżej tych 7.4Mb/s?
Po restarcie lini miałbym ponownie okres stabilizacji czy działa to jak odpięcie i podpięcie kabelka tylko że po stronie Orange?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19707
  • 57139
  • 780

Spadek prędkości internetu

@Tetarach tylko nie daj się zbyć, że u nich jest ok. Draż temat, aby zrobiony został reset Twojego portu na centrali. Może być konieczność udania się techniką, ale trzeba uważać, aby nie wrzucili Tobie opłaty za asystę technika. Widać, że pojęcie masz, więc powinneś sobie poradzić. Trzymam kciuki za powodzenie rozwiązania sprawy i daj znać, jakie wyniki.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14301
  • 58789
  • 717

Spadek prędkości internetu

@Tetarach Ja również zauważyłem ostatnio pogarszający się stan linii u Operatora. Nie tylko na VDSL, ale i na ADSL. Kable się starzeją, ale nie tak..że synchronizacja spada z 40 na progowe 22 Mb/ sek. Faktem jest to, że DLM może nie korygować prędkości w górę. Może faktycznie trzeba restartnac port i zrobić jeszcze raz stabilizację łącza? To na pewno nie zaszkodzi. Zapytam jednak jak zwykle, linia podziemna czy napowietrzna po słupach? Ile gniazdek w domu i czy jesteś w stanie prześledzić instalację od wejścia do domu do modemu? Jaki modem i jak dawno przywracaleś do fabryki? Jakie jest gniazdo iilo parowy kabel instalacyjny? Jak rozszyty? 

Warto to wiedzieć i sprawdzić...bo skoro błędów za dużo nie ma, to może być kwestia tłumienia linii


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 3
  • 0

Spadek prędkości internetu

Internet utrzymuje się dalej na poziomie 22.1mb/s... A co do pytań:

linia podziemna czy napowietrzna po słupach?
Napowietrzna. Poprawka, powiedzieli mi że idzie jednak podziemią.
Ile gniazdek w domu i czy jesteś w stanie prześledzić instalację od wejścia do domu do modemu?
1 na pierwszym piętrze, jeśli trasa powinna być w planach budynku to tak.
Jaki modem i jak dawno przywracaleś do fabryki?
funbox 2.0(nowy z umową od lutego), pozostawiłem innym domownikom zrobienie tego, ale znając ich reset to wyłącz, włącz więc pewnie jeszcze nie.
Jakie jest gniazdo i ilo parowy kabel instalacyjny?Jak rozszyty? 
zdjęcie gniazda, kabla chyba nie mam jak sprawdzić bez zabawy z nim. Wątpie że to jego wina bo problemy miałbym dużo dłużej.

Jeszcze nie dzwoniłem na linię bo domownicy potrzebują internentu, ale ile czasu zajmuje reset portu jak się już dodzwonię na infolinię? 


gniadko.jpg