Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Awaria internetu


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 1
  • 0

Awaria internetu

Witam, to mój pierwszy post więc dzień dobry wszystkim.

 

Od 18 listopada 2016r nie działa mi internet stacjonarny Neostrada w Orange, dzownienie na infolinie nic nie pomaga. Dostałem sms że sprawa ma być załatwiona pozytywnie do 23.12.2016, dziś miła Pani informuje mnie że powinno się udać do 30.12.2016 i nie wieczemu nie dostałem tej informacji, to już ponad miesiąc bez internetu, proszę o interwencję sił wyższych.

Miejsce akcji to Kraków. Przy zakładaniu instalacji monter powiedział "na ulicy obok ma Pan superszybką centralę cyforwą" internet będzie śmigał bez problemów.

Dziś mija 35-ty dzień naprawy, czy naprawdę w dzisiejszych czasach musi to tyle trwać ?

 

Może mi ktoś poradzi do kogo się mam zwrócić ???

11 ODPOW. 11

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Pogaduchy

Proponuje ten wątek założyć tutaj https://nasz.orange.pl/t5/%C5%9Awiat%C5%82ow%C3%B3d-i-Neostrada/bd-p/Swiatlowod-i-Neostrada, ale wątpie czy na forum pomoże Ci ktoś spoza Orange. Najpewniej to pomęczyć BOK i złóżyć reklamację, a nawet ponaglić. Wątpię jednak, że w okresie świątecznym, przyniesie to jakiś skutek. Ewentualnie może ktoś pomoże Ci z Obsługi, pracującej w Orange, zaglądającej tutaj...

 

@edit @InSect , domyślam się że wszystkie sposoby dostępne z Twojego poziomu sprawdzone? Restart modemu, sprawdzenie konfiguracji wykonane? 


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 721
  • 1685
  • 34

Pogaduchy

@mabud73 załatwimy to inaczej - przenosiny Mrugający mężczyzna

@InSect zgadzam się z mabud73 obecna kategoria jest lepsza Szczęśliwy mężczyzna


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 1
  • 0

Pogaduchy

Tak, wymieniłem już nawet modem w salonie na nowy i nic.


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Pogaduchy

Czyli pozostaje ponaglać i wymagać...jeszcze trochę cierpliwości. Tyle czasu to już trwa, że pewnie te kilka dni Cię nie zbawi. Tak to nieraz już jest. 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 181
  • 81
  • 11

Awaria internetu

Cześć,

 

Niewiele zrobisz. Nawet nie wiesz się o co tak na prawdę chodzi i czemu to tyle trwa, bo UKE blokuje takie informacje.

 

I nie, w dzisiejszych czasach nie musi to tyle trwać. Jednaże kupiłeś najtańszą usługę która nie gwarantuje niczego, nawet czasu na naprawę.


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Awaria internetu

@rafaello1231, wytłumacz mi jeśli możesz, bo Cię nie rozumiem, co ma UKE do awarii na przyłączu? No chyba że masz jakieś tajne info z ABW i @InSect jest znanym hackerem. Poza tym moim zdaniem, czy to jest usługa za 150zł, czy za 15zł, nie ma znaczenia. Jest to towar, za który się płaci, a co za tym idzie i wymaga. Tu chyba w grę wchodzi bardziej opieszałość działu serwisowego. @InSect, jak Cię notorycznie zbywają, to Ty ich notorycznie dręcz o naprawę.....a tymaczasem Wesołych Świąt! Emotikon: Szczęśliwy

Anonim

Nie dotyczy

Awaria internetu

Złóż pisemną reklamację w salonie, wyznacz Orange termin naprawy - zaznacz że jak Internet nie zostanie naprawiony to żądasz zerwania bezkarnie umowy o świadczenie usług. Mam nadzieję również że faktury za ten okres będą wynosić 0 zł. Pozdrawiam. Trochę CI jednak zazdroszczę - święta bez Internetu 😜


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 1
  • 0

Awaria internetu

W przerwie między pieczeniem pierników i rozpakowywaniem prezentów...

 

rafaello1231 tak zdecydowanie masz rację że kupiłem usługę dostępu do internetu która nie gwarantuje dostępu do internetu, mea culpa, może to mnie czegoś nauczy, ewentualnie ktoś z tego forum wyciągnie wnioski z moich błędów.

 

mabud73 tak zastosowałem się do rady z ponaglaniem, ale po trzech dwudziestominutowych rozmowach z BOK, gdzie pracują naprawdę bardzo sympatyczne Panie (które z tego miejsca pozdrawiam) dowiedziałem się, że możliwości BOK są ograniczone i na tym etapie nic więcej nie mogą mi pomóc. Naprawa awarii internetu jest w toku od 18 listopada, reklamacja już jest złożona i nie ma sensu składać drugiej, natomiast "technicy" i to jest moim zdaniem najciekawszy wątek, po otrzymaniu od Pani z BOK informacji że Klient (czyli ja) się niepokoi czasem reakcji odpisali, że przesuwają termin naprawy do 30 grudnia. Panie z BOK nie mają dostępu do szczegółowych informacji jaki to rodzaj katastrofy nastąpił, że internetu nie da się naprawić od 36 dni.

 

Ciekawa sprawa, że u sąsiadów (okoliczne domki na mojej ulicy) neostrada działa bez zarzutów i tylko u mnie nie.

 

Myślę, że jak to mabud73 ładnie nazwał "opieszałość działu serwisowego" może być dobrym tropem, szczególnie że serwisanci który u mnie byli wytłumaczyli mi wyraźnie, że oni są jedynie firmą zewnętrzną (jedną z wielu), a więc jeżeli  inne ekipy które mają dostęp do naszej lokalnej "centralki cyfrowej" poruszą kablami to może przestać działać.

 

Szkoda, że osoba kierująca działaniem techników, albo zlecająca im prace nie zwraca uwagi na takie zlecenia które "wiszą" nie załatwione przez ponad 30 dni. Przez BOK nie ma możliwości porozmawiać z kierownikiem działu technicznego.

 

pablo_ck tak rozwiązanie umowy jest to wyjście i to nawet zostałem już poinformowany, że mogę to zrobić bez konsekwencji, ale ja wychodzę z założenia że po to podpisywałem umowę z Orange aby korzystać z internetu i nie chcę wybierać tej opcji. Jak widzisz odnośnie zazdroszczenia "świąt bez internetu" to nie jest to do końca takie piękne jak się wydaje ponieważ, jednak siedzę przed komputerem i piszę na forum...

 

Kto wie może moje posty przeczyta ktoś z Orange i pochyli się łaskawie nad sprawą pojedynczej jednostki...

 

Serdecznie i świątecznie wszystkich (łącznie z Panami Technikami) pozdrawiam !

 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 181
  • 81
  • 11

Awaria internetu

UKE ma to do tego, że za czasów Anny Skarżyńskiej zostało podpisane Porozumienie pomiędzy wtedy jeszcze - TP a UKE. Porozumienie wprowadza podział TP(Orange) na część hurtową - ta część zandzoruje pracę całej sieci szkieletowej, utrzymuje ją, dokonuje napraw (w niej są zatrudnieni monterzy itp), oraz sprzedaje usługi hurtowo innym operatorom (no Netia na linii Orange). Jest też częśc detal - część detaliczna - ta która sprzedaje umowy na neostradę zwykłemu kowalskiemu.

Podział został wprowadzony po to, aby nie faworyzować klientów Orange przed klientami np Netii na linii Orange. Ponieważ ww Porozumienie zakłada równy dostęp do informacji pochodzących z części hurtowej (o stanie sieci, o szczeółach awarii, o problemach technicznych administracyjnych i w tym tez problemach autora postu) wszystkim firmom które korzystają z łączy Orange aby swiadczyć swoje usługi (w to wchodzi np Netia, ale tez kiedyś Dialog, tutaj też wchodzi część detaliczna Orange). Ponieważ jesteś klientem Orange Detal, więc żeby informacja trafiła do Ciebie musiałaby tak samo być dostępna dla klientów indywidualnych Netii. A że Orange nie rozdaje informacji o swojej infrastrukturze tak poprostu, wiec wychodzi z założenia że skoro albo wszyscy będą mieli dostęp do tych informacji albo nikt, to dla nich lepiej żeby nikt nie miał dostępu do tych informacji. Orange to jest operator z bardzo pomotaną sytuacją jeśli chodzi o obieg informacji właśnie przez ingerencję UKE. Jak masz wykupiony dostęp u Pana Andrzeja to jak padnie internet to Pan Andrzej powie Ci jakie urządzenie padło, kiedy będzie dostarczone nowe i jak długo to potrwa i co robią żeby problem usunąć. W Orange dostaniesz informację "problem będzie usuniety o 48h czy iluśtam godzin" bo oni nie mają zielonego pojęcia co się stało i ile na prawde potrwa to usunięcie problemu. Te informacje ma częśc hurtowa do której takie zgłoszenia trafiają i oni realizują naprawę. Monter potem odpisuje do systemu co zostało zrobione. Potem kolejny pracownik usuwa z opisu montera informacje których część detaliczna nie może zobaczyć.

 

PS. W sprawie ABW to proponuje się skontaktować z psychiatrą.

PS2. Róznica czy 15zł czy 150zł nie polega tylko w cenie. Wymagać masz prawo tego co przewiduje prawo i umowa wiążąca Cie z operatorem. Jak w umowie nie jest napsane że usterni są usuwane max w X dni i powyżej tego czasu można umowe wypowiedzieć, to autor nie moze tego wymagać. Może jakby zapłacił 200-300zł zamiast 49zł za abonament, to byłyby lepsze warunki łącznie z serwisem w 24h i w święta i priorytetowymi zgłoszeniami i osobistym opiekunem. A tak to za 49zł jest.... maskotka serca i rozumu...