Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem DSL (niska prędkość łącza)


Poziom 6, Poszukiwacz
  • 3
  • 0
  • 0

Problem DSL (niska prędkość łącza)

Cześć,

 

Od około pół roku w firmie mamy duży problem z internetem. Od momentu kiedy przeszliśmy na internet Orange DSL 80Mb cały czas występują problemy z jego stabilnością. Według umowy internet powinien działać z prędkością pomiędzy 10-80Mb/s - u Nas działa z prędkością około 20Mb/s i wszystko było by OK jak by nie fakt, że co 2-3 dni na kilka godzin (albo i cały dzień) jego prędkość spada do 0,5Mb/s downloadu ,  600+ pingu i 0.1Mb/s uploadu. Po kontakcie z działem technicznym Orange powiedziano mi, że któreś naszych urządzeń  emituje bardzo wysoki upload i zawala całe łącze. 

Żaden z pracowników u Nas nie wysyła dużych plików (jedynie normalne maile i małe załączniki - ale przecież to nie powinno zawalać całego uploadu)

 

 

Moje pytanie - jak mogę sprawdzić które urządzenie powoduje taki upload albo po prostu co też innego mogło by być powodem i jak się do tego zabrać?

10 ODPOW. 10

Poziom 36, Guru *
  • 4908
  • 12993
  • 168

Problem DSL (niska prędkość łącza)

@filipfilip

Uruchomiłbym jakiś program do monitorowania ruchu w sieci LAN... w sieci znajdziesz sporo propozycji, nie chcę sugerować żadnej... dlatego nie podaję nawet miejsc gdzie takie programy są oferowane.


Poziom 6, Poszukiwacz
  • 3
  • 0
  • 0

Problem DSL (niska prędkość łącza)

Rozumiem, że jak już ściągnę taki program to metodą prób i błędów odpinając kolejno każde urządzenie podpięte do sieci będę mógł zlokalizować problem?

 

(należy mieć pełen dostęp do routera?)


Poziom 35, Ekspert
  • 2850
  • 4760
  • 122

Problem DSL (niska prędkość łącza)

Jeśli posiadasz sprzęt/router od operatora, proponuję sprawdzić czy przypadkiem w ustawieniach routera nie wkradł się w loginie neostrady dopisek "ipv6". Jak to usunąć, opisane jest tutaj...

 

Pozdrawiam i przepraszam @Misiek62 za wpinkę w temat 😉

 

 


Poziom 36, Guru *
  • 4908
  • 12993
  • 168

Problem DSL (niska prędkość łącza)

@filipfilip

metodą prób i błędów ... to nawet bez aplikacji do kontroli..

Można na dwa sposoby wyciąć wszystko i podpinać po kolei, badać ruch po jakimś czasie, albo odwrotnie - eliminować pojedynczo - badać - jak nie ma skoku - prrzywrócić - wypiąć następny...

 

@mabud73,

 

żadna wcinka 😉

 

 


Poziom 6, Poszukiwacz
  • 3
  • 0
  • 0

Problem DSL (niska prędkość łącza)

Jeżeli się wkradł to wystarczy po prostu go usunąć?

 

Router jest nasz nie od operatora


Poziom 35, Ekspert
  • 2850
  • 4760
  • 122

Problem DSL (niska prędkość łącza)

Tak, dokładnie. Usunąć i zrestartować router.
Anonim

Nie dotyczy

Problem DSL (niska prędkość łącza)

@filipfilip 

Które procesy łączą się z internetem?

W menu Start wpisz "cmd" i uruchom wiersz poleceń jako administrator. Wpisz komendę "netstat -o". Wyświetli się lista informacji


Poziom 26, Specjalista
  • 721
  • 1680
  • 34

Problem DSL (niska prędkość łącza)

@mabud73 jesli @filipfilip faktycznie ma usługę DSL nie Neostrada, to tam autoryzacja jest na poziomie dostarczonego sprzętu użytkownik sam nic nie wpisuje.


Poziom 35, Ekspert
  • 2850
  • 4760
  • 122

Problem DSL (niska prędkość łącza)

Spoko @Mikołaj , dzięki za uzupełnienie. W takim razie traktujmy moją sugestię jako nieaktualną. Pozostają testy krzyżowe, eliminujace po kolei ewentualną przyczynę problemu 🙂

@filipfilip, nie oznaczaj mojej sugestii jako rozwiązanie dopóki nie sprawdzisz czy działa 😉