Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Telefon stacjonarny a zniżka dla osób niepełnosprawnych.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 61
  • 108
  • 2

Telefon stacjonarny a zniżka dla osób niepełnosprawnych.

Mam pytanie. W swoim otoczeniu mam osobę której z dnia na dzień wyłaczono zniżkę dla osób niepoełnosprawnych (wzrok-stopień znaczny) Czy zmieniły się przepisy i zlikwidowano ulgę czy też jest to związane ze sławnym przejściem na nową platformę rozliczeniową? Złożono reklamację, jedyne co osiągnięto to jednorazowy zwrot ulgi i nakaz PONOWNEGO złożenia wymaganych dokumentółw do przyznania ulgi. Złożono i nie zmieniło to nic bo rachunek nadal jest w pełnej wysokości. Dodatkowo ja sam zadaję sobie pytanie skoro ulgę przyznawano ok 4 lat temu, na podstawie dokumentu zawierającego sporo danych, a trzeba składać go ponownie (z zerowym efektem) to gdzie znajduje się ten pierwszy egzemplarz sprzed lat? Dlaczego nie można wykorzystać go znowu? Odniesie się ktoś?

Osoba ta zamierzała przedłużyć umowę ale teraz już taka chętna nie jest i nic w tym dziwnego.

5 ODPOW. 5

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Telefon stacjonarny a zniżka dla osób niepełnosprawnych.

Zasady się nie zmieniły, ale zmienił się dokument uprawniający do ulgi, kiedyś dawana na dokumenty rentowe lub pierwszą grupę (bez wskazania przyczyny).


Obecnie trzeba mieć orzeczenie znacznego stopnia niepełnosprawności, jeżeli w łącznym symbolu przyczyny niepełnosprawności występuje symbol przyczyny niepełnosprawności
04-O (choroby narządu wzroku). Orzeczenie wydaje powiatowy zespół orzekania ds. niepełnosprawności (nie zus, nie lekarz).

Więcej na stronie http://www.orange.pl/bez_barier.phtml niżej zakładka Oferta i Rabaty.

 

Orange raz na jakiś czas weryfikuje zniżki. Być może na dokumencie brakowało informacji że orzeczenie jest na stałe, albo był to dokument innego typu.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 61
  • 108
  • 2

Telefon stacjonarny a zniżka dla osób niepełnosprawnych.

Wiesz jeżeli akceptuje się w punkcie jako ważny DOKŁADNIE ten sam dokument wydany przez właściwy organ o orzekaniu niepełnosprawności z adnotacją na stałe, z kodem O-4 wydany w roku 2006 to nie zachodzi żaden z powyższych przykładów. Chyba że rzeczona weryfikacja polega na wyłączeniu bez słowa zniżki, zmuszeniu do wizyty w punkcie osoby której poruszanie się jest utrudnione i w zasadzie cały czas potrzebuje ona opiekuna, następnie pomimo dostarczenia do salonu Orange nadal nie wprowadzenia do systemu i nieprzyznania to może taką weryfikacją trzeba zainteresować jakiegoś rzecznika?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Telefon stacjonarny a zniżka dla osób niepełnosprawnych.

Zawsze możesz złożyć zgłoszenie przez np. Mój Orange. I nie trzeba chodzić do salonu.
A na pewno na dokumentach jest stopień znaczny?

Na pewno zniżki nie są wyłączane bez słowa. Na pół roku wcześniej zwykle wysyłane są listy.

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 61
  • 108
  • 2

Telefon stacjonarny a zniżka dla osób niepełnosprawnych.

Powiadasz? Wyjątek z odpowiedzi na reklamację "Prosimy o dostarczenie zaświadczenia do salonu Orange lub wysłać na adres korespondencyjny. " Na pocztę jest dalej.. Zadnych listów nie było a zniżka zniknęła. Dodatkowo znowu cytat."W przypadku braku dostarczenia zaświadczenia zniżka nie zostanie uwzględniona" Dostarczono 8.12, okres kończy się 13. Zniżki brak. Co więcej znowu cytat: "Informujemy, że po weryfikacji Pani konta nie jesteśmy w posiadaniu Pani aktualnego zaświadczenia o niepełnosprawności." Oznacza to że zagubiono dokumenty z prywatnymi danymi, wrażliwymi bądź co bądź. A to już ma coś wspólnego z ustawą o ochronie danych osobowych? Dodatkowo w dokumencie jest niezmiennie od 2006 roku "na stałe" a Orange nie ma "aktualnego dokumentu"? Litości! Prawdopobnie zagubiono to wszystko przy wprowadzaniu nowej platformy. A mnie coś trafi i mam coraz większą ochotę żeby złożyć reklamację, z zadośuczynieniem i zwrotem WSZELKICH kosztów w tym taksówek, kosztów opiekuna etc. Powiesz że mi odbiło i mam za duże roszczenia? Podejrzewam że sporo ludzi to zasugeruje, ale mam dość że Orange zlewa totalnie osobę niepełnosprawną odwalając numer jakich mało.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Telefon stacjonarny a zniżka dla osób niepełnosprawnych.

Nic takiego nie piszę. Po prostu gdybam, na forum niestety nikt nie ma wglądu do Twoich danych czy danych bliskiej Ci osoby.
Forma kontaktu jest dowolna.
Niestety na forum nikt nie ma dostępu do danych - zadzwoń na infolinię 510100100 i się dowiesz - nawet i dziś.
Jeśli zanosiłeś coś do salonu, powinieneś dostać numer sprawy/zgłoszenia.
Po zalogowaniu na mój Orange powinieneś też widzieć status zgłoszenia - to jest chyba typ Konto Klienta czy plus minus coś podobnego.
Może te zgłoszenie jest jeszcze w trakcie realizacji.
Może ktoś z salonu nie przesłał.
Niestety nikt na forum Ci nie pomoże. Sugerowałbym kontakt z BOK.

Poza tym ważne jest sformułowanie reklamacji. Nie reklamuj samego braku zniżki. Wyjaśnij okoliczności sprawy kiedy dostarczałeś dokumenty, każdy dokument/sprawa po przyjęciu ma swój unikalny numer. Jeśli było to listem, to po numerze przesyłki też można to odszukać.

Listy o weryfikacji zniżek są zwykle wysyłane z rachunkiem, a wiele osób szczególnie przy papierowych rachunkach bierze druczek i płaci, nie zwracając co jest dołączone.