- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Neostrada rozłączała się co 2-3h na 2-3min. W końcu padło całkiem, byli technicy coś tam się na centrali zwaliło naprawili przepięli mnie na jakieś inne urządzenie. Przez dwa miesiące była bajka synchronizacja 14mb / 1,2mb śmigało aż miło jeśli można uznać można te prehistoryczne prędkości. W piątek znowu wszystko padło, wczoraj "naprawione" i wróciła stara neostrada z synchronizacja 10 i 0,9 ciągłym rozłączaniem. Technicy znowu rozkładają ręce, jakaś rada?
ps. funbox wymiany 3 razy
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Langix Jedyne co zalecam, to obserwowanie linii i synchronizacji w menu modemu. Warto sprawdzać błędy i ich przyrost. W domu masz tylko Liveboxa czy jeszcze inny modem? LB2 zawsze uchodził za modem dość kapryśny i jak się "wygrzał", to działał abstrakcyjnie. Warto raz na jakiś czas wrócić go do ustawień fabrycznych. Tak pro forma. Jeśli masz możliwość zorientuj się jak wyglądają perspektywy na FTTH, a jeśli nie ma widoków, warto sobie zerknąć na dobry modem ADSL z bogatym menu i opcjami administrowania siecią. Co do słupa- może nie jest to szczyt techniki, ale warto porozmawiać z monterami rejonowymi, aby zerknęli jaki jest stan łączówek na głowicy kablowej. Skrzynka nie należy do szczelnych, więc powodem niestabilnej pracy może być wilgoć, która w ostatnich dniach mogła "zaszkodzić" łączówce. To zawsze warto sprawdzić i żyć w zgodzie z technikami z O.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
@Langix jak technicy nie pomogli, to tym bardziej na forum też trudno coś doradzić. Z Twojego opisu wynika, że cały problem leży po stronie centrali. Dzwoń i zgłaszają problem. Dobrze, aby technicy sprawdzili również linię.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
@Langix Żeby coś poradzić musimy wiedzieć jakie masz parametry łącza. Wejdź do menu modemu 192.168.1.1 i zrób screena parametrów ADSL. Login to admin, a hasło to admin, lub 8 liter i cyfr z klucza zamieszczonego na naklejce
Jaki modem masz obecnie? Może tak się złożyło, że Orange podniosło prędkość usługi do 20Mb/sek, ale linia nie wytrzymuje takiej prędkości. Czekamy na Info
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
Pewnie przepieli Cię na gorszą "parę". Podejrzewam że kabel jest w kiepskim stanie i ciężko znaleźć coś lepszego. Pozostaje Ci czekać aż wybudują do Ciebie światłowód lub skorzystać z oferty innego operatora jeśli taki jest w okolicy. Ostatecznie net przez LTE.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
@marder LTE zawsze zdąży podłączyć. Na FTTH nie ma co liczyć w ciągu najbliższego tygodnia, a net chyba potrzebny. Oczywiście warto się tym zainteresować, bo to przyszłość, ale radzimy coś tu i teraz. Mamy dwie możliwości: linia i port na centrali. Z naszego forimowego poziomu obie teoretycznie niedostępne.. Możemy jednak pomoc w analizie. Zobaczmy stan łącza i pokierujmy działaniami kolegi. Może coś wywalczy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
@ketrasaArtur Słusznie, ale przyznasz, że dzwoniąc na infolinię z hasłem "nie działa" wskórasz mniej niż z konkretami i analizą sytuacji. Ważne, aby nasz kolega wiedział jak rozmawiać z technikami i jak rozumieć ich techniczne uwagi. Wiem, że monterzy mają pełne ręce roboty i nie mają czasu na szczegiliki, które rozkładają czasem usługę. Jeśli będą widzieli w abonencie partnera, a nie tylko roszczeniowego krzykacza, pomogą więcej. To wiem, bo ja tak robię i zawsze skutkuje. Mam wśród nich wielu kolegów.Pomóżmy więź @Langix w tej nierównej walce
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
@agat13 tu jest trochę problem, bo Orange nie chce inwestować w miedź, więc technicy kombinowali pewnie i na tak już wysłużonej centrali. Możesz mieć rację, bo może wystarczy w centrali wymienić wadliwy moduł. Ze screena parametrów linii będzie można jakieś info wyczytać i coś niecoś podpowiedzieć. Tak więc @Langix wrzuć screena i poobserwój, co się dzieje z kontrolkami na routerze, jak się znowu rozłączy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
Chętnie bym pomógł ale nic tu nie poradzimy. Tak działających neostrad w Polsce są tysiące. Kable w kiepskim stanie, linie nie remontowane od lat do tego jak gość jest daleko od centrali czy szafy ONU to nic nie poradzisz. Możesz tylko przepinać abonenta z pary na parę i liczyć że będzie mniej doziemiona niż poprzednia bo akurat złącze wyschło.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
@ketrasaArtur Wydaje mi się, że masz rację. Technicy może i robią co mogą, ale trzeba im w tym pomóc. Czasem jedna głupia uwaga może ich naprowadzić na trop rozwiązania które w natłoku obowiązków im umknęło. To też tylko ludzie. Sprawdźmy co mówią parametry łącza. To, że sieć się starzeje, a i centeale nie młodnieje to powszechnie wiadomo. Orange jednak mimo braku inwestycji w miedź MUSI utrzymywać sieć w odpowiedniej jakości, boi za to im płacimy jako abonenci i wiąże nas umowa.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą...
@marder Znam ta walkę z wiatrakami, ale nie możemy odpuszczać. Wymagajmy i kontrolujmy. Trzeba być partnerem dla operatora, a nie biernym i głupim petentem. Klient w krawacie jest mniej awanturujący się, a świadomy praw i obowiązków, szanowany
- « Poprzedni
- Następny »