- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wysokie pingi podczas ładowania stron i utraty pakietów
Witam,
Posiadam internet do 10mb/s z orange. Na speedtescie przeciętna prędkość downloadu wynosiła 10.50mb/s, a uploadu 1mb/s i 20ms. Połączone kablem ethernet z routera do PC.
Do tej pory byłem zadowolony, ale podczas deszczu i burzy internet się pogarszał. Były głównie utraty pakietów 50-100%, zaczął się nawet rozłączać i połączać co 5min, momentami nie było internetu przez blisko godzinę, więc zadzwoniłem do BOK. Wytłumaczyłem jaka jest sytuacja i technicy przyjechali pod mój dom, coś tam pozmieniali na słupie, ale nic mi nie dali znać czy coś się zmieniło. Dowiedziałem się dzwoniąc do orange, że niby zwiększyli prędkość do 20mb/s. Na speedtescie prędkość wynosiła 14mb/s downloadu i 0.80mb/s uploadu z opóźnieniami 30ms.
Po złej pogodzie i wizycie techników internet pogorszył się. Teraz nawet jak odpalam stronę netflixa nie włączając przy tym żadnego filmu czy serialu ping sięga 500ms. Zwykłe oglądanie netflixa w 480p czyli z mniejszym wykorzystaniem danych niż HD skutkuje skaczącym pingiem do 300ms razem z utratami pakietów, gdzie poprzednio wynosił max 140ms i zero utrat pakietów, a gdy grałem w GTA online i byłem jedyną osobą co używa internet to potrafił skakać do 100-150ms. Przy graniu w league of legends rozłączyło mnie i mojego brata w trakcie meczu. Niedawno stworzyłem nowe konto na tym forum, podczas uploadowania awataru mój internet sięgnął 100% utrat pakietów... Wczoraj lub przedwczoraj o godzinie 21:00 wifi przestało działać, a internet przez kabel działał. Dzwoniłem już wiele razy do orange i tłumaczyłem tak jak wyżej. Ostatni konsultant "zresetował porty" i w niczym to nie pomogło. Zasugerował również cofnięcie zwiększonej prędkości internetu do 10mb/s po czym się zgodziłem, ale wątpię, żeby to pomogło, bardziej obawiam się że będzie gorzej. Czy mogę coś z tym zrobić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wysokie pingi podczas ładowania stron i utraty pakietów
@Anonim czy po naprawie i wizycie techników dalej występują problemy podczas opadu deszczu? Wygląda dla mnie, że występuje gdzieś zwarcie, ze względu na uszkodzenie izolacji kabla.
Podwyższenie prędkości odbyło się z automatu, bo Orange uwolnił ograniczenia, więc z linii jest wyciąganie maksymalna prędkość, jaką linia jest zsynchronizować, dlatego zaczęło działać niestabilnie.
Dobrze, że zgłosiłeś ograniczenie prędkości. Daj znać, jak Orange podejdzie do tematu. Po zmianie, powinno działać stabilnie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wysokie pingi podczas ładowania stron i utraty pakietów
@ketrasaArtur dzięki za odpowiedź. Jutro się dowiem, bo będzie burza z deszczem w mojej miejscowości i dam znać. Na ten moment jak wczoraj zgłosiłem cofnięcie tej prędkości to dziś już dostałem SMS, że realizacja zgłoszenia została zakończona. Pierwsze co odpaliłem to speedtest orange, niestety bez zmian. Ta sama prędkość czyli 14mb/s. Pingi i utraty pakietów dalej występują. Wychodzi na to że będę musiał zadzwonić ponownie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wysokie pingi podczas ładowania stron i utraty pakietów
@Anonim teraz jak zostały zniesione limity prędkości, to ciekawe, czy sztucznie uda się z powrotem ograniczyć? Warto jednak próbować, ale również trzeba naciskać na poprawienie linii, bo u Ciebie z opisu wynika, że przewody są w fatalnej kondycji, a przecież masz odległość do centrali poniżej 2 km, więc internet u Ciebie powinien śmigać.
edit:
Tu jest temat, który również Ciebie dotyczy, ponieważ jesteś w grupie osób z Neostradą 10 Mbit/s:
https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Orange-przyśpiesza-ADSL/td-p/204792
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wysokie pingi podczas ładowania stron i utraty pakietów
Witaj @ketrasaArtur
dzwoniłem do Orange ogólnie trzy razy odkąd powstał post, każdemu z trzech konsultantów tłumaczyłem na czym polega mój problem i niestabilność pingu. Prosiłem żeby ograniczyli mi prędkość do 10mb/s jak miałem poprzednio. Do tej pory było bez zmian, nic nie działali w tej sprawie, więc nie odpisywałem tutaj na forum. Nie wiem jakim cudem, ale mieli zły numer kontaktowy. Dziś zadzwoniłem po raz czwarty i udało mi się ustalić interwencje do 24h, czyli prawdopodobnie przyjdą technicy i będą mierzyć prędkość itp. Mam nadzieję, że po sprawdzeniu prędkości nie stwierdzą, że internet działa normalnie...
PS Parę dni wstecz sprawdzałem swój internet jak się zachowuje podczas pobierania, nie wygląda mi to w granicach normy 😛