Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Światłowód i wpływ iptv na ping

ROZWIĄZANE

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 164
  • 75
  • 0

Światłowód i wpływ iptv na ping

Nie wiem na temat ,którego łącza się wypowiadasz ale moje doświadczenie opiera się na łączu Orange FIBER 600Mbits i jak do tej pory Mnie nie zawiodło.Raz był kilkutygodniowy problem z połączeniami do serwerów europejskich gry League of Legends i trzeba było używać VPN a tak jest szybko i stabilnie.

Wiadome styk " TELIA" swoje piętno odcisnęło i nawet teraz testując adresy IP ,z którymi łączymy się bezpośrednio do serwerów gier online mają czasami jakieś straty pakietów w związku z "TELIĄ" ale nie wygląda to tak źle jak nie którzy prezentują.

Wystarczy spojrzeć na poniższy test ,żeby stwierdzić ,że stabilność łącza Orange ale "ŚWIATŁOWODOWEGO" jest ponad oferty konkurencji zwłaszcza ,że mam porównanie bo z usług wielu firm korzystałem i tylko PING jest wyższy niż u mojego najlepszego poprzedniego usługodawcy.

Dla porównania dodam ,że na przykład na łączu UPC "Lag report" utrata pakietów jest około 20-40krotnie wyższa niż u Orange ,mało tego firmy ,które dają łącza 1Gbit mają czasami 10krotnie wyższe utraty pakietów jednak jeżeli mielibyśmy to przełożyć na sekundy w ciągu 30minut poświęconej rozgrywki w grze to w Orange wystąpiłby taki chwilowy wzrost PINGU w ciągu 0.18sekundy a w takim UPC od 3.6 do 7.2sekundy i najgorzej jakby ten wzrost PING nastąpił właśnie w momencie potyczki.

Nadmieniam ,że gdy popatrzę na sam PING do gry to ORANGE rzeczywiście zaczyna przegrywać od 5 do 25ms bo konkurencja ma o tyle niższy PING w grach online ale musi jeszcze nadrobić stabilnością łącza podczas takiej rozgrywki.

Tak po za tym po to jest to forum ,żeby pisać o problemach oraz podawać jakieś wyniki w postaci zrzutów ekranu tak jak ja na dole zamieściłem.Można do tego także używać "WinMTR" ,w którym właśnie sprawdzasz adres IP ,przez który łączymy się z danym serwerem.

Dla Mnie zawsze PING był najważniejszy a potem "JITTER" i następnie przepustowość a dodatkowo fakt ,że Orange ma jeszcze inne usługi ,z którymi mi po drodze więc pewnie gdyby nie te dodatkowe profity w związku z korzystaniem z takiej ilości usług to pewnie dalej u Siebie siedziałbym na 100Mbits bo takie łącze mogłem mieć maksymalnie od jednej firmy gdyż nie modernizowali sieci od 10lat.


LAG REPORT DLA LEAGUE OF LEGENDS 2017-11-20 16_54_40.png


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 164
  • 75
  • 0

Światłowód i wpływ iptv na ping

Nie mam dostępu do samego internetu po tym samym kablu bo sygnał TV jest nadawany jednocześnie więc raczej jestem pewny ,że z samą usługą internetu moglibyśmy uzyskać niższy ping.

Ja pamiętam do tej pory jak ustawiałem "NETIASPOT" to samo wyłączenie usługi telefonicznej na routerze dało mi niższy ping w grze online o 4ms więc jakaś zmiana na korzyść jest.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 45
  • 11
  • 0

Światłowód i wpływ iptv na ping

Wypowiadam się na temat łącza światłowodowego 100mb. Wieczorami ping podskakuje strasznie (raz telia, raz opentransit zawodzi). Praktycznie codziennie od 18 do 22 internet wolno chodzi i pingi są wysokie. Wiosną 2016 i wcześniej używałem 6mb Hyperionu i to była przepaść na korzyść miedzi z Hyperionu (jakościowo). Fakt, czasem przerwy się zdarzały i prędkość kiepska, ale jakość była bardzo dobra. Świetny ping i 0% utraty pakietów. W Hyperionie szło wysokim priorytetem przez węzeł Cogent. Każdy mojego hosta sobie chwalił i mówili że jestem jednym z najlepszych w Europie. Jako że Hyperion zakończył w moim mieście działalność, musiałem wziąć internet od innego dostawcy... a tylko jeden dostawca miał kablowy internet - Orange. A jak z Orange? Cóż, gdy hostuję to dużo ludzi narzeka na lagi albo opóźnienie. Wierze im bo mam to samo grając na różnych hostach. Niby ping 70, niby git i elegancko, a opóźnienie jak 150ms + lekkie lagi (ścinki, bardzo denerwujące). Mówie tutaj o P2P, nie o serwerach hostowanych przez Valve czy RiotGames. W Docie 2 Orange daje radę, ale w CS:GO już mój brat narzeka na lagi (ja w CS'a nie gram aktualnie). P2P również kiepskie.

 

Wczorajszej nocy dodatkowo Orange musiało mieć jakiś problem bo większość stron internetowych nie działało (wliczając nasz.orange.pl), jedynie youtube i facebook śmigał. Nawet steam lagował masakryczie. Jest weekend, czas wolny ale cóż, znów Orange skutecznie zbanował mnie z normalnego używania internetu. A to wszystko za ''jedyne'' 70zł miesięcznie 🙂

 

Co do dowodów - mogę nagrywać filmiki z gier online przy użyciu światłowodu Orange, wrzucić na youtube, podrzucić link tutaj i sam ocenisz czy jest grywalnie czy nie 🙂 Uwierz mi - nie jest. Przynajmniej nie na tyle by prezentować jakiś poziom.

 

Póki co tutaj screen z chatu gdzie ludzie narzekają na lagi (mój host, warcraft 3 dota)

 

v6VNWdn0TdWUbFuGX72K_g.png

 

Oczywiście mogli to być gracze z kiepskim przeładowanym łączem, więc spytałem swojego kumpla z teamu który jest z Anglii i ma bardzo dobry internet. Niestety nawet jemu trochę lagowało.

4Cb6C5e7QDmTXUfKqPcUHw.png

 

Takich sytuacji jest wiele. Z netem od Hyperionu raczej każdy pisał ''nice host, 0 delay and 0 lag''. Z Orange jest raczej ''host, where are you from because it's lagging'' czyli już jestem typowym Polaczkiem laggerem, za jakich nas mają zagranicą...


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 45
  • 11
  • 0

Światłowód i wpływ iptv na ping

By odświeżyć temat piszę nowego posta, chciałbym dorzucić właśnie screeny z WINMTR. Mimo wszystko uważam że takie testowanie nie oddaje w pełni danego komfortu z gry. w WINMTR wysyłamy/odbieramy 1 pakiet na sekundę, a w grze około 50... aczkolwiek - lecimy.

 

Test do serwera DotA 2 w Luxemburgu. Dzisiejszy test około godziny 15, prawie 25 min testowania. Jak już pisałem DotA 2 to jedna z niewielu gier która śmiga elegancko. Fakt, jak widać, nawet jeden pakiet nie został utracony podczas 24min testów. Ping również dobry.valve.png

 

W nocy/rano/po południu internet jeszcze jako tako chodzi. Największy problem jest wieczorem. Tutaj trochę testów z dnia dzisiejszego o godzinie 20. Na co warto zwrócić uwagę - spory skok pingu przez telia.net w Warszawie/Hamburgu oraz przez opentransit we Frankfurcie. Procent utraconych pakietów jeszcze taki zły nie jest (w weekendy sięga sporo więcej) ale jednak ping powoduje spore opóźnienie i wyklucza granie na jakimkolwiek poziomie.

 

IP hosta z Anglii (virgin media ISP). ''Fajny'' skok pingu w Hamburgu 🙂 Z normalnym internetem ping powinien być w granicach 40-60... ale z Orange jest 93.

BYp4mLRwQv2lA5R-GEkcxg.png

 

Poniżej host z Bułgarii. Warszawska telia również niedomaga. Znów skok pingu + 4% packetloss. w Hamburgu. Od razu mówię że 4% to jeszcze nie jest tak źle. W weekendy bywa dużo gorzej. Z normalnym internetem ping przy 9 hopie powinien być około 50 ale z Orange jest znów powyżej 90.A6Cr79OXQ_WOTnMaLMOEEQ.png

 

Poniżej IP hosta z Grecji. Standardowo mocno podbity ping przez telie w Warszawie i utrata kilku pakietów w Hamburgu. Znów - z normalnym internetem ping powinien być około 70, ale z Orange jest 116.

 

RFYBPypESoCK-LrLdukkAw.png

 

Kolejny host z Bułgarii. Dla odmiany tutaj opentransit we Frankfurcie. Również podobna sytuacja z telią - spory ping. Znów ping powinien być około 50, ale jest ponad 90.N_j5hc7eT_SVlLrUuJe8Ww.png

 

Powtórzę jeszcze raz - to nie oddaje w pełni komfortu gry, jako że podczas gry wymieniamy dużo więcej pakietów. Ping do Warszawy idealny - 6-8. Z takim pingiem ping na świat powinien być również bardzo dobry. Znam osoby z innych krajów co do stolicy mają 20-25 pingu z radiówką czy dsl, a ping na świat nawet lepszy niż ja ze światłowodem.. no i nie mają utraty pakietów.

 

Tutaj jeszcze na deser screen z pingtestów ze strony www.predkosc.pl

Po godz 22 nawet jeszcze są skoki i ping nie jest zbyt stabilny.BXGUUIo4RXWtOc1JNxsPkw.png

 

No to by było na tyle...