- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam, od pewnego momentu borykam sie z problemem z przepustowością łącza a mianowicie z downloadem, mialem ustawiony download 8,1 dzwoniac do technika powiedzial ze zmniejszenie downloadu powinno pomóc i rozwiazac problem, lecz internet jeszcze bardziej powolniej chodził, dzwoniac następnego dnia powiedział mi, ze nie moze nic zrobić podwyższyć downladu, czy jest to mozliwe? przy umowie 10mb/s downloadu i 1mb/s uploadu
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@kaperozo7napisał(-a)A co jeśli technik twierdzi, że nie mozna nic zrobić z tą prędkością?
Jak to co? Nic. Będzie tak jak jest albo coraz gorzej. Możesz zgłaszać reklamacje, w ostateczności operator się podda i zerwie umowę z przyczyn technicznych. Linie miedziane mają tylko taką perspektywę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z przepustowością łącza.
@kaperozo7 Oczywiście , jest. Przy Neostradzie ADSL (miedzianej) takie sytuacje się zdarzają...Powiem więcej w miarę pogarszania się stanu sieci są normalne. Dlatego warto się zainteresować stanem i jakością linii, bom świadome działanie przy wizycie montera czy składaniu reklamacji, to podstawa.
Tylko na umowie masz parametry maksymalne, a te rzeczywiste w menu modemu. Wejdź na 192.168.1.1 i w zakładce DSL sprawdź z jaką prędkością jest szsynchronizowany modem. Jak zrobisz screena z parametrów liniowych zakrywając Twoje dane (login) to podpowiemy co jest widoczne...i ewentualnie co robić. Opisz jak linia dochodzi do domu (po słupach czy pod ziemią), jak wygląda instalacja w domu (ile gniazdek, jaki kabel) i jaki to modem
Pomożemy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z przepustowością łącza.
Linia dochodzi do domu pod ziemią, instalacja - jedno gniazdko, i modem funbox 2.0
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z przepustowością łącza.
@kaperozo7 Z tego co widzę masz na sztywno ustawiony profil na centrali 6Mb/sek.
Czyli bez względu na to jakiej jakości jest łącze, więcej niż 6Mb/sek nie osiągniesz...
Normalnie usługi do 10Mb/sek ustawione są w tzw procesie stabilizacji łącza, czyli im więcej błędów, tym obniżana prędkość usługi, aby te błędy wyeliminować. U Ciebie to nie działa...
Trzeba się zastanowić co dalej...bo dość nietypowa sytuacja 🙂
Powinieneś zgłosić reklamację na prędkość usługi i porozmawiać z technikiem...To on jest teraz kluczową postacią, bo weryfikując miejsce powstawania błędów może ustabilizować łącze i zwiększyć prędkość netu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z przepustowością łącza.
A co jeśli technik twierdzi, że nie mozna nic zrobić z tą prędkością?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@kaperozo7napisał(-a)A co jeśli technik twierdzi, że nie mozna nic zrobić z tą prędkością?
Jak to co? Nic. Będzie tak jak jest albo coraz gorzej. Możesz zgłaszać reklamacje, w ostateczności operator się podda i zerwie umowę z przyczyn technicznych. Linie miedziane mają tylko taką perspektywę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z przepustowością łącza.
@kaperozo7 nie zgodzę się, jestem od lat sieciowcem i z każdą linia da się coś zrobić. Tu problem jest nie tylko w linii, ale i w profilu na centrali, więc rozwiązanie jest abstrakcyjne
Skazywanie na niebyt bez podstaw technicznych jest bez sensu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z przepustowością łącza.
Czyli dzwoniąc na infolinie co miałbym dokładnie powiedzieć, zeby pan/pani nie zignorowała/ł mojego zgłoszenia?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z przepustowością łącza.
@kaperozo7zrób screena gniazdka telefonicznego u mnie też było coś podobnego jak miałem Neostradę do 10mb/s wymieniłem kabel i gniazdko telefoniczne i margines szumu podskoczył do 14,5dB. Próbowałeś wymień gniazdko telefoniczne na nowe, kup nowy kabel telefoniczny rj11 i wymień go od gniazdka telefonicznego do modemu Funbox 2.0. Widze że masz bardzo niski margines szumu. Może gdzieś w gnieździe telefonicznym sa styki zaśniedziałe albo kurz jest. Jeszcze możesz zrobić test certyfikowany pomiar prędkości na komputerze tylko musisz zarejestrować się na stronie https://pro.speedtest.pl/. Pobrać program Pro speed test. Uruchomić go i podać token. Przed uruchomieniem testu musisz wyłączyć Wi-Fi w modemie i odłączyć pozostałe kable ethernet, zostawiając tylko podłączony kabel ethernet łączący modem z komputerem. Test składa się z 6 etapów po 30 minut lub 20 minut teraz już nie pamiętam ale coś w tym przedziale Taki test pozwoli działowi informatycznemu, technicznemu na zweryfikowanie problemu co się dzieje z twoją linią. Tutaj masz instrukcje przeprowadzenia testu pro speed test https://pro.speedtest.pl/pomiar_certyfikowany_i_niecertyfikowany.
Test ten też pomoże Orange działowi technicznemu w zlokalizowaniu problemu w czym jest problem. Może być problem na centrali, problem z portem na centrali, problem pomiędzy centralami z węzłami które rozsyłają predkosć internetu z centrali do centrali a z centrali do domu, może tez być problem na słupie w puszce gdzie jest podłączony kabel który idzie do domu
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z przepustowością łącza.
@kaperozo7 zgłaszasz niestabilna pracę modemu. Twoje zerwania spowodowane dotykaniem instalacji są odnotowane w systemie i to jest podstawą do reklamacji z tytułu utraty synchronizacji bez powodu. Technik ma obowiązek przyjść i zweryfikować stan linii, podcinać zbędną instalacje i poprawić wszystkie złącza. To w końcu serwis, a nie gdybanie i leczenie siłą woli...nie daj się zbyć. Po pierwszej zamkniętej reklamacji bez wizyty technika w domu, zgłoś drugą...za trzecia przyjdzie i wtedy powiemy Ci czego wymagać i co mówić
Za szybko się poddajesz wierząc w czarne scenariusze
Trzeba walczyć o swoje i technicznie rozwiązywać problemy
P.S. margines szumu na poziomie 10dB jest ok. Minimum to 6 dał ADSL i jego poprawnej pracy. Bardziej bym tu stawiał na źle styki lub naderwane żyły
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »