- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange FunBox 2.0 + IPTV = Problem z internetem 5Ghz
Cześć!
Historii ciąg dalszy 🙂
Pisałem wcześniej o planowanym przybyciu techników. Niestety nie przyjechali. Nawet nie poinformowali o tym, że się nie zjawią. Napisali tylko gdzieś tam w systemie, że zgłoszenie jest niezasadne. Oh well..
Walczyłem sam, jeździłem od salonu do salonu w poszukiwaniu dekodera IWU 200.
Udało się. Znalazłem. Wróciłem do domu, wymieniłem.. i nic. Problem ten sam.
Później przyjechał brat ze swoim FunBoxem. Podmieniliśmy i też nic. Problem nadal występuje.
Wniosek:
Sprzęt jest OK. Wina leży po stronie usługi Orange (Neo).
Już za kilka dni będę miał Światłowód, bo właśnie trwają prace podłączeniowe w moim bloku.
A wtedy pierwszą czynnością będzie odstawienie FunBox na bok i podłączenie innego routera.
Walczyć dalej czy odpuścić? Przyznam się, że mam ogromną ochotę jeszcze trochę ich ponękać telefonami w celu usunięcia problemu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange FunBox 2.0 + IPTV = Problem z internetem 5Ghz
@BartekF jeżeli będziesz miał w niedługim czasie światłowód, to pamiętaj, aby przy zamówieniu i podłączeniu był zewnętrzny ONT, bo inaczej nie skorzystasz z zewnętrznego routera.
Kolejna sprawa to IPTV. Kilka tematów było już na NO w sprawie telewizji Orange na zewnętrznym dekoderze. Oficjancie nie ma sensownego rozwiązania na IPTV. Są problemy.
Więc na o wygląda, że jak chcesz mieć komplet od Orange, czyli internet + TV, to tak łatwo się nie pozbędziesz FunBox-a. Warto więc dalej próbować rozwiązać obecny problem i zaznaczać, że technicy się nie pojawili odpisując, że zgłoszenie niezasadne.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange FunBox 2.0 + IPTV = Problem z internetem 5Ghz
Wiem, że musi być router z opcją VLAN ID i trzeba odpowiednie poprzypisywać. Czytałem o tych rozwiązaniach.
Zewnętrzne ONT mam jak najbardziej zaznaczone na zamówieniu ale wiem też, że technicy się buntują i nie chcą ich montować. Najwyżej odeślę ich z kwitkiem i złożę reklamację na zamówienie, które składałem.
A wracając do problemu mojego.. Nie wiem, czy w dobie wzmożonej pracy z domu Orange nie zastosował jakiegoś systemowego "cwancyka" i po prostu zablokowali możliwość pracy na WIFI 5GHz przy odpalonej innej usłudze, np. IPTV. Z tego co wiem, to TV zabiera około 7Mbit. Szerokie pasmo WIFI zabrałoby resztę i łącza mogłyby się zapychać.
Jadę dalej 🙂
Trzymajcie kciuki 🙂
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »