- spróbuj ręcznie wybrać innego operatora roamingowego lub ponownie uruchomić aparat telefoniczny, - jeśli masz ustawiony w telefonie tryb preferowane LTE, spróbuj go zmienić na inny (nie wszyscy operatorzy mają roaming LTE z Orange), ew. sprawdzić czy częstotliwości LTE danego operatora są obsługiwane przez Twój aparat telefoniczny – warto wtedy zmienić tryb na 3G/WCDMA - jeśli masz telefon starszego typu (obsługujący tylko 2G/GSM), w niektórych krajach ten zakres został częściowo wyłączony – czasem pomaga ręczne wyszukanie sieci, - jeśli masz nowy numer na kartę, to trzeba go zarejestrować (niestety z zagranicy nie zawsze jest to możliwe) - jeśli masz nowy starter „wybierz swój numer”, spróbuj przełożyć kartę sim do innego aparatu z poprawną obsługą aplikacji tzw. STK; - jeśli jesteś w dalekim kraju (USA, Japonia), zwróć uwagę, że większość europejskich telefonów wspiera inne częstotliwości - roaming może też dostępny w przypadku blokady windykacyjnej, kradzieżowej lub za nadużycia (warto wtedy skontaktować się z BOK)
- jeśli masz ofertę na kartę/mix, spróbuj wybrać połączenie za pomocą „oddzwaniania”, najpierw stukaj kod *123*00(prefiks kraju)(numer telefonu)# i zielona słuchawka np. *123*0048510100100# , po kilku chwili oddzwoni połączenie z numeru + 48501999999 i zestawi połączenie z numerem docelowym - upewnij się że wybierany numer (np. polski) ma wpisany prefiks np. do Polski +48, w przypadku problemów z wybraniem plusa można wpisać dwa zera np. 0048. - niektórzy operatorzy roamingowi nie obsługują pokazywania i ukrywania numerów, więc warto sprawdzić ustawienia połączeń dotyczące identyfikacji własnego numeru i wybrać opcję „ustala sieć” - jeśli masz włączoną usługę Orange Extra Numer upewnij się, że masz wystarczającą ilość środków na dodatkowym numerze, warto też po przekroczeniu granicy upewnić się który numer jest aktywny, przydatne kody: *121*1# - przełączenie na numer główny, *121*2# - przełączenie na numer dodatkowy, *114*9# - wyłączenie usługi. Po kodzie warto ponownie uruchomić telefon. Uwaga: wiele osób często myli kod na sprawdzenie środków (*124*#) z kodem (*121*#) na włączenie Orange Extra Numeru – więc warto to też sprawdzić. - jeśli masz numer na kartę, upewnij się, że masz wystarczającą ilość środków - nie masz blokady na połączenia międzynarodowe od strony operatora (to czasem też powoduje problemy)
– upewnij się, że nie masz włączonego jakiegoś przekierowania – najlepiej w ustawieniach połączeń w aparacie - w przypadku numeru na kartę/mix, upewnij się, że masz środki na odebranie połączenia - nie masz blokady na połączenia międzynarodowe od strony operatora (to czasem też powoduje problemy)
- upewnij się, że w ustawieniach wiadomości masz wpisany poprawnie numer centrum SMS, powinien być to +4850120077 - w przy wysyłaniu warto upewnić się, że numer (np. w kontaktach) zawiera prefiks kraju np. do Polski +48, w przypadku problemów z wybraniem plusa można wpisać dwa zera np. 0048. - w niektórych krajach u niektórych operatorów roamingowych nie zawsze działają poprawnie smsy, wynika to z braku pełnej umowy Orange z operatorem, listę aktualną można sprawdzić tu http://www.orange.pl/kid,4002412976,id,4002768574,title,Roaming-Orange-Travel,helparticle.html (wtedy warto wybrać innego operatora roamingowego) - jeśli masz numer na kartę, upewnij się, że masz środki na koncie głównym
- spróbuj wyłączyć w ustawieniach zakres LTE lub przełącz się na 3G/WCDMA - warto sprawdzić czy punkt dostępowy jest poprawnie skonfigurowany (wg ustaw.orange.pl) - trzeba włączyć transmisję danych w roamingu w ustawieniach telefonu - jeśli jesteśmy na terenie UE i/lub EOG trzeba wyłączyć opcję roamingu UE (jeśli jest taka w ustawieniach telefonu) - warto sprawdzić otrzymane smsy czy nie wykorzystaliśmy limitu w ramach usługi Antybillszok czy Bezpieczny Internet w UE
W razie problemów, warto zadzwonić na BOK pod numer +48510100100 (działa ze wszystkich sieci) lub jeśli mamy Internet w inny sposób (np. przez wifi) to poprzez Mój Orange.
Jak masz dodatkowe pytania nie dotyczące indywidualnego numeru, pisz śmiało poniżej 🙂