Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Roaming nie działa! Co robić?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38816
  • 1388

Roaming nie działa! Co robić?

Nie wiem czy to dobry dział, ale że niedługo sezon wyjazdów to wrzucam poradnik 🙂

Na początek warto sprawdzić na BOK lub przez Mój Orange czy mamy włączoną usługę Roamingu. Na numerach na kartę jest domyślnie włączona.


Jeśli nadal mamy problem z roamingiem, warto rozróżnić je na poniższe podprzypadki:

Brak zasięgu

Pokaż szczegóły
- spróbuj ręcznie wybrać innego operatora roamingowego lub ponownie uruchomić aparat telefoniczny,
- jeśli masz ustawiony w telefonie tryb preferowane LTE, spróbuj go zmienić na inny (nie wszyscy operatorzy mają roaming LTE z Orange), ew. sprawdzić czy częstotliwości LTE danego operatora są obsługiwane przez Twój aparat telefoniczny – warto wtedy zmienić tryb na 3G/WCDMA
- jeśli masz telefon starszego typu (obsługujący tylko 2G/GSM), w niektórych krajach ten zakres został częściowo wyłączony – czasem pomaga ręczne wyszukanie sieci,
- jeśli masz nowy numer na kartę, to trzeba go zarejestrować (niestety z zagranicy nie zawsze jest to możliwe)
- jeśli masz nowy starter „wybierz swój numer”, spróbuj przełożyć kartę sim do innego aparatu z poprawną obsługą aplikacji tzw. STK;
- jeśli jesteś w dalekim kraju (USA, Japonia), zwróć uwagę, że większość europejskich telefonów wspiera inne częstotliwości
- roaming może też dostępny w przypadku blokady windykacyjnej, kradzieżowej lub za nadużycia (warto wtedy skontaktować się z BOK)

Brak możliwości wykonywania połączeń

Pokaż szczegóły
- jeśli masz ofertę na kartę/mix, spróbuj wybrać połączenie za pomocą „oddzwaniania”, najpierw stukaj kod *123*00(prefiks kraju)(numer telefonu)# i zielona słuchawka np. *123*0048510100100# , po kilku chwili oddzwoni połączenie z numeru + 48501999999 i zestawi połączenie z numerem docelowym
- upewnij się że wybierany numer (np. polski) ma wpisany prefiks np. do Polski +48, w przypadku problemów z wybraniem plusa można wpisać dwa zera np. 0048.
- niektórzy operatorzy roamingowi nie obsługują pokazywania i ukrywania numerów, więc warto sprawdzić ustawienia połączeń dotyczące identyfikacji własnego numeru i wybrać opcję „ustala sieć”
- jeśli masz włączoną usługę Orange Extra Numer upewnij się, że masz wystarczającą ilość środków na dodatkowym numerze, warto też po przekroczeniu granicy upewnić się który numer jest aktywny, przydatne kody: *121*1# - przełączenie na numer główny, *121*2# - przełączenie na numer dodatkowy, *114*9# - wyłączenie usługi. Po kodzie warto ponownie uruchomić telefon. Uwaga: wiele osób często myli kod na sprawdzenie środków (*124*#) z kodem (*121*#) na włączenie Orange Extra Numeru – więc warto to też sprawdzić.
- jeśli masz numer na kartę, upewnij się, że masz wystarczającą ilość środków
- nie masz blokady na połączenia międzynarodowe od strony operatora (to czasem też powoduje problemy)

Brak możliwości odbioru połączeń

Pokaż szczegóły
– upewnij się, że nie masz włączonego jakiegoś przekierowania – najlepiej w ustawieniach połączeń w aparacie
- w przypadku numeru na kartę/mix, upewnij się, że masz środki na odebranie połączenia
- nie masz blokady na połączenia międzynarodowe od strony operatora (to czasem też powoduje problemy)

Problemy z smsami

Pokaż szczegóły
- upewnij się, że w ustawieniach wiadomości masz wpisany poprawnie numer centrum SMS, powinien być to +4850120077 - w przy wysyłaniu warto upewnić się, że numer (np. w kontaktach) zawiera prefiks kraju np. do Polski +48, w przypadku problemów z wybraniem plusa można wpisać dwa zera np. 0048.
- w niektórych krajach u niektórych operatorów roamingowych nie zawsze działają poprawnie smsy, wynika to z braku pełnej umowy Orange z operatorem, listę aktualną można sprawdzić tu http://www.orange.pl/kid,4002412976,id,4002768574,title,Roaming-Orange-Travel,helparticle.html (wtedy warto wybrać innego operatora roamingowego)
- jeśli masz numer na kartę, upewnij się, że masz środki na koncie głównym

Problem z internetem

Pokaż szczegóły
- spróbuj wyłączyć w ustawieniach zakres LTE lub przełącz się na 3G/WCDMA
- warto sprawdzić czy punkt dostępowy jest poprawnie skonfigurowany (wg ustaw.orange.pl)
- trzeba włączyć transmisję danych w roamingu w ustawieniach telefonu - jeśli jesteśmy na terenie UE i/lub EOG trzeba wyłączyć opcję roamingu UE (jeśli jest taka w ustawieniach telefonu)
- warto sprawdzić otrzymane smsy czy nie wykorzystaliśmy limitu w ramach usługi Antybillszok czy Bezpieczny Internet w UE

Warto poczytać też tematy na stronach Orange: http://www.orange.pl/poradnikroamingowy.phtml http://www.orange.pl/kid,4002412976,id,4002768574,title,Roaming-Orange-Travel,helparticle.html

 

W razie problemów, warto zadzwonić na BOK pod numer +48510100100 (działa ze wszystkich sieci) lub jeśli mamy Internet w inny sposób (np. przez wifi) to poprzez Mój Orange.

 

Jak masz dodatkowe pytania nie dotyczące indywidualnego numeru, pisz śmiało poniżej 🙂

1 ODPOWIEDŹ 1
Anonim

Nie dotyczy

Roaming nie działa! Co robić?

@Piotrekk85 Powinno być to w Bazie wiedzy.