Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

Anonim

Nie dotyczy

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

Witam. Jako, że moja przygoda z Orange powoli dobiega końca chciałbym podzielić się przeżyciami z ów firmą z którą jestem już ponad 8lat.
 

Zaczynając od pierwszego liveboxa na którym miałem prędkość 1Mb/s po czym przesiadka na do 10i owe 10 jak i 1 jest bardzo mile wspominane (były braki i zrywania ale nic poważnego ot czasem brak neta przez jedną godzinę).

 

W roku 2014 zgodziliśmy się przejść na funpack nową umowę z internetem od 20-80Mb/s.

I to pozytywne zaskoczenie z 10Mb/s skok na 45Mb/s Download, Up 5Mb/s Ping 22 z liveboxa 1.0 na 3.0

 

Wciągu 4 lat zdarzyła się jedna awaria którą technicy usuneli w ciągu +- 2dni od zgłoszenia.

Po za tym jedynie kiedy internet tracił połączenie bywało gdy co 24h zmienny reset adresu IP co jest normalne w usłudze (szkoda tylko, że nie dzieje się o stałej porze przez co bywały niespodzianki przy pewnych okazjach)

 

Ale na prędkość i stabilność nie mogłem narzekać przez całe 4lata raz umowa była przedłużana.

Niestety po 2018 zauważyłem, że z prędkością coś się zmieniło kiedy na Steam/Origin/Uplay pliki pobierały się z prędkościami od 5MB/s do 5.5 (jako, że przez 4lata tak właśnie było a w liveboxie miałem 45Mb/s)

zaniepokojony robię test, a tu 12Mb/s z włączonym tv (wiadomo tv zabiera od około 4-8Mb/s) ale spadek z 45 na 12 O.o

Pierw olałem to i postanowiłem poczekać, a może jakaś awaria albo co innego i samo minie.. niestety NIE.

Jako że umowę mieliśmy do 25Marca 2018 roku, Pani z Orane zadzwoniła do nas 18 Lutego i proponowała Orange Love, zmianę umowy, na obecnej mieliśmy rachunek 99.14pln i rachunki "przychodziły pocztą" --to ważna wzmianka.

 

Pani w nowej ofercie jedyne co to podwyżka z 99.14 na 99.99 czyli minimalny wzrost ale nic specjalnego dla stałych klientów.. tylko że karta sim i że najlepiej przejść na płatność e-fakturą jeśli wybieramy nową umowę. Jako, że byliśmy zadowoleni przez tyle lat, a wiadomo człowiek leniwy z natury więc jeśli coś działa i nie trzeba nic zmieniać to siedzi na tym co zna.

 

Zgodziliśmy się przyjąć umowę przy okazji stworzyłem konto, podałem email do e-faktury i wykorzystałem moment aby porozmawiać z działem technicznym odnośnie mojego problemu 25Mb/s zamiast 45

 

Odbiera Miła Pani która jest zdziwiona, po tym jak sprawdza a tu dalej (gdyż podobno na lini była jakas praca która miała się skończyć dzień przed moim telefonem.) Poprosiła mnie bym odłączył modem od zasilania na parę sek, po ponownym uruchomieniu Prędkość magicznie wróciła (wzrosła do około 35)

 

Już tłumaczę prędkość tzw Widełki były na 25 ale z jakiegoś magicznego powodu ogólna prędkość przy Wł TV wynosiła 12Mb/s a przy OFF ok 18 Jak to możliwe zapytacie? nie mam pomarańczowego pojęcia odpowiem..

Ale wracając prędkość na sztywno z 25 wskoczyła na około 40Mb/s czyli mniej niż było ale ok

Lecz dalej przy wyłączonym TV dekoderze było mniej... to wyjaśniło się tak jakby później.

 

Ucieszony, powrotem prędkości oraz załatwieniem nowej umowy wróciłem do oglądania skoków( woli ścisłości 18Lutego zgodziliśmy się na nową umowę a następnego dnia, dzwoniąc i dopytując się jeszcze parę pytań odnośnie nowej umowy, skorzystałem z okazji aby zgłosić problem na dział techniczny)

 

Wracając radość nietrwała długo tzw stabilizacja i tzw DLM w ciągu ok 2tyg (tak wiem stabilizacja trwa 10dni) znów ustawił mi Widełki na 25.. razem z pozostałym problemem dekodera tv.

 

Dzwonie na Bok techniczny i tym razem przez tel się nie da, ale technik nazajutrz przyjechał rano, i pyta abym sprawdził jak teraz, sprawdzamy, a tu wzrost zaczepiło na 44Mb/s nic dziwnego ale znów radość/ulga.

Mimo, że na liveboxie mam 44 to prędkość oscylowała w granicach 34-36...

Parę dni później i prędkość w dół znów po 5dniach synchronizacja padła i kazdego kolejnego dnia w dół o około 1.5Mb/s-3Mb/s w dół..

Pomyślałem zresetuje TV i co prędkość się wyrównała wzrosła do tej obcinanej

Nie wiem jak TV wyłączone zabierało prędkość ale zabierało..

Zgłosiłem przez kontakt formularzem, że każdego dnia przycina prędkość i aby coś zrobili.

 

---Mały update o TV też co jakiś czas są jaja np dźwięk jest obrazu nima albo trzeba zresetować dekoder bo inaczej nie ruszy ugh.

 

Kolejny Dzień i dostaje techników Ci nie byli od prędkości, a od sprawdzania kabelków na centrali i u mnie w domu. Oczywiście u nich ok i prędkość 35Mb/s jest w porządku, a że mam stabilizacje warto czekać bo według nich odda to co zabrało.. Jasne myślę sobie i mówię, że już 2 razy prędkość była przywracana i efekt końcowy ten sam, oni że nic nie mogą i tyle..

 

W między czasie nowa umowa nie dotarła, a za to otrzymaliśmy sms w którym usługa o takim i takim numerze została anulowana, wtedy to wysłałem formularz, odnośnie co i dlaczego zostało anulowane jak i o spadającej dziennie prędkości..Odpowiedzi nie uzyskałem..

 

Był to już czas w którym nie chciałem tracić czasu/nerwów i pieniędzy na BOK który kosztował mnie już wtedy około 80zł ten koszt wzrósł do blisko 100zł

 

Z przejścia na nową umowę zostało mi jedynie zabrana opcja rachunku pocztą i płace e-faktury ugh...

 

Trochę czasu minęło i postanowiłem znów zadzwonić rano ok 7 jako że to bardzo dobra pora kontakt jest natychmiastowy, technik widzi, że coś jest nie tak i pyta czy chce aby zrobić zgłoszenie ja że tak, przy czym znów jestem straszony karą za bezpodstawne wzywanie technika... Niezła polityka nie ma co straszenie klientów na każdym kroku, cóż co technik przyjechał to nigdy nic nie płaciłem nie inaczej było i tym razem.

 

Po kolejnym odzyskaniu prędkość po stabilizacji spadła na 35Mb/s i trzymała tyle przez około 2tygodnie

i tu znów magia nie wiem jak ale znów zaczęło spadać jakim cudem? może internet niestabilny?? - NIE

może sypie błędami?? - NOPE to ja się pytam co w takim razie ponowna stabilizacja? po 2tyg od poprzedniej???!!!

 

W maju odzyskałem prędkość poprzez formularz ostatni raz... otrzymałem również pismo z orange jako, że przepraszają i nie wiem skąd to wzieli, ale w liście jest wzmianka jakobym poinformował ich, ŻE PROBLEM ZNIKNĄ, jak gdzie co kiedy ekhem??

No nic ale prędkość spadła do 25 z 40 w 5dni.

 

Postanowiłem dobra sezon ogórkowy, nic dużego pobierać nie potrzeba, to poczekam miesiąc może co zabrało samo odda.

 

Mamy 19 Czerwca tydzień temu napisał Formularz jako iż prędkość dalej jest już od ponad miesiąca zaniżona o 45% Prosiłem aby ponownie lecz skutecznie zresetowali Port/Dlm zmienili mi centralke, przestawili synchro z auto na VDSL, albo ogólnie niech kompetentna osoba obeznana niech sprawi aby było dobrze. Albo jeśli musi być już jak jest te 25Mb/s to chce bonifikate chyba to jest 30% od rachunku za każdy miesiąc oraz przydało by się 100zł za BOK.

 

No i co wczoraj 18 Czerwca otrzymaliśmy list tym razem polecony, w którym dowiadujemy się, że Orange ponownie (niby) przeanalizował sprawę i ma już nas w poważaniu i abyśmy już nie pisali sprawa u nich jest skończona i nie będzie kontynuowana..

Najlepsza jest data nadania listu 13 Czerwca czyli ten sam dzień co wysłałem formularz

idę o zakład, że trafiłem na osobę która od razu mnie i moją sprawę olała nawet nie czytając zgłoszenia, a tym bardziej nic nie robiąc.

 

Dziś próbowaliśmy jeszcze kontaktu przez stronę z konsultantami, w dwóch sprawach

kiedy możemy wyjść z umowy oraz czy naprawdę nic nam się nie należy.

 

Rozmowę z doradcami podsumuje jako:

-mała kompetentność w odpowiadaniu na proste pytania

-ciągłe reklamy ich ofert mimo, że podkreślam kiedy umowa się skończy ja odchodzę z orange

to nie, a to by brać telefon za 39.99 a to by podpisać następną umowę znów na to co w lutym orange love.

-czułem się jakbym pisał z botami serio..

-brak pomocy i te ich formułki szkoda czasu (odpisują też bardzo wolno)

 

-Chciałbym też opisać jak ciężkie jest logowanie do orange oraz jak ich interfejs to co jest na nasz.orange.pl

jest fatalne, te kafelki/kolorki, mało intuicyjne, oraz w dziale zgłoszeń niema nic, pomimo wielu zgłoszeń oraz nowej umowy pusto..

 

-Proponowane umowy przez telefon to czyste bzdury mam na myśli teksty o specjalnych ofertach (i to limitowanych czasowo) dla stałych klientów BS to co oferują jest na stronie, i pomimo np tego ze Orange love za 99.99 z karta bla bla bla był nam oferowany w lutym, to teraz w Czerwcu dalej ale przecież jest..

Choć miła Pani oznajmiała, że zaraz może owej wspaniałej dla nas umowy już nie być (nabijanie klientów w butelkę nic więcej)

uh zapomniałbym 10gb internetu na kartę jako rekompensata jeśli ofc mamy u nich telefon co za żart...

 

 Propo telefonów ja jestem w play i ostatnio nr "272" który to jest nr od orange próbuje wyłudzić zgodę na przetwarzanie danych no fajnie ciekawe co na to RODO, no i niezly syf robicie PLay które nigdy mnie o to nie prosi, na stronie(stronie PLAY) informują, że zgodę u nich można tylko telefonicznie albo w salonie, a nie w sms jak to wyłudza orange podszywając się pod play

 

Prędkość która powinna być to 45Mb/s Download 5.8 Upload, 22ping Snr 8.8, a co jest?

to Widły na 25Mb/s Up na 5.4 i Ping na 40, i oczywiście u orange wszystko jest ok, a wieloletniemu klientowi nic się nie należy. 

 

Wiecie dlaczego ciągle jestem w orange pomimo, że umowa kończyła mi się 25 marca, a no dlatego, że przecież zgodziliśmy się w Lutym 18 na nową umowę która została anulowana, więc nie było już czasu na rozwiązanie umowy, i ta przeszła na okres 6 miesięcy do 25 września. Dobrze, że choć anulowali kuriera z 2 letnią umową to bym miał dopiero zabawę.

 

Zostaje na razie z 25Mb/s obciętego internetu który bez problemu mógł by mieć i nawet 50+

ale według Orange jest ok...

Napiszę to już ostatni przez 4lata prędkość była na 45Mb/s i przerwa w dostawie była tylko przy 24h zmianie IP na ja wiem 10s czyli wiecie norma, przy 25Mb tez co 24h około mam przerwę przy zmianie IP

Prędkość na 45 ma niższy ping 22 vs 40 i jest tak samo bardzo stabilna jak ta bezpodstawnie przycięta

 

PODSUMOWUJĄC

Już nie mogę się doczekać kiedy zmienię dostawcę internetu/tv mam 3 opcje więc orange nie jest pępkiem świata.

Czy jest mi szkoda, oczywiście, że tak w końcu przez 8 lat nie mogłem narzekać.

 

Niestety ale przy obecnym transferze, a ten jest wręcz żałosny jak na kwotę którą płacę i jak na to, że na tańszej ofercie u konkurencji wyciągam 60Mb/s+

Wiem bardzo się rozpisałem, ale może komuś to co tu zamieszczam zobrazuje co nie co i w czymś pomoże. Mi zostawiając to przynajmniej jest lżej.

 
7 ODPOW. 7

Poziom 21, Pasjonat
  • 1067
  • 1669
  • 7

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

Ale wiesz, że te 25Mb/s to mieści się w gwarantowanym przedziale 20-80? Mogli cię od razu na drzewo spuścić a nie tak się z tobą męczyć 😉

Ja mam podobnie, po przejściu na opcję 20-80 przez parę tygodni było 60-70, teraz po paru miesiącach oscyluję w granicach 20-25. Może to kwestia tego, że ja wyłączam modem, gdy nie jest mi na dłużej potrzebny, więc synchronizacje/stabilizacje (czy co tam jeszcze) odbywają się kilka razy w tygodniu? No ale ja nie mam wyboru, tylko Orange, a i te większe szybkości nie sa mi jakoś specjalnie potrzebne...

Anonim

Nie dotyczy

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

Tak wiem, ale czy ty widzisz tu słowo klucz "do" może ja widzę je inaczej dla mnie do oznacza, że może być od 20-80 czytaj na ile linia pozwala ale zamiast tego na sztywno ustawiono mi widły na 25 kiedy bez problemu 4lata śmigało na 45 i na tyle jeśli nie wiecęj moja linia pozwala.

 

Kiedy to też SNR wynosi 15.6dB a gdy mam 45 oscyluje przy 8.8dB ping przy wyższej prędkości jest 22, a przy mniejszej 40+

podkreślam u mnie latami było 45. pierwsze 2 lata i po przedłużeniu prawie całe kolejne dwa.

 

U Ciebie zjadło znacznie więcej i no cóż jak tobie jest ok z tym co masz, to już twoja zdanie. 

 

Moje jest takie, że 25Mb/s z czego ok6 co jakiś czas zabiera TV i wszystkie te dziwne sytuacje które miały miejsce w ciągu ostatnich 5miesięcy są co najmniej dziwne, a prędkość nieakceptowalna.

 

Anonim

Nie dotyczy

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

@AnonimAle kable tez są coraz starsze jakbym opisał ci moja historie od 2011 do 2017 to byś się mocno zdziwił dl tego już nie korzystam z Orange. .

Anonim

Nie dotyczy

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

Kable kablami, ale ugh przecież napisałem kiedy odzyskiwałem pełną prędkość nie było żadnych rozłączeń, błędów, działała usługa lepiej niz na obecnych 25, pogorszenie pogorszeniem ale nie o 45%.

Tu problem nie leży w kablach, ale nikt z orange nie odpowiedział mi czy to przeciążenie klientów na centrali czy jakiś inny pierun, najlepiej ot zamieść klienta pod dywan i niech siedzi Cicho

 

a ponoć usługi mają iść w górę coraz szybciej wincej lepiej ale nie w orange.

 

Jak wyżej pisałem kiedy umowa się skończy przechodzę gdzie indziej, choć bardzo chciałem dać szanse orange cóż nie wyszło...

 

@Anonim ja nie zmienię już zdania o orange i usłudze.

To co tu opisałem jest już końcem drogi.

 

Przed tym zanim otworzyłem temat, przeczesałem internet widziałem twoje posty odnośnie innych spraw o orange dlm/ mniejsze transfery itp 5 miesięcy próbowałem na spokojnie z orange, kosztowało mnie to masę czasu/nerwów i sporo zaufania. Szkoda tylko, że czuje się jakby nie dbano tu o klientów, niech płacą dużo, przedłużają ciągle umowy i siedzą cicho jeśli coś nie działa bo według nich "wszystko jest w porządku"

Anonim

Nie dotyczy

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

@AnonimJa przez 5 lat miałem około 300 awarii większych czy mniejszych tez dawałem szanse Orange przez 3 lata na poprawę ale bez efektu wiec 2018 zakończyłem współprace po 18 latach i nie żałuje aczkolwiek mogłem sobie załatwić światłowód na własną rękę ale darowałem sobie i jest mi dobrze gdzie teraz jestem.

Anonim

Nie dotyczy

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

Mała Ciekawostka, o której zapomniałem wspomnieć mam te widełki na 25021 Kb/s

w jednym programie mam w ustawieniach opcje "informacje systemowe"

W tych znajdziemy "typ nat" mój jest średni ale najlepsze jest "przepustowość łącza" 4130Kbps to jak dobrze rozumiem znaczy 41300Kb/s

 

@ No widzisz to mamy dwa różne powody które sprawiły, że odeszliśmy od orange(znaczy tak ja jeszcze nie ale już na dniach no i w tym samym roku)

 

Tylko że ja miałem 1 awarię przez 8lat tak to byłem (jak wyżej pisałem) zadowolony z usług.

no ale to się zmieniło w tym roku

U Ciebie rozumiem usługa bardzo źle działała, że aż ponad 300 awarii...

 

Cóż obym jak ty po przejściu do nowego operatora był również zadowolony.

Anonim

Nie dotyczy

Internet i tv do 80Mb/s Ogromna utrata prędkośći

@AnonimJeśli z czymś się nie zgadzasz możesz napisać reklamacje do Orange żądać przysłania kogoś innego niż z twojej centrali i zostanie przejrzana cala linia przez techników z Orange to jest specjalna ekipa od trudnych spraw technicznych.