Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Poprowadzenie skrętki lub światłowodu

ROZWIĄZANE

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 13
  • 57
  • 1

Poprowadzenie skrętki lub światłowodu

Witam. Nie wiem czy wybrałem dobry dział. W listopadzie planuję montaż światłowodu w ramach oferty orange love. Mieszkam w bloku, więc pozostaje jedynie kwestia ułożenia sieci w mieszkaniu. Jestem totalnie zielony w tych tematach

Przewiduję dwie możliwości. 
Pierwsza: Światłowód skierowany do salonu, gdzie jest gniazdo, funbox i dekoder. Z funboxa skrętka RJ45 cat.6 do pokoju 1 (PC) jak na rysunku. 
Druga: Wejście do mieszkania dwóch nici światłowodu. Jedna do salonu (funbox i dekoder), a druga do pokoju 1, gdzie jest PC. Potrzebny byłby wtedy konwenter światłowód - skrętka (moglibyście jakiś polecić). 

Pytanie brzmi czy któreś z tych rozwiązań jest możliwe do wykonania przez techników z orange? Ile kosztowałaby w przybliżeniu taka inwestycja (przy założeniu, że mam tylko kabel ethernet i konwenter)? Które rozwiązanie jest według was lepsze (dla mamy nie bez znaczenia jest także estetyka - kabel światłowodowy lub skrętka musiałyby iść po ścianie nad drzwiami wejściowymi, także dobrze gdyby mało rzucały się w oczy). Jeśli chodzi o monterów z orange - zależy mi, aby wykonali chociaż dziury do pokoju nr 1. Dziękuję za pomoc. 


EDIT: orange love z telewizją i światłowodem 300mb/srozwiazania.png

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29458
  • 270

Poprowadzenie skrętki lub światłowodu

@o405ne  według mnie rozwiązanie nr 1 jest najlepsze (drugie nie jest prawidłowe, bezszans na realizację), monterzy Ci wszystko ogarną i cenę dodatkowej usługi też podadzą wszystko jest kwestią dogadania, koszty nie będą duże bo dodatkowa robota to tylko kabelek ethernet do drugiego pokoju. 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

21 ODPOW. 21

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny