- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
Jako były już użytkownik Netii połasiłem się na światłowód ponieważ oni nie mają zamiaru inwestować w ludzi na miedzi i 10Mbp/s. Skuszony prędkością interentu Orange w mojej lokalizacji (do 50Mbp/s na obecnej miedzi) przy oczekiwaniu na światło uznałem za kuszące zwłaszcze że w dobie XXI wieku taki internet powinnien być standardem, już paj licho te 10 pingu więcej przy telii.
A więc stało się, nieświadomy przyszłej jazdy rollercoasterem tylko i wyłącznie w dół podpisałem umowę, internet sięgał prawię 39Mbps na speedtest, 44Mbps qBittorrent. Po zakończeniu okresu stabilizacji zatrzymało się na stałym 37Mbp/s ale... po miesiącu strony przestały się wczytywać, wyszukiwanie obrazków w google ładowało pierwsze 10 i koniec. Oczywiście na najtańszym VPS interenet śmigał jak błyskawica ( ͡° ͜ʖ ͡°) więc czas na pierwsze zgłoszenie. Problem z trasą który nie był związany bezpośrednio z moim łączem jednak dał im furtkę aby obniżyć mój intrenet do 35Mbp/s, niby mało ale to tylko początek. Problem pomimo "Zrealizowane" nie zniknął, działo się tak jeszcze kilka/kilkanaście dni po czym problem zniknął i mogłem pożegnać się z VPS.
Mineły jakieś 3 miesiące, internet chulał idealnie speedtest przy marginesie szumu około 9dB. Nagle w maju podczas meczu w CS:GO ping wyskoczył do 1000ms z dropem pakietu na 40%. Mówię ok, może 8Mbp/s uploadu zapchało się przy wysyłaniu JPEG ( ͡° ͜ʖ ͡°) przez domownika na wifi, po kilkunastu sekundach powrót do normy. Kilka dni później zaczeło się gubienie synchronizacji. Wpierw sporadycznie w godzinach wieczornych a po następnych kilku dniach już z grubej rury nawet w ciągu dnia bez synchronizacji przez prawie 2 godziny. No dobrze, pewnie coś robią bo jeśli działało to będzie działać dalej co nie? A no nie. W ciągu następnych dwóch dni prędkość spadła na 19Mbp/s uploadu i 6 uploadu przy 16dB marginesu szumu. Restart routera = brak synchronizacji na godzinę. Wieczorem pełen powrót prędkości. Dwa dni później ponowny spadek. "Narzędzie" do pomiaru łącza przy zgłoszeniu "wskazuje na nieprawidłowe działanie usługi" - zgłaszamy! Zgłoszenie zrealizowano lecz internet się nie podnosi, brak synchronizacji w godzinach wieczornych przez godzinę czasu. Zatem zgłoszenie przez czat całej sytuacji, miły Pan twierdzi że niedługo skontaktuje się ze mną technik, zmarnowane plany na weekend, 0 kontaktu od technika. Zatem telefon na BOK, kolejna miła Pani wyrozumiale słucha mojej historii, trzykrotnie pyta czy aby technik na pewno się ze mną nie kontaktował (jedny sms jaki dostałem to o potwierdzeniu zgłoszenia, osobnym miałem dostać aktualizację zgłoszenia, a gdzie tam!), twierdzi iż dodaje specjalną adnotację do zgłoszenia z prąśbą o kontakt technika ze mną. Dwa dni później zlecenie zrealizowane a telefonu jak nie było tak nie ma. Obecna prędkość przy tych samych 9dB co wcześniej.
Jako że mieszcze się w widełkach "od 20Mbp/s" przy spadku o 16Mbp/s nie przysługuje mi gwarancja i nic nie mogę zrobić. Ping niestabilny od 70 do 39 z nasileniem na 70, światłowodu jak nie było tak nie ma (kamienice obok już mają od dawna) bo wpierw modernizacja kamienic ADM gdzie mieszkają same babcie które nie mają pojęcia co to interent. Co z tego że administracja kamienicy sama wyszła z prośbą o modernizacje, babcie z naziemną telewizją ważniejsze.
Wsztko gra, witaj w orange.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
http://i.imgur.com/jA82Nuf.png
dB wacha się od 8 do 10 - ładnie ciągneło ponad 3700 w dół i 8000 w górę niestety nie robiłem wcześniej screenów bo nie wiedziałem że się przydadzą...
ES i SES nigdy nie miałem, dopiero od kiedy zaczeły się jaja.
Aha, wygląd skrzynki: http://i.imgur.com/dNyMDmv.jpg
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
Ja bym wymienił kable rj 11 od routera do gniazdka i czy masz VoIP-u, czy analogowy telefon ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
Kable to pierwsza rzecz jaką sprawdziłem, nie wołałbym technika bez sprawdzenia kabli, złaszcza że do komputera idzie cat6. Kable w domu przed problemami nie były ruszane nawet w minimalnym stopniu. Nie mam voip ani telefonu, sam internet.
Sprawdzałem wszystkie możliwości, bez filtru, router też raczej sprawny bo już nie rozłącza itd.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
@Helsing091 Jak miałeś spliter podłączony to po co jak nie masz telefonu ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
Pytanie proszę skierować do technika który zakładał interenet. Jak już wisiał to nie ściągałem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
@Helsing091 Zgłaszaj problem do BOK bo tu nie techników może wystarczy tylko reset linii.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
Trzy zgłoszenia w tym najnowsze z prośbą o kontakt (w pierwszym poście). Rozumiem że muszę stracić tak ze 100zł na połączenia do BOK żeby potem dołożyli mi 40zł za bezpodstawne wezwanie technika bo przecież "mam minalne 20Mbp/s to o co chodzi?".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange, uszkodzenie linii, obsługa klienta czyli polska codzienność. Przestroga
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »