Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 61
  • 159
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Chciałbym zmienić operatora, jednak nie jest to takie proste. Z własnych doświadczeń wiem, że najlepiej radzą sobie mali lokalni z symetrykami. Najlepiej tacy, którzy oferują internet stricte pod gry, gdzie ktoś wie z czym to się wiąże. 

 

 

 

Internet dla graczy – duża prędkość to podstawa

Do wielu aktywności w sieci wystarczy łącze o szybkości pobierania (download) do 100 Mb/s. Najlepszy internet do gier, który zapewni duży komfort rozrywki, powinien być jednak znacznie szybszy. Rozsądne minimum to prędkość pobierania do 300 Mb/s, ale ogólnie im więcej megabitów, tym lepiej. 

Gry sieciowe będą wtedy działać płynniej i szybciej wczytywać detale graficzne. Szybki internet dla graczy pozwoli Ci też sprawnie pobierać cyfrowe wersje gier – na przykład przez Steam – i cieszyć się nimi już po kilkunastu minutach od zakupu. 

😋


Przecież to są jakieś bzdury do niczego nieświadomych klientów. Większość gier będzie działać bez problemu na łączu 1Mb/s i zostało to sprawdzone przeze mnie osobiście. Wczytywanie się graficznych detali? Rozumiem, że Cyberpunk 2077 lub Red Dead Redemption 2 nie będą działać bez internetu, bo detale się nie wczytają? Gry online będą działać płynniej nie od prędkości internetu, tylko stabilnych pingów i przy braku strat pakietów. I jedyna prawda, która została tam zawarta, to szybsze pobieranie gier. Czy trzeba coś więcej dodawać?

 


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1806
  • 8757
  • 67

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

@monopol_orange Stara śpiewka, powtarzana jak mantra, od kiedy światłowód jest w ofercie dla ludu. Teraz w wersji 10.0 https://www.orange.pl/zobacz/swiatlowod-10.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 61
  • 159
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Ale o co tu chodzi? Czym to się różni od ich domyślnego światłowodu? W Orange słyszeli o czymś takim jak QoS? A no tak, ich modem nie ma nawet tak podstawowej funkcji.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5588
  • 22675
  • 188

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS


@monopol_orangenapisał(-a)

Ale o co tu chodzi? Czym to się różni od ich domyślnego światłowodu? W Orange słyszeli o czymś takim jak QoS? A no tak, ich modem nie ma nawet tak podstawowej funkcji.


Różni się tym że oferują to tylko na ułamku procenta sieci, większość klientów jest poza zasięgiem tej usługi. IMHO ta oferta to zagranie czysto PRowe, bez praktycznego znaczenia (przynajmniej dla mnie). Oczywiście że do grania nie jest potrzebna duża przepustowość łącza, tu zgadzamy się w 100%.

 

Jednak trzeba też brać pod uwagę ograniczenia fizykalnego świata: prędkość światła, odległości, czas reakcji mózgu... To wszystko skłania mnie do wkładania między bajki opowieści o tym że różnica kilku ms w odpowiedzi serwera może robić jakąkolwiek różnicę w grze, a gracze często tak to przedstawiają. Sam napisałeś o 400fps, czyli próbujesz twierdzić, że Twój mózg rozróżnia zdarzenia które dzieli zaledwie 2,5ms. To jakieś 100 razy mniej niż w typowym przypadku.

 

Problem jednak zdaje się być realny, ale jako szarzy klienci nie jesteśmy w stanie nawet do końca go zdiagnozować, a co dopiero naprawić. Jakiś czas temu moderacja założyła wątek w którym oczekiwano raportowania problemów, ale mało kto z graczy pofatygował się żeby ten wątek znaleźć a jeszcze mniej zdecydowało się opisać tam swoje problemy. Szkoda.

 

Co do ustawień QoS, to FB na pewno je w środku mają, tyle że ich nie eksponują (tych jak i wielu innych). Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby na własnym ruterze ustawić politykę QoS jaką sobie życzysz. Co się dzieje dalej w sieci to już nie mam pojęcia.

Rozumiem Twoją frustrację, ale zaczynasz rzucać oskarżenia trochę na oślep.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 61
  • 159
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Nie wiem czy zauważyłeś, ale ja nigdzie nie narzekam na wysoki ping. Mógłbym grać na pingu 100 i bym to przeżył, gdyby oczywiście był stabilny.

 

Jakie 2,5 ms? Nie rozumiem twoich obliczeń. Widzę różnicę między 64 klatkami (bo strzelanie w CS2 jest do nich ograniczone) a 400. Doświadczeni gracze wciąż widzą różnicę miedzy odświeżaniem monitora 240 a 480. Co człowiek to inna percepcja. codepen.io/martynaselli/pen/QvqJJj zobacz sobie na tej stronie, że różnica między opóźnieniem 20 ms a 30 ms jest wyczuwalna. Zacznij szybciej klikać.

 

Oczywiście, że problem jest realny i nie ma żadnej nadziei, że coś w tym kierunku ruszy, bo liczą się tylko cyferki i żałosny PR.

 

Cieszę się, że FB ma, a raczej może mieć opcję QoS. FB od Orange jej nie ma. Nie ma tu pola do dyskusji.

 

Jeszcze tylko taki mały dodatek:

Zrzut ekranu 2024-02-20 205134.pngZrzut ekranu 2024-02-20 205213.png

 

Tłumaczę o co tu chodzi. Zwróćcie uwagę na "+18". Od momentu zabójstwa, do informacji o przyznanym bonusie za zabójstwo jest 18 klatek. 18 klatek pomnożone przez 15,6 ms (nagranie w 60 klatkach) daje ~281 ms opóźnienia. Mój ping w trakcie gry wynosił 28. Gdy wszystko działa ok, informacja o bonusie pojawia się od razu w momencie zabójstwa.

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 601
  • 1184
  • 2

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

@monopol_orange 

Próbowałeś jakiejś innej karty sieciowej w komputerze? 
Ewentualnie spróbować domyślnych ustawień sterownika karty sieciowej, być może podczas tuningu ustawień któryś z parametrów wpływa na to obserwowane przez ciebie opóźnienie…


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5588
  • 22675
  • 188

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

400 fps oznacza że obrazek zmienia się co 2,5ms. Tyle. Niczego ci nie imputuję.

A modem FB musi mieć QoS bo inaczej nie dałoby się oglądać IP TV. Nie umożliwia zmiany polityki, ale na pewno jakąś nietrywialną ma, nie jest to proste FIFO.

Oczywiście ponad 200ms opóźnienia będą rejestrowane, to normalne. Nie żeby to była jakaś pociecha.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 61
  • 159
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Ale to nie jest pojedyncze zdarzenie trwające 2,5 ms. To są zdarzenia trwające w odstępie czasu 2,5 ms. W RDR2 60 klatek już da ci przyjemną i płynną rozgrywkę. W CS2 zapomnij, ponieważ wszystko zależy od silnika gry.

 

@pawel_b próbowałem i żadnej zmiany. Brak jakichkolwiek zmian po majstrowaniu w ustawieniach od BIOSu do systemu Windows i po innych różnych kombinacjach doprowadziło mnie do wniosku, że wina leży tylko po stronie dostawcy internetu.

 

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 601
  • 1184
  • 2

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

@monopol_orange 

Możesz mieć pecha i trafiłeś na segment sieci w którym występuje jakiś problem, bardziej to wygląda na nieprawidłowe działanie któregoś z urządzeń pośredniiczących skoro twierdzisz że jesteś przekonany że problem nie leży po stronie Twojego sprzętu, takie usterki najtrudniej się rozwiązuje bo te problemy są bardzo subtelne, większość osób korzystająca z tego fragmentu sieci prawdopodobnie nawet nie zauważy tych niuansow zwłaszcza jeśli nie grają, obawiam się że nic z tym nie zrobisz, być może to przypadek z kategorii beznadziejnych

FB próbowałeś resetować do ustawień fabrycznych?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 61
  • 159
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

MTR do serwera, na którym nie dało się grać. Miałem w drużynie Polaka z Orange i twierdził to samo. Ping niby 24, a grało się jakby miało się 300-400. Było ewidentnie widać, że wszystko się rejestruje z dużym opóźnieniem. Serwer we Frankfurcie, routing przez Szwecję.

 

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| lan.home - 15 | 253 | 217 | 0 | 0 | 4 | 0 |
| wro-bng101.neo.tpnet.pl - 0 | 1006 | 1006 | 1 | 6 | 66 | 3 |
| wro-r12.tpnet.pl - 0 | 1006 | 1006 | 1 | 4 | 41 | 2 |
| 195.116.35.201 - 0 | 1006 | 1006 | 3 | 4 | 7 | 4 |
| hbg-b2-link.ip.twelve99.net - 1 | 919 | 915 | 13 | 14 | 73 | 15 |
| hbg-bb3-link.ip.twelve99.net - 0 | 1006 | 1006 | 13 | 14 | 20 | 15 |
| adm-bb1-link.ip.twelve99.net - 1 | 984 | 983 | 20 | 21 | 27 | 22 |
| adm-b10-link.ip.twelve99.net - 0 | 1006 | 1006 | 20 | 21 | 70 | 21 |
| edgio-ic-380317.ip.twelve99-cust.net - 0 | 1006 | 1006 | 20 | 26 | 121 | 21 |
| siteprotect.security.neustar - 0 | 1006 | 1006 | 33 | 36 | 93 | 35 |
| No response from host - 100 | 43 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 156.154.215.157 - 1 | 985 | 984 | 36 | 39 | 95 | 37 |
| No response from host - 100 | 43 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 156.154.217.0 - 1 | 985 | 984 | 35 | 36 | 61 | 49 |
| 156.154.253.115 - 1 | 985 | 984 | 23 | 25 | 67 | 42 |
| ae0.fra7-pe-electra.bb.gdinf.net - 1 | 986 | 985 | 24 | 26 | 76 | 25 |
| ae0.fra7.sr-right.dcn.gdinf.net - 1 | 985 | 984 | 24 | 26 | 88 | 26 |
|et-29.ds1-right.dog101.frankfurt.de.velia.net - 1 | 985 | 984 | 24 | 24 | 35 | 25 |
| 85.195.86.123 - 1 | 986 | 985 | 23 | 23 | 31 | 23 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider