Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Senior w Orange


Pracuję w Orange
  • 1154
  • 8702
  • 23

Senior w Orange

W Orange rozumiemy potrzeby seniorów 👵👴 i dbamy by dobrze się u nas czuli. Ułatwiamy im korzystanie
z naszych usług. Wiemy, że są osoby, które nie potrzebują wsparcia i super 👍 ale są też tacy, którzy chętnie skorzystaliby z dedykowanej komunikacji i nieco większej pomocy.

Na pewno macie w swoim otoczeniu osoby starsze, znacie ich potrzeby i oczekiwania. Wiecie na co zwrócić uwagę. Chcielibyśmy skorzystać z tej wiedzy 🙂

 

I właśnie w tej sprawie przychodzimy 👣 do Was 🙂

 

Zależy nam na Waszych opiniach w tematach:

  1. Na jakie rzeczy zwracać uwagę w komunikacji do seniorów? Jak pisać, jak mówić, na jakie tematy zwracać uwagę (np. bezpieczeństwo w sieci)?
  2. W jaki sposób skutecznie docierać z wiedzą do seniorów? Za pośrednictwem bliskich, czy bezpośrednio, w salonach, w internecie, inaczej?
  3. Na jakie "patenty" w obsłudze smartfonu zwrócić uwagę seniorów? np: jak poruszać się po ekranie dotykowym lub powiększać treści – jednym słowem wszystko, co starszej osobie ułatwi korzystanie
    z telefonu.
  4. Na co zwracać uwagę wybierając telefon dla starszej osoby?

13852-t59ajsmln9-whr.jpg


Dziękujemy za wszystkie odpowiedzi, uwagi, komentarze i wskazówki 🙂

20 ODPOW. 20

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6400
  • 26218
  • 216

Senior w Orange

@Aśka_M 

Osobiście znam przykłady karygodnych zachowań sprzedawców w odniesieniu do seniorów. Jest im wciskana z pełną świadomością oferta, z której na 100% nie będą w stanie skorzystać. Pełen pakiet usług "Love" stacjonarnych FTTH i mobilnych z internetem, TV i nowym smartfonem na raty. I jeszcze do tego podpis na zgodzie na polecenie zapłaty. No i fajnie, tylko zapomniano zainstalować dekodera TV a staruszka boi się tej nowej komórki nawet dotknąć. Nie posiada też komputera i nie ma pojęcia o istnieniu internetu. W sumie jest OK, tylko denerwują ją te comiesięczne SMSy z podziękowaniami za terminowe opłaty automatycznie pobierane bezpośrednio z konta bankowego - bo przecież staruszka jest przekonana, że telewizor już dawno spłaciła.

 

Gdybyście byli w stanie wyegzekwować brak takich karygodnych praktyk w stosunku do seniorów, to byłby to krok we właściwym kierunku. Tylko jak? Nie wiem, może do podpisania umowy powinno się wymagać jakiegoś testu zdolności kognitywnych? Czytania ze zrozumieniem może?


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1666
  • 13477
  • 2

Senior w Orange

Jako senior, mam swoje obserwacje z oczekiwania na swoją kolejność do stanowiska obsługowego. Zarówno w większym (powiatowym) i typowo małomiasteczkowym salonie. Zupełnie inne podejście klienckie miałem w katowickim salonie. Wszystko więc rozbija się o to, co po obu stronach mamy w swoich głowach i w jakim standardzie prowadzony jest salon. RODO nie jest mocną stroną obsługi klienta, bo nie podaje się karteczki, tylko pyta się na głos wprost o PESEL i nr. telefonu. Głośne "panie Bronisławie" też mi się nie podoba. Ze strony seniorów największym utrapieniem jest nerwowość, że nie ma się czasu i czas oczekiwania potęguje to zachowanie. Nie ma reakcji ze strony personelu, co nie poprawia komfortu załatwiania swojej sprawy. A przecież finalnie trzeba spojrzeć na zapis umowy, bo zdarza się, że to napisane drobnym druczkiem nie zostało dogłębnie wyjaśnione. No i zaczynają się schody wedle powiedzenia: "widziały gały, co brały". Efekt sprzedażowy został osiągnięty, więc nie ma nad czym płakać. Skoro młodzi i bystrzy w niuansach są zaskakiwani, to sam efekt reklamy w tv-wow, ale to brzmi znakomicie!, jest tym haczykiem, który najchętniej "połykają" seniorzy nie obcykani w nowinkach. Nie każdy senior ma obok siebie w salonie młodą i bystrą osobę, więc ufając konsultantowi, muszą ( a nie mogą) mieć gwarancję profesjonalizmu. To mój punkt widzenia i nie jest obiektywną oceną całej marki Orange.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 13
  • 0

Senior w Orange

Mi u dziadka spdawdzilo sie powiekszenie ikon i minimalizacja ilosci pulpitow tak aby przez przypadek nie przełączył. Bo wtedy juz inny widok i problemu.

Druga sprawa to telefony (nie najslabsze) - responsywnosc jest wazna. Mocno sie irytowal jezeli cos za pierwszym razem nie zadzialalo.

 

Troche treningu i juz nawet po necie smiga 😉  


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6400
  • 26218
  • 216

Senior w Orange

Moi seniorzy zgłaszają postulat wyłączenia startowego menu na ekranie TV. Wszyscy moi seniorzy wolą, żeby TV włączał się na ostatnim oglądanym kanale.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 154
  • 795
  • 5

Senior w Orange

Długi weekend i pobyt u rodziców skłonił mnie aby coś tutaj skrobnąc. Zaznaczam że te wypociny dotyczą obserwacji seniorów w moim otoczeniu.
Według mnie pierwszą i najwazniejsza rzeczą to są dedykowani konsultanci na infolinii, którzy mogą seniorem sie odpowiednio zająć. Powinny to być osoby wyselekcjonowane, które mają dużą doze empatii aby uniknąć takich sytuacji jak opisane powyżej przez @j131 . Powinny one takze przejeśc dodatkowe szkolenia w zakresie rozmów ze starszymi. Kolejna sprawa to Max, w kontakcie z seniorami, to raczej powoduje tylko frustracje u nich i niechęc do dlaszego kontaktu, tak przynajmniej jest u moich rodziców i poźniej załatwienie takiej sprawy spada na mnie.
Co do sprzętu, to w przypadku mojego taty pierwsza rzecz to czcionka musi od razu być zwiększona. Druga sprawa to zastanawia mnie, a nie zgłebiałem tego tematu, jak wygląda współpraca telefonów z aparatami sluchowymi, czy tu nie ma jakiegoś pola poprawy, bo skoro już nosimy takie ustrojstwo w uchu to może cos w tym kierunku podziałać. Widziałem w iphonie że jest taka funkcja ale co daje to nie wiem. Kolejna rzecz to większa dostepność klasycznych telefonów, czyli z klawiaturą fizyczną, myślę że jeszcze jakieś osoby szukają takich aparatów.
Dobrze byłoby uwrażliwić starsze osoby na temat bezpieczeństwa w dobie rozwijające sie AI, nie wiadomo juz tak naprawdę kto do Ciebie dzwoni i co chce, może w jakiejś formie internetowych seminariów. Kolejna sprawa związana z bezpieczenstewem i używaniem telefonów, to zabezpieczenie swoich haseł poprzez korzystanie np. z menedzerów haseł. Pytanie tylko jak dotrzeć do seniora z taką tematyką, wydaje mi sie ze tutaj już jednak musi być zaangażowany ktoś młodszy z rodziny.

 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 13
  • 0

Senior w Orange

Ciekawy aspet z tą funkcją dla aparatów sluchowych o ktorej wspominasz. Przyznam, że nie wiedzialem o istnieniu. W sumie podpytam ojca bo ma ten gadzet w uchu 😉


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2326
  • 8853
  • 33

Senior w Orange


@Cracersnapisał(-a)

zastanawia mnie, a nie zgłebiałem tego tematu, jak wygląda współpraca telefonów z aparatami sluchowymi, czy tu nie ma jakiegoś pola poprawy, bo skoro już nosimy takie ustrojstwo w uchu to może cos w tym kierunku podziałać

 


współczesne aparaty słuchowe, o ile są z odpowiedniej półki, z reguły mają dedykowane apki na telefon. Jeżeli nie są z odpowiedniej półki (nie mają bluetooth?), to nic nie poradzisz.

https://www.google.com/search?q=aplikacja+do+aparatu+słuchowego

 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 154
  • 795
  • 5

Senior w Orange

Dzięki za info, tak podejrzewałem że na tym polu musiało się coś zadziac, bo byłoby to mało prawdopodobne aby tego nie wykorzystać. Mój ojciec kupił aparat z przedstawionych przez lekarza, nie był najtańszy aczkolwiek funkcji BT tam nie widzę. 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6400
  • 26218
  • 216

Senior w Orange

Apki do jakiejś-tam-obsługi są dostępne praktycznie u każdego szanującego się producenta aparatów słuchowych. Zapewniane funkcjonalności są bardzo różne, ale proste zmiany ustawień są możliwe nawet bez żadnych dodatkowych gadżetów, poza wbudowanym mikrofonem i głośnikiem. Moja Mama ma aparat słuchowy którego głośność można regulować apką korzystając wyłącznie z dźwięku.