Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy na linii CS:GO > Światłowód


Pracuję w Orange
  • 143
  • 292
  • 4

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Śledzę wszystkie Wasze odpowiedzi i tak jak powiedziałem, jeżeli będę miał konkret to wrócę z informacją, analogicznie jak któregoś razu prosiłem Was o testy i Wasze opinie.

 

W każdym razie pozwolę sobie na krótką opinię w tej dyskusji - Odnośnie tras wymiany ruchu międzynarodowego – pojemność infrastruktury Orange jest zwymiarowana z odpowiednim zapasem, który już teraz jest przygotowany na znacznie większe potrzeby naszych klientów, żeby zapewnić im najlepsze parametry sieci i nie składa się on tylko z 1-go punktu wymiany ruchu, ale jest tych węzłów aż 6 – w tylu miejscach Orange posiada styki z Internetem światowym.

Sam problem tras wynika z faktu, że duzi producenci gier nie doceniają naszego rynku w skali międzynarodowej i nas polskich graczy, a  powierzchowne działania jak wstawienie usług do Plix’a nie rozwiązuje problemów, ponieważ Plix nie wymienia ruchu nie tylko z Orange, ale również z dużymi operatorami kablowymi w Polsce. Wielu mniejszych operatorów na naszym rynku również nie wymienia ruchu lub wymienia pośrednio – przez EPIXa i jego usługę PolMIX.

Tak jak, wspomniałem będę miał konkret - wrócę z konkretem, ale intensywnie działam z tematem, więc prośba jeszcze o chwilę cierpliwości...


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@HypsteRT a inne firmy doceniają i można mieć normalne trasy? Ktoś tu zauważył fajny fakt, że w tpixie są mniejsze opóźnienia niż te, co mamy w uslugach, a Orange nawet do serwerów popularnych gier nie daje trasowania z tpixa. Nawet port 10Gb w plixie by wam załatwił sprawę i wymiana selektywna.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

''pojemność infrastruktury Orange jest zwymiarowana z odpowiednim zapasem, który już teraz jest przygotowany na znacznie większe potrzeby naszych klientów, żeby zapewnić im najlepsze parametry sieci''

 

Z tego co ja widzę to większość styków Orange jest przeładowanych, jak np peercweurope bo pingi kosmiczne i niestabilne albo 80.50.144.146 gdzie często ping skacze ale co ja się tam znam... widocznie tak musi być i to norma w Orange, bo skoro infrastruktura jest taka rozbudowana a dalej pingi jak na dial-up z 1998 roku no to widocznie tak ma być. Ok.

 

Tu jeszcze dorzucę super prędkość z programosy.pl - https://prnt.sc/kw9myh

Oczywiście to wina programosów a nie Orange... z większości serwisów mam 100-200kb/s download. Gdzie to 300mbps...? Jedynie na speedteście.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@-brtk-To jest inna grupa kapitałowa. Duże firmy mają zasady że nie wspierają innych grup kapitałowych np znasz riotgames i fortnite. Grupa riotagmes w EU i USA własne serwery w chinach z LG datacenter akamai CDN nie wspierają grupy kapitałowej Amazona nie znajdziesz nic co by było powiązane z Amazon. Natomiast Fortnite tam nie znajdziesz nic co by było powiązane z grupą kapitałową Akamai lub LG natomiast masz przepych usług Amazona strony, serwery Amazona w EU i chinach, w USA własne. Nawet pobieranie gry jest poprzez Amazon CDN który nie jest wydajny. Koszt 10 TB w akamai to 1200 USD natomiast w Amazon 10 TB to koszt 650 USD. ( jest oszczędność prawda ? ) ale Amazon CDN jest pobierany z niemiec a Akamai ma 3 cache w Polsce Kraków, Warszawa, Poznań. Nie jest to jeden przykład Np sieć tranzytowa He.net nie wspiera grupy kapitałowej Cogent gdzie ruch sieci tranzytowej idzie HE ---> Telia ---> Cogent firmy są wstanie płacić więcej by nie wspierać swojej konkurencji.
PS np w Warszawie w PLIX VALVE ma 20 GBPS z tego ci wiem ruch do nich z orange w OT to 60 GBPS czyli wtedy by VALVE musiało jeszcze dokupić w PLIX. A w przypadku gier nie zawsze nawet jak by było w PLIX / TPIX byłby mniejszy ping np LOL ma POP-a w TPIX i PLIX ale i tak ruch jest tranzytowany do FR tylko za ich pośrednictwem. Dla mnie jak mieszkam na zachodzie polski ruch do TPIX to jakieś + 4ms więc z zachodu polski lepiej jak idzie np do LOL-a przez OT niż sie wracać do waw i dodawac 4 ms. Co innego jak gra jest hostowana w PL ale w przypadku LOL-a Fortnite Overwatch gdzie są w FR lub DE nie ma to znaczenia jeśli jest tam dobra wymiana.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Banan922A sprawdzałeś trase to USA taka prędkość jest OK ruch do USA jest bardzo ograniczony. Na T-MOBILE z telefonu na speedtest 70 mbps a pobiera także słabo dokładnie 180 kbps. Jak pobierasz coś z EU to chyba nie leci tak wolno np dobre programy itp ?


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Ktoś tu dawał trasy jak do tego samego hosta ping jest podbijany jak nie idzie przez TPIX, mimo, że idzie z tej samej miejscowości. Więc to, że będzie szło przez TPIX nie oznacza wcale wyższego pingu. Warszawa ma nieraz lepsze połączenie z zachodem jak sam zachód, zobacz sobie trasy z Orange'owego Szczecina, ktoś na forum tu wsadzał też trasy jak to wszystko lata po Polsce.

 

#edit poprawki ortograficzne.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Zauważyłem że jeśli chodzi o telię to idzie nią jedynie wtedy gdy IP adresata również ma styk telii u siebie i również używa telii jako główny peer. Jeśli dany dostawca jest podłączony pod ntt/cogent/gtt/level3/t-core/seabone/inne węzły to idzie wtedy opentransitem. Jako że jest wiele sieci tier1 a telia jest droga to za wiele tras telią nie idzie, może tak z 20%. Reszta idzie opentransitem albo retn.net. Szkoda bo telia przez ostatnie kilka miesięcy ładnie chodzi, wręcz wzorowo. Aż chciałoby się by więcej tras szło telią to może pingi na świat byłyby lepsze i stabilniejsze bo opentransit jest jak rosyjska ruletka...

 

Aha, no i jeszcze naprawić trasy telii z Pragi bo naprawdę kiepsko to wygląda jak gramy np na holenderskim albo norweskim hoście a idzie Pragą zamiast przez Hamburg... 15ms różnicy to niby niewiele, ale jednak czuć podczas szybkiej rozgrywki że mamy 50 ms zamiast 35, a tam gdzie powinno iść przez Pragę (Austria, Włochy, Szwajcaria, itd, ogólnie południe i południowy zachód europy) to idzie przez Hamburg... chyba żaden dostawca nie ma takich dziwnych tras, wliczając w to inne kraje.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 601
  • 1184
  • 2

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Banan922

wierz mi, że nie chciałbyś żeby znowu więcej ruchu szło Telią, po to został ograniczony ruch na Telii żeby nie było opóźnień i problemów które były wcześniej 😉


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@pawel__b  No nie, ruch telią został ograniczony miesiąc-dwa po tym jak telia już przestała sprawiać problemy. Teraz 80% idzie opentransitem i ten nie wyrabia...

 


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

A ja tu widzę inną analogię, zaczęli ograniczać ruch Telią, to ta zaczęła wyrabiać. Widać tutaj znakomity przykład, że mają za małą przepustowość, by udźwignąć ruch, co jest sprzeczne z wypowiedzią @HypsteRT, więc zwykłe mydlenie oczu, jak zawsze, od kilku lat, odkąd powstał temat o problemach.