Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dekoder IWU200 brak sygnalu

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 4
  • 0

Dekoder IWU200 brak sygnalu

Witam wszystkich, oto moja problem :

Dekoder IWU200 przy telewizorze na piętrze, Funbox 3 na parterze
Swiatlowod.
Technik podlaczyl dekoder z Funbox przez wifi. Telewizja działała przez jakiś czas kiedy sygnał WiFi był wystarczający.
Zakupiłam kabel ethernet :

Typ: patchcord
Standard: RJ-45
Końcówka 1: 1 x RJ45
Końcówka 2: 1 x RJ45
Długość: 1000 cm
Kategoria: 6a (10 Gbps)
Odłączyłam dekoder od tv. Wyłączyłam TV

Zresetowałam dekoder wyłączając go z sieci (cala noc 🙂 ).
Następnie podłączyłam dekoder do prądu, do tv kablem HDMI et kablem ethernet do Funbox.
Włączyłam tv, podałam źródło HDMI2 (tam jest podłączony dekoder i tak tez byl gdy sie sparował z modem i funkcjonował przez WiFi). Na ekranie tv pojawil sie komunikat o uruchamianiu Orange po czym, po chwili "Brak sygnału".

Dodam tez, ze po logowaniu sie do interface modemu znajduje slad polaczenia IWU200 kablem z modemem.
Skontaktowałam sie już z pomoca Orange ale tylko sie dowiedzialam, ze mam poprawnie podłączyć dekoder do tv i, ze poki nie bedzie informacji z dekodera to nic dla mnie nie mogą !!
Co robie nie tak ???
Znalazlam tutaj post, ktory sugeruje, ze ten dekoder ma problem z gniazdem hdmi ?

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Dekoder IWU200 brak sygnalu

@coquecigrue Transmisja wifi to jedno (pisałaś, że było wszystko ok, póki sygnał wifi był dostatecznie silny), a połączenie dekodera z TV, to drugie.

Zawsze możesz kabel HDMI (sugeruję sprawdzenie poprzez dołączenie dekodera do TV po innym kablu) i podłączyć go do drugiego gniazda HDMI w TV i zmianę źródła sygnału w TV na HDMI2 (np)

Jeśli wyświetla się ekran powitalny z logo Orange, to znak, że jest łączność dekoder-TV. Nie koniecznie zaś dekoder-modem. To zweryfikować możesz podłączając na końcu kupionego kabla ethernet zwykłego laptopa i sprawdzając czy internet pracuje normalnie i z jaką prędkością łączy się z nim laptop (speedtest na stronie pro.speedtest.net - powinien mieć mniej więcej prędkość usługi czyli 300/600/1000Mb/sek)

Po sprawdzeniu działania netu na końcu kabla zawsze warto wyczyścić ustawienia dekodera (przyciski DCD na pilocie-wejście do menu dekodera i dalej zgodnie z zakładkami) i wybrać opcję "zresetuj ustawienia". Warto wtedy mieć dane z umowy 10 cyfrowe ID TV i 4 cyfrowy PIN  do TV z umowy

Dekoder Sagemcom IWU 200 | Orange Polska

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

9 ODPOW. 9

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52436
  • 702

Dekoder IWU200 brak sygnalu

@coquecigrue sprawdź podłączenie pod inne gniazdo HDMI. Po włączeniu dekodera powinien wyświetlać się ekran powitalny, jeżeli nie ma sygnału z dekodera, to warto sprawdzić na innym gnieździe HDMI w telewizorze.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Dekoder IWU200 brak sygnalu

@coquecigrue Transmisja wifi to jedno (pisałaś, że było wszystko ok, póki sygnał wifi był dostatecznie silny), a połączenie dekodera z TV, to drugie.

Zawsze możesz kabel HDMI (sugeruję sprawdzenie poprzez dołączenie dekodera do TV po innym kablu) i podłączyć go do drugiego gniazda HDMI w TV i zmianę źródła sygnału w TV na HDMI2 (np)

Jeśli wyświetla się ekran powitalny z logo Orange, to znak, że jest łączność dekoder-TV. Nie koniecznie zaś dekoder-modem. To zweryfikować możesz podłączając na końcu kupionego kabla ethernet zwykłego laptopa i sprawdzając czy internet pracuje normalnie i z jaką prędkością łączy się z nim laptop (speedtest na stronie pro.speedtest.net - powinien mieć mniej więcej prędkość usługi czyli 300/600/1000Mb/sek)

Po sprawdzeniu działania netu na końcu kabla zawsze warto wyczyścić ustawienia dekodera (przyciski DCD na pilocie-wejście do menu dekodera i dalej zgodnie z zakładkami) i wybrać opcję "zresetuj ustawienia". Warto wtedy mieć dane z umowy 10 cyfrowe ID TV i 4 cyfrowy PIN  do TV z umowy

Dekoder Sagemcom IWU 200 | Orange Polska


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 4
  • 0

Dekoder IWU200 brak sygnalu

Niestety juz sprawdzalam 😞


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Dekoder IWU200 brak sygnalu

@coquecigrue A konkretnie co i z jakim wynikiem? Reset ustawień na dekoderze robiłaś? Testy netu na końcu kabla? Podaj więcej danych, bo dalej niewiele wiemy...


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 4
  • 0

Dekoder IWU200 brak sygnalu

Jak pisalam, dekoder sie laczy kablem ethernet z modemem bo na interfejsie Funbox jest oznaczony jako laczacy sie w ten sposob.

Ze lacze z tv to co innego to wiem 🙂 Probowalam juz drugiego gniazda hdmi bez skutku.
Kabel ethernetowy dziala bez problemu z laptopem : ping 9ms, Pobieranie 215 Mbps, wysylanie 53 Mbps - mam usluge na 300 Mb.
A wiec poza czekaniem na zmiane humoru dekodera nie bardzo wiem co robic.

"(przyciski DCD na pilocie-wejście do menu dekodera i dalej zgodnie z zakładkami)". Dekoder nie odpowiada na zadne proby nawiazania z nim kontaktu i to jest problem. Coz bede jeszcze probowala. Dam znac 🙂 Dziekuje za cierpliwosc.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29458
  • 270

Dekoder IWU200 brak sygnalu

@coquecigrue  piszesz że resetowałaś dekoder, a próbowałaś resetować FunBox?


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 4
  • 0

Dekoder IWU200 brak sygnalu

Funboxa nie resetowalam jeszcze bo internet i telefon potrzebne bez przerwy. Moze poznym wieczorem.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29458
  • 270

Dekoder IWU200 brak sygnalu

@coquecigrue  jak będziesz resetować router odłącz przedtem od niego dekoder, po czym jak FunBox "powstanie" podłącz dekoder.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Dekoder IWU200 brak sygnalu

@coquecigrue Po restarcie dekodera (TV włączony podczas tej operacji) pokaż co wyświetla TV.

Czy możesz "na sucho" podpiąć sam dekoder (bez połączenia z modemem) do innego odbiornika TV i zobaczyć czy się połączy, pokaże logo i komunikaty (dostęp do menu)