- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam.
Posiadam modem sagemcom fast 2704. Do internetu poprzez Wi-fi jest podłączonych kilka urządzeń w tym laptop. Od czasu gdy go dostałem wyswietla się na nim "Konfilkt adresów IP. System windows wykrył (...)". Często (moim zdaniem przez ten błąd) internet przestaje działać a po restarcie jest znów ok i tak co kilka minut , godzin a niekiedy potrafi raz na kilka dni.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem polega na tym, że na (kilku) komputerach w ustawieniach masz przypisywany automatycznie adres wewnętrzny. Zrób reset routera i porozłączaj od sieci wszystkie urządzenia, tak aby zarejestrowały się ponownie. W jednej sieci nie może być dwóch takich samych adresów które są odniesieniem identyfikującym urządzenie.
Zmień na komputerach w strefie wifi w ustawieniach na automatyczne pobierania adresu z routera. Opcje te możesz znaleźć w Panel sterowania>Centrum oprogramowania i sieci>Zmień ustawienia karty sieciowej>kliknięcie prawym przyciskiem na aktywne połączenie internetowe i wybór właściwości> oraz kliknięcie "właściwości". Jeśli to nie pomoże, trzeba będzie ręcznie wpisać dwa różne adresy np 192.168.1.30 i 192.168.1.31 po uprzednim przestawieniu opcji na "ręczne". W telefonach zrobisz to po wejściu w opcje wifi, Twoja sieć (przytrzymać Twoją sieć), modyfikuj sieć, opcje zaawansowane, ustawienia IP, statyczny...przyjmując, że na urządzeniach mobilnych masz Androida...
@Artur i mnie uprzedził
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konflikt adresów IP
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konflikt adresów IP
Nie wiem jak to sprawdzić na telefonach. Komputer stacjonarny jest podłączony kablem. Podłączony przez Wi-fi jest laptop oraz trzy telefony.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konflikt adresów IP
Ten komunikat o konflikcie IP w zdecydowanej większości przypadków oznacza, że jakieś dwa urządzenia próbują połączyć się za pomocą tego samego IP, więc teraz musimy dojść do tego które 🙂
W urządzeniach z Androidem sposób łączenia sieci jest w ustawieniach WiFi. Warto upewnić się, że w nich też masz auto.
Może być też tak, ale to musiałoby być przez kogoś ręcznie zmienione, że modem ma ustawione sztywne IP dla jakiegoś urządzenia i gdy laptok próbuje go użyć to jest blokowany.
Wejdź do panelu zarządzania modemem, czyli w pasku przeglądarki wpisz 192.168.0.1 (login zapewne: admin hasło: admin) i poszukaj ustawień sieci WiFi i sposobu łączenia urządzeń 🙂
W Sagemie, w Ustawienia zaawansowwane > LAN powinieneś widzieć listę adresów przypisanych przez DHCP, więc i listę podłączonych urządzeń.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem polega na tym, że na (kilku) komputerach w ustawieniach masz przypisywany automatycznie adres wewnętrzny. Zrób reset routera i porozłączaj od sieci wszystkie urządzenia, tak aby zarejestrowały się ponownie. W jednej sieci nie może być dwóch takich samych adresów które są odniesieniem identyfikującym urządzenie.
Zmień na komputerach w strefie wifi w ustawieniach na automatyczne pobierania adresu z routera. Opcje te możesz znaleźć w Panel sterowania>Centrum oprogramowania i sieci>Zmień ustawienia karty sieciowej>kliknięcie prawym przyciskiem na aktywne połączenie internetowe i wybór właściwości> oraz kliknięcie "właściwości". Jeśli to nie pomoże, trzeba będzie ręcznie wpisać dwa różne adresy np 192.168.1.30 i 192.168.1.31 po uprzednim przestawieniu opcji na "ręczne". W telefonach zrobisz to po wejściu w opcje wifi, Twoja sieć (przytrzymać Twoją sieć), modyfikuj sieć, opcje zaawansowane, ustawienia IP, statyczny...przyjmując, że na urządzeniach mobilnych masz Androida...
@Artur i mnie uprzedził
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konflikt adresów IP
Uzupełniających informacji nigdy za wiele. To czekamy na info od Przemka czy coś pomogło 🙂
+ instrukcja do Sagem 2704, gdyby ktoś szukał, jest tu: http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1980638/4056347035.pdf
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konflikt adresów IP
...dokładnie, czekamy na info... @Przemczyk, cierpliwość i dokładne, przemyślane działania prowadzą do celu 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konflikt adresów IP
Daje zdjęcia ustawień. Na swoim telefonie mam DHCP (Sądze, że na brata jest to samo ponieważ nic nie zmienialiśmy obydwoje) a brata chwilowo nie ma i jego komórki. Mam nadzieje, że coś damy radę 😉
https://zapodaj.net/9c3b3e7e1d2f8.png.html
https://zapodaj.net/4f638e2083cf7.png.html
https://zapodaj.net/1801a42e449f1.png.html
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »