- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste przerwanie sesji PPP
Hej!
Pierwszy post, proszę o wyrozumiałość 🙂
Posiadam modem/router Funbox 6 i światłowód w opcji 1Gbps
Mam z nim dziś od rana straszne problemy ze stabilnością połączenia internetowego.
Modem "traci połączenie" w nieregularnych odstępach czasu (czasem co 15 minut, rekord długości połączenia dziś to około 2h) i również nieregularnie długo zajmuje mu ponowne podłączenie (organoleptycznie sprawdzone patrzeniem na górną diodę, pulsującą na pomarańczowo od minuty do trzech)
Modem najprawdopodobniej ma problemy z utrzymaniem sesji PPP i ponownym zalogowaniem.
Łącze światłowodowe wygląda na stabilne.
W momencie robienia screenów nie ma kodu błędu w zakładce Internet, ale raz udało mi sie tam zobaczyć ERROR_AUTHENTICATION_FAILURE (Co zgadzałoby się z komunikatem na stronie domowej routera - Błąd logowania lub hasła do usługi).
Pierwszy raz od prawie sześciu lat (odkąd mam światełko od Orange) mam taki problem, wcześniej na Funboxie 3 nigdy się to nie zdarzyło.
Mam już zgłoszenie pomocy technicznej, ale każą do środy czekać, a pracować jakoś z domu muszę 😉
________________
* Wstawiłem grafikę dodaną jako załącznik – moderator Rafał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste przerwanie sesji PPP
@Alucard próbowałeś resetować FB lub zmienić hasło do usługi? Parametry łącza masz ok, być może jakieś problemy na infrastrukturze występują. Diagnostykę możesz przeprowadzić również za pomocą apki Mój FunBox ściągając ją na telefon.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste przerwanie sesji PPP
Cześć! Najważniejsze że zrobiłeś zgłoszenie techniczne. W aplikacji Mój Orange możesz również przeprowadzić diagnostykę usługi.
Ten światłowód to sieć własna Orange czy na łączach innej firmy? Masz ONT?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste przerwanie sesji PPP
Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia na jakich łączach to jest.
ONT nie mam, tylko tą puszeczkę na ścianie z której idzie fiber do FB6, montowaną jak mi instalowali łącze po kupieniu mieszkania, wcześniej nie było.
@slav72 Router próbowałem resetować kilka razy, hasła jeszcze nie zmieniałem. Aplikacją próbowałem robić diagnostykę w momencie wystąpienia przerwania i po przywróceniu internetu, ale nie wykazywała żadnych błędów.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste przerwanie sesji PPP
@Alucard czyli usługa na infrastrukturze i bezpośrednio od Orange, niestety my tu na forum nic nie zaradzimy na to, zgłoszenie wykonałeś i pozostaje czekać, problem może występować jak pisałem wcześniej na sieci. Parametry łącza patrząc na zrzuty masz dobre.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste przerwanie sesji PPP
Dzięki za odpowiedzi tak czy siak, chciałem wyeliminować usterkę u siebie, czy to z przewodem (co jest średnio możliwe, bo jest zabezpieczony), czy to z routerem (co też raczej wykluczam, bo od nowości stoi w tym samym miejscu).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste przerwanie sesji PPP
@Alucard przy FTTH trudno jest samemu diagnozować usterkę. Jeśli jest synchronizacja, a wskazuje błąd sesji to uszkodzony może być modem, lub jest to błąd autoryzacji. Może przy zaciąganiu aktualizacji coś się nie udało i teraz kuleje...technicy wyjaśnią
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste przerwanie sesji PPP
@Alucard daj znać co było problemem i jak to rozwiązano jak już uda się rozwiązać utrudnienia o których piszesz.