- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
@Anonim
spokojnie, bez nerwów, zbyt dosłownie mnie zrozumiałeś 😉
podesłałem wam link do jednego z narzędzi, którym się sprawdza kto z kim i gdzie, trochę w tym pracuję więc podesłałem żebyście mogli sobie popatrzeć ale chyba nie zrozumiałeś sensu mojego posta..
ciśnijcie Orange żeby zestawił się z Valve bezpośrednio albo wymieniał się ruchem w innym punkcie, pamiętajcie o jednej z zasad w routingu BGP, możesz wypchnąć ruch przez łącze do jednego operatora ale wcale nie ma pewności że wróci tę samą trasą, a przypominam że serwery stoją w Valve czyli generalnie ruch wychodzi od serwera do klienta (oczywiście w pewnym uproszczeniu) a o tym którędy decyduje Valve i operatorzy z których Valve korzysta dlatego obie strony czyli Orange i Valve muszą być chętne żeby się dogadać, można to zrobić też poprzez tranzyt u innego operatora ale też wszystko trzeba dogadać bo mówimy o konkretnym wolumenie ruchu...ale to nie jest takie proste bo to wszystko generuje koszty, łatwiej wymieniać się ruchem w jednym czy dwóch dużych punktach niż peerować się w detalu...od tego duzi operatorzy niestety zaczęli uciekać
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
Nie no, ja napisałem dość spokojnie - nie ma problemu ;]
Ważne, że wyjaśniłeś o co Ci chodziło.
Co do ciśnięcia Orange - robię co mogę jak widać - ale nikt z ich osób które regularnie udzielają się na forum nie mogą niestety odpowiedzieć tutaj z prostego powodu - nie mogą lać wody bo wiedzą, że ludzie są coraz bardziej świadomi. Więc niech ten wątek posłuży jako informacja dla ewentualnych nowych klientów, żeby unikali Orange jak ognia jeśli chcą wziąć ich internet jako net do grania.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
dobrze że jest ta dyskusja bo też powinna uświadomić Orange, że niestety w przypadku pewnej kategorii usług, jak gry online, wymiana ruchu w dużych punktach przez zagranicę nie ma sensu ponieważ te serwisy wymagają szybkiego response, po to m.in. firmy typu Valve stawiają serwery w poszczególnych krajach, duże punkty wymiany ruchu już wnoszą opóźnienia, nie mają znaczenia przy oglądaniu serwisów WWW czy VOD ale w przypadku e-sportu już tak
nie do końca tak jest, rośnie liczba klientów którzy przed wyborem operatora robią rozeznanie, oczywiście że w znakomitej większości ludzie korzystają teraz z serwisów www, poczty czy vod
Trochę też symptomatyczne jest że nikt z Orange w tym wątku się praktycznie nie wypowiada 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
poza tym przypuszczam, że decyzje o takim bezpośrednim spięciu czy zmianie peeringu nie podejmuje się w Orange od reki, być może w tej kwestii coś się dzieje, fakt że mówimy tu akurat o Valve a problem nie dotyczy tylko Valve, generalnie całej polityki wymiany ruchu w przypadku serwisów wrażliwych na opóźnienia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
Poza tym cały czas trzeba pamiętać, że to o czym piszemy już na 14 stronach i inni piszą w milionach miejsc w internecie nie jest podstawą do tego, że usługa Neostrada jest wykonywana "nienależycie". Bo to wiązałoby się z bonifikatą i odszkodowaniem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
Na dobrą sprawę, Orange mógłby się wymieniać ruchem z samym Valve w PLIX (Equinix Warsaw WA1) ponieważ ma tam private peering, a być może nie robi tego bo nie ma wystarczającego pasma dla obsługi takiego ruchu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy na linii CS:GO > Światłowód
nie nazwałbym tego dotowaniem konkurencji tylko rozwiązaniem pewnego problemu dla swoich użytkowników (mówimy o private peering) choć oczywiście za pasmo trzeba zapłacić, chyba że nakłady na zwiększenie przepustowości w tym punkcie byłyby tak duże że szukają innego rozwiązania, ale może być też inny problem, Valve może nie być w stanie wymienić się takim wolumenem ruchu w tym punkcie (ma tam 20Gb dla wszystkich uczestników PLIX)
...zresztą LoveHaters już o tym pisał ale nikt tu z Orange nie odpowiada