Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 3.0 zrywa internet - po wi-fi i kablu


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 16
  • 5
  • 0

Funbox 3.0 zrywa internet - po wi-fi i kablu

Od dwóch miesięcy jestem podłączona do światłowodu i korzystam z Funboxa 3.0. Od 2-3 dni internet zaczął się zrywać co 10-15 minut - tzn urządzenia, które są podłączone twierdzą, że są do wi-fi/internetu podłączone (PC przez kabel, tablet/telefon przez wi-fi) ale żadna strona się nie ładuje, albo wywala mnie z gier online. Reset routera nie pomógł.

3 ODPOW. 3

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19611
  • 56788
  • 771

Funbox 3.0 zrywa internet - po wi-fi i kablu

@Cherry masz zewnętrzny ONT, czy światłowód bezpośrednio wpięty do routera?

Jeżeli masz zewnętrzny ONT, to trzeba jeszcze sprawdzić połączenia skrętki między ONT a routerem oraz kontrolki na ONT, jak świecą w momencie zerwania połączenia.

 

Jeżeli światłowód wpięty od razu do routera, to warto również sprawdzić stan kontrolek na routerze.

 

Sprawę proponuję zgłosić na infolinii: 510 100 100 lub na czacie.

 

Możesz jeszcze zainstalować apkę Mój FunBox i przeprowadzić analizę sieci oraz bezpośrednio z apki zrobić zgłoszenie.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 86
  • 121
  • 0

Funbox 3.0 zrywa internet - po wi-fi i kablu

@Cherry  W momencie zerwania połączenia z internetem, proponuję wykonanie następującej diagnostyki:

1. Sprawdź, czy ładują się strony www:

  1. strona konfiguracyjna FunBoxa (standardowo http://192.168.1.1 )
    jeśli nie, idź do punktu 2
    jeśli tak, to czy ładują się następujące:
  2. http://orange.pl
  3. http://wp.pl
  4. http://80.48.169.1
  5. http://212.77.98.9
    Jeśli załadowała się któraś ze stron b), c), to spróbuj załadować dowolną inną stronę, której w tej chwili nie masz otwartej w żadnym oknie przeglądarki. Jeśli załadowała się, idź do punktu 4. Jeśli nie załadowała się, to spróbuj z inna stroną. Jeśli kilka kolejnych stron również nie załaduje się, to uznaj, że ta próba nie powiodła się.
    Jeśli załadowała się tylko któraś ze stron d), e), to idź do punktu 3.

2. Jeśli strona konfiguracyjna FunBoxa nie załadowała się, to sprawdź połączenie / konfigurację Twojego komputera. W razie braku powodzenia zgłoś problem do pomocy technicznej.

3. Sprawdź konfigurację komputera, w szczególności zwróć uwagę na serwery nazw (DNS), porównaj z poradnikami Orange, jeśli umiesz, to spróbuj ustawić inny serwer DNS (np. 1.1.1.1, 8.8.8.8). Jeśli nie uzyskasz poprawy, zgłoś problem do pomocy technicznej (potencjalny problem z serwerami DNS)

4. Otwórz stronę konfiguracyjną FunBoxa. Zakładam, że masz światłowód wpięty w FunBoxa (a nie do zewnętrznego urządzenia ONT). Na stronie statusu połączenia z internetem / WAN / PPPoE, sprawdź czas połączenia z internetem i/lub czas ostatniej synchronizacji (proszę Kolegów o ewentualny szczegółowy opis przeklikiwania, sam nie używam FunBoxa). Sprawdź ten czas w odniesieniu do ostatniego obserwowanego braku internetu:

- jeśli sprawdzasz to w trakcie problemów z ładowaniem stron, to czy w tej chwili jest nawiązane połączenie z internetem

- jeśli w trakcie sprawdzania internet działa, to porównaj czas od nawiązania połączenia z czasem jaki upłynął od ostatnich problemów z ładowaniem stron

Jeśli zauważysz powiązanie czasowe problemów z ładowaniem stron, z nawiązywaniem nowego połączenia na FunBoxie, to zaobserwuj jeszcze 2 - 3 kolejne takie incydenty i zgłoś do pomocy technicznej problem ze zrywaniem łącza.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14215
  • 58434
  • 706

Funbox 3.0 zrywa internet - po wi-fi i kablu

@Cherry 

Słusznie podpowiadają moi przedmówcy. Ja mogę dodać, abyś zwróciła uwagę na to, czy modem się za bardzo nie grzeje i czy zasilacz nie jest zbyt gorący. W sezonie letnim, gdy temperatura otoczenia wzrasta modemy potrafią się naprawdę "zagotować". Abonenci potrafią trzymać modemy w szafkach, pod dekoderami i na dodatek w folii transportowej. Zerknij na ten szczegół, bo wiem, ze np. FB2 były bardzo wrażliwe na zbyt wysoką temperaturę i się "wieszały"

Jakby co, wystaw go całkiem na zewnątrz i daj mu wystygnąć. Zmiany po przegrzaniu są jednak czasem nieodwracalne i może trzeba będzie wymienić modem