Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy na linii CS:GO > Światłowód


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Anonim: bo na wiosnę jest najmniejsze obciążenie sieci, najmniejsze transfery w skali roku. Teraz do Wigilii będzie tylko w górę, a potem zacznie się spadek w dół.

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

U mnie wszystko w porządku. Łódź 3-4 ms, Warszawa 6-7 ms i brak lossa a jak pakiety opuszczają Polskę to się zaczyna czasami masakra... ogólnie sporo ludzi narzeka na lossa w Orange DSL jak i FTTH więc raczej to nie występuje tylko u mnie. Mój brat narzeka na lagi w Robloxie.

 

A CS:GO nie gram, mówię ogólnie o grach online jak i połączeniach P2P, bo nie każda gra ma dedykowane serwery.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód


@Piotrekk85napisał(-a)
@Anonim: bo na wiosnę jest najmniejsze obciążenie sieci, najmniejsze transfery w skali roku. Teraz do Wigilii będzie tylko w górę, a potem zacznie się spadek w dół.

Czyli od jesieni do wiosny trzeba zapomnieć o graniu i zająć się tylko naukom lub pracą ?


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Banan922telia jest teraz globalnym partnerem orange. Bo każda sieć orange Polska, Francja, Egipt, Hiszpania, Armenia itd się teraz bezpośrednio wymienia z Telią. Szykują sie jakies zmiany w grupie kapitałowej ?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@WabolMonsterWłaśnie zauważyłem że telia w końcu przestała olewać Orange i póki co chodzi ok.. przynajmniej nie zauważyłem problemów z hostem do którego idzie przez telię. Jedynie opentransit jak widać ma masę problemów ostatnio...

 

Aha i taka ciekawostka - jak kiedyś Orange miało ogromne problemy z telią to około 70-80% tras szło telią, zwłaszcza do serwerów popularnych gier... a teraz na odwrót - telia się poprawiła ale sporo tras przeszło na opentransit - dla mnie jest to nieco dziwne... czyżby Orange faktycznie cięło koszty wykorzystując gorsze i tańsze trasy? Jeśli tak to nawet za 5 lat ludzie będą tworzyć tematy typu ''mam światłowód 2gbps ale mega lagi w GTA 6 i DotA 3, pomocy'' .... 😄


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Banan922Telia teraz jest #2 największą siecią na świecie. I mają przystępne ceny 0,39 EUR/Mbps przy woluminie 10 Gbps. Gdzie dla orange to pewnie 0,29 albo 0,25 przy takim woluminie. A dla Orange nie jest opłacalne branie sieci #1 gdzie cena przy takim samym woluminie to 0,88 Ale nie wszystko da się osiągnąć bo telia daje bezpośredni dostęp do  46.48 %  zasobów. Więc czasami trasa jest Orange --> Opentransit ----> He (Trazyt) ---> Ip docelowe. Ponieważ w Opentransit są wpięci wszyscy dostawcy Tranzytu( 34 ). Lub jeśli gra jest wpięta do OpenTransit do przeważnie przez OT idzie gdy mają duży wolumin.
PS. Dla Valve, Riot Games, Blizzard Entertainment. Orange w Francji jest dostawcą Tranzytu więc co się dziwić ze ruch po OT.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Nie zapominaj o RETN.net przez który idzie większość tranzytu do Rosji i Bułgarii. U mnie pakiety do RETN.net idą przez router 80.50.144.146 który należy do Orange i on też lubi podbijać ping.. kilka dni temu przez cały dzień miałem +100 pingu dzięki 80.50.144.146 i nie dało rady pograć ze znajomym w Ultra Street Fighter 4...


Pracuję w Orange
  • 143
  • 292
  • 4

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Cześć,

 

tak jak obiecywałem wracam z informacją. Nie wiem czy to oficjalny server Valve, na którym grasz w CS'a czy jest to jakiś dedyk.

 

Jeżeli zrobił to Valve, to jestem zaskoczony, jeżeli dedyk, to też nie wiem dlaczego akurat w NTT. W każdym razie serwer ten postawiony w najbardziej nieprzemyślanym miejscu z możliwych (mimo że w Polsce).

 

Adres jest zlokalizowany w NTT  Warszawa – ale niestety, zarówno TPNet  jak i Open Transit oraz Telia nie ma bezpośredniego styku z NTT w Warszawie. Więc czasy powyżej 40ms (via Frankfurt itp.)  to norma.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@HypsteRT Z moich doświadczeń a także informacji, wynika kilka rzeczy:

 

Zacznę od tego, że owszem - to oficjalny serwer Valve.

Ale:

 

- Serwery Valve są w DataCenter PLIX - ruch do nich kierowany jest taką samą trasą, jak do PLIX właśnie. Jakiś czas temu kierowaliście go przez Telię, co dawało 20ms (dlaczego router Telii w Warszawie przez TPIX daje czas <1ms a przez światłowód 20ms to już kwestia równie ciekawa, ale inna). Teraz kierujecie go przez NTT - tak samo, jak ruch do PLIX-a; nie wiem skąd ta zmiana, ale to nie ruch ze strony Valve raczej (choć mogę się mylić, ale ludzie z wpięciem do PLIX-a mają dalej przez plix). 

 

- Dlaczego Orange nie jest wpięte do PLIX-a ani jeśli już tak bardzo wam to zabierze dochody - nie udostępnia TPIX-a użytkownikom Neostrady/FTTH? Po to, żeby sobie więcej kaski na VPN zarobić? Trochę to żałosne z waszej strony... Jeśli nie chcecie wpinać się do PLIX-a - zaakceptuję to... ale własnego punktu wymiany ruchu, w którym wpięte jest i Riot Games jak ktoś wyżej zauważył i Telia z niskimi czasami - przecież to jest wasz największy błąd - i mówię to wam jako klient - nie wiem - może czas zmienić politykę i faktycznie zacząć robić coś więcej niż tylko PR-owe zagrywki, że jak będziecie coś wiedzieć to dacie znać - to wam powinno zależeć na zapewnieniu najlepszej jakości, ceny macie dość wysokie - a jakość przeciętna ;/ Nie chce PLIX-a - zadowoliłbym się TPIX-em, bo sprawdzając przez lg.tpix.pl - wiele serwerów przez TPIX-  czyli wasz własny punkt wymiany danych, ma o wiele niższy ping niż przez ten konsumencki internet - trochę to niesprawiedliwe, ale to tylko moje zdanie. 

 

P.S. - dowód:

 

TPIX > valve (WAW): 

 

traceroute to 155.133.231.0 (155.133.231.0), 30 hops max, 40 byte packets
 1  z-lg.tpix.pl (195.149.236.221)  3.516 ms  10.571 ms  3.274 ms
 2  195.149.239.30 (195.149.239.30)  3.442 ms  3.510 ms  3.390 ms
 3  war-b1-link.telia.net (80.239.195.145)  3.412 ms  19.021 ms  4.420 ms
 4  valve-ic-333070-war-b1.c.telia.net (62.115.11.23)  9.620 ms  3.919 ms  4.019 ms

 

FTTH > valve (WAW): 

 

1 2 ms 1 ms 1 ms * 
2 4 ms 5 ms 5 ms war-bng6.tpnet.pl [80.50.18.106]
3 3 ms 6 ms 10 ms war-r2.tpnet.pl [80.50.122.105]
4 25 ms 22 ms 25 ms ae102-10.ffttr7.frankfurt.opentransit.net [193.251.248.153]
5 23 ms 22 ms 26 ms verio-4.gw.opentransit.net [193.251.247.156]
6 23 ms 23 ms 26 ms ae-1.r24.frnkge08.de.bb.gin.ntt.net [129.250.6.206]
7 46 ms 46 ms 52 ms ae-6.r01.wrswpl01.pl.bb.gin.ntt.net [129.250.8.186]
8 42 ms 42 ms 49 ms 82.112.96.14

 

Może do niektórych prefixów powinniście oddać ruch przez TPIX? Riot; Telia (dla Valve) etc... 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Anonim  Do serwerów Doty 2 również szło telią i było elegancko, od 2-3 miesięcy idzie przez opentransit i ping jest gorszy... dlatego uważam że to czyste cięcie kosztów i posyłanie pakietów tańszą trasą. Jakoś nie wierzę że telia nie udostepnia łącz do lux.valve.net i vie.valve.net 🙂

 

W Orange ping i utrata pakietów ma najniższy priorytet.... a w reklamach widzimy że ''super net dla graczy'' sorry ale gracz wolałby mieć 50mbps na speedteście i 20 pingu do serwerów gier a nie 300mbps i 50 pingu.