- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
Witam. Sprawa wygląda następująco: jakoś w zeszłym roku przyjechali do mnie technicy, wymienić Orange FunBox 2.0 na znowu FunBox 2.0 bo po prostu mają taki obowiązek. Dostałam sztukę za sztukę... Kilka dni temu przestał działać internet w tym FunBoxie... lampki się świeciły na zielono, a ta od internetu migała na czerwono. Zadzwoniłam na infolinię, posprawdzali i u nich było wszystko ok podobno, dzień później zadzwonił technik żeby wziąć FunBox 2.0 z kablami i przyjechać do salonu Orange. Przyjechałam ze sprzętem i pani powiedziała, że jeszcze jeden FunBox 2.0 powinien być u mnie.. (ten który zabrali technicy) i że mi nie wymieni na FunBox 3.0 bo muszę mieć jeszcze ze sobą dekoder od TV z Orange żeby razem wszystko działało. I może mi wymienić na kolejny FunBox 2.0 Powiedziałam, że nie mam drugiego FunBoxa 2.0 bo go zabrali. Pani każe płacić 300 zł za niego do kolejnego rachunku. Powiedziałam, że nie chcę dziś nic w takim razie i nie wymieniam go na znowu starą wersje 2.0 póki nie wezmę dekodera z domu i z nim nie przyjadę. Pani kazała wziąć ten sprzęt i później wymienić sobie na 3.0 razem z dekoderem TV. Tym razem wymagałam aby Pani pozwoliła podpisać mi kwitek, że zdałam sprzęt, żeby znowu nie powiedzieli, że nie oddałam i nie kazali znowu płacić. Pani powiedziała, że nie ma takiej potrzeby, ale nalegałam i wydrukowała kartkę do podpisania zdania sprzętu. A na dodatek Pan który dzwonił do nas żeby przyjechać ze sprzętem do salonu dziwił się skąd my mamy jeszcze taki stary sprzęt jak FunBox 2.0.. Co mogę zrobić w takiej sprawie? Gdzie składać skargę? Ktoś wmawia mi, że nie zdałam sprzętu co jest nie prawdą, podłączyli nowy 2.0 i zabrali stary. Opisałam to w moim imieniu chociaż załatwiał to mój tata, bo to na niego umowa. Mamy tam telefony, internet, TV i w punkcie Orange zawsze trafiamy na tę samą niemiłą panią, która pracuje tam za karę i nic nie wie oraz ze wszystkim robi wielki problem. Jeździmy tylko tam, bo w innym punkcie kiedyś powiedzieli, że w tym samym punkcie mamy załatwiać sprawy gdzie braliśmy sprzęt itd więc nie wiem czy możemy jeździć do różnych punktów Orange czy tylko do jednego i tego samego?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
@Paulina0709 Powiedz jaka masz usługę, według umowy? Przy zwrocie sprzętu technikom powinni oni zostawić protokół odbioru sprzętu. Czy taki dokument masz?
Zastanawia mnie sposób rozumowania Pani w BOK-u. Każe przy uszkodzonym modemie przywozić cały zestaw? Po co? Poza tym, zamiana FB2.0 na 3.0 (FB3.0 wydawany jest tylko do FTTH) może okazać się niemożliwa przez klienta. FB2 ma zewnętrzny ONT, a 3.0 wbudowany i spotkałem się z sytuacją, gdzie podłączony do ONT-a nie chciał pobrać konfiguracji. Dopiero wizyta technika rozwiązała problem (jakieś podobno błędy w bazie urządzeń)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
@Paulina0709 odkąd ja pamiętam, to zawsze otrzymywałem potwierdzenie zdania sprzętu i otrzymania nowego. Szkoda, że z tamtego okresu nie ma żadnego potwierdzenia wymiany sprzętu. Poza tym Orange pilnuje, żeby klient nie posiadał dwóch sprzętów. Jak nie odda się starego, to nie można otrzymać nowego.
Kolejna sprawa, to wymiana w salonie. Możesz wymieniać w dowolnym, nie musi to być ten konkretny salon, a najlepiej sprawy załatwiać w salonie firmowym, nie w partnerskim. Co do wymiany, jak jest konieczność wymiany samego routera, to ja nigdy nie spotkałem się z koniecznością przynoszenia dekodera. Do wymiany routera potrzebny jest tylko router, najlepiej z okablowaniem, zasilaczem i pudełkiem.
W sprawie drugiego routera, zadzwoń na infolinię lub napisz na czaicie żeby dokładnie sprawdzili w systemie. Nie powinno na jednego klienta, jedna umowa przypadać więcej niż jeden router.
Tu informacja o wymianie sprzętu i zgłoszeniu awarii:
https://www.orange.pl/omnibook/reklamacje-uszkodzonego-sprzetu
Tu jeszcze link o rozwiązaniu umowy i zwrocie sprzętu:
https://www.orange.pl/omnibook/zwrot-sprzetu-po-zakonczeniu-umowy
Bardziej mi chodzi o punkt, w którym jest wymienione, co ze sprzętem należy zwrócić, natomiast ta sama sytuacja dotyczy wymiany sprzętu + jakie podzespoły: kable, zasilacz itp.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
@ketrasaArtur Przez ostatnie pół roku obowiązek zdania sprzętu do BOK-u (gdy nowy dostarczany jest kurierem) spoczywa na abonencie. Dawniej jednak monter wymieniał sztuka za sztukę. Jedynym wyjątkiem było np. przejście na FTTH i brak zlecenia dla monterów w systemie o odebraniu starego sprzętu. Spotkałem się z taką sytuacją, gdy znajomy musiał sam odnieść sprzęt i czekać w kolejce w BOK-u
Zważając, że są nakładane kary za nieoddanie sprzętu-musiał.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
@Paulina0709Zgłoś reklamację sprawdzimy co tu się wydarzyło i poszukamy tego zwróconego routera. Z tego co piszesz to nota jeszcze nie została doliczona do faktury? Dostałaś taką informację w salonie?
Sprzęt możesz zwracać w każdym naszym salonie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
@agat13 w tym przypadku moim zdaniem technik po wymianie nie dopełnił swoich obowiązków. Powinno być zaznaczone, że sprzęt został wymieniony, a nie po roku czasu dudłać teraz klienta, że ma drugi router. Jak sam wspomniałeś, maksymalnie do miesiąca powinien być zwracany sprzęt. Czemu wiec teraz klienta po roku czasu niedopatrzenia chcą obciążyć? Niech sprawdzą technika.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
@ketrasaArtur Poza tym istnieje zapewne jakaś systemowa baza danych modemów? Abonent z kosmosu nie otrzymał modemu. W historii użytkownika powinna być wzmianka o awarii i wymianie sprzętu. Poza tym chyba można sprawdzić jaki modem był ostatnio używany w danej lokalizacji-na loginie tego użytkownika. Wiem, wymagam za wiele...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
@agat13 na pewno jest baza wydanych i zwróconych sprzętów. Zawsze jest sprawdzany numer routera przy wymianie w salonie. Wzmianka i data wydania sprzętu klientowi również powinna zostać odnotowana, wiec należało by to sprawdzić na infolinii @Paulina0709
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
FunBox 2.0
@agat13tak istnieje. Dlatego konieczne jest złożenie reklamacji aby to wyjaśnić.