Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z wiadomościami MMS na iPhone X

ROZWIĄZANE

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 62
  • 1

Brak mms iPhone X iOS 12

Niestety wlaczenie: tylko danych nie pomogło.

MMS ani nie wychodzą ani nie przychodzą 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2103
  • 5896
  • 196

Brak mms iPhone X iOS 12

Znalezione w necie:
Rozwiązaniem może okazać się systemowa funkcja WiFi Calling, która w spolszczonej wersji iOS 11 nazwana została Rozmowy przez WiFi. Pozwala ona na przeprowadzanie rozmów głosowych i wysyłanie wiadomości SMS (w tym MMS) przez sieć internetową, bezprzewodową, a znajduje się w Ustawieniach i zakładce Telefon. Jej włączenie powinno rozwiązać problem z wiadomościami MMS, choć jest jeden szkopuł, a w zasadzie dwa.

Powyższe nie zadziała jednak wówczas, gdy podłączona sieć WiFi nie wspiera usługi WiFi Calling. Jak na złość podobna sytuacja pojawi się u niektórych polskich operatorów z których usług korzystamy. Nie wszyscy bowiem pozwalają aktywować tę funkcję.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 62
  • 1

Brak mms iPhone X iOS 12

WIFI coling mam cały czas włączone bo korzystam w pracy gdzie mam słaby zasięg Orange.  Wzwiązku z tym wszystkie próby wysłania MMS-a były z włączoną tą opcję 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2103
  • 5896
  • 196

Brak mms iPhone X iOS 12

No to wyłączyć i sprawdzić.

 

Niestety system iOS 11 posiada lukę, która uniemożliwia nadanie wiadomości MMS wyświetlając za każdym razem komunikat o nieudanej próbie doręczenia. Sytuacja ta ma miejsce wówczas, gdy iPhone połączony jest z siecią bezprzewodową WiFi, a połączenie to jest aktywne. W takim przypadku system usypia transfer danych z internetu z użyciem modułu sieci komórkowej, od której zależny jest protokół MMS. Kółko się zamyka i wiadomość nie dochodzi do nadawcy.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 62
  • 1

Brak mms iPhone X iOS 12

Wyłączenie wifi coling nic nie zmieniło.

Problem z wysyłaniem jest zarówno jak jestem połączony z wifi jak i na samych danych komórkowych.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1792
  • 2382
  • 103

Brak mms iPhone X iOS 12

@happy_arek W takim razie proponuję całkowite zerowanie telefonu i ponowna aktywacja. Backup zawsze możesz zrobić w iCloud.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2103
  • 5896
  • 196

Brak mms iPhone X iOS 12

Po wyłączeniu WiFi Calling wyłączyłeś i włączyłeś telefon ?

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 62
  • 1

Brak mms iPhone X iOS 12

Tak

po każdej zmianie wyłączałem całkiem telefon.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 25
  • 0

Brak mms iPhone X iOS 12

Czy udało się rozwiązać problem??? mam ten sam - nic nie pomaga

w biurze obsługi klienta też nie mają żadnych pomysłów 😕

telefon przeniosłam z plusa - tam po każdej aktualizacji musiałam ręcznie wprowadzać ustawienia ale działały mms a tu jeszcze ani jednego mmsa nie otrzymałam - żenada - tym bardziej jak używa się telefonu w pracy !

 

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 62
  • 1

Brak mms iPhone X iOS 12

Problemu oczywiście nie udało się rozwiązać. Według ostatniej podpowiedzi pozostało tylko zgranie backup-u i wyzerowanie iphona. Nie chce mi się na tą chwilę tego robić bo to razem ze zdjęciami kilka godzin zgrywania i nie bardzo wierzę w to, że to rozwiąże problem. Ja też poprzednio byłem w Plusie i podobnie jak ty po każdej aktualizacji wpisywałem ustawienie APN dla MMS i wszystko dobrze działo. Trzy pozostałe iphony, które mamy w firmie również mają taki sam problem (Orange). W swojej historii miałem służbowe telefony w T-Mobile, Play, Plus a obecnie w Orange i podsumowując najlepiej obstawiona sieć w kraju pod względem rozmów telefonicznych  i działającego internet w różnych dziwnych zakątkach kraju miał PLUS.

Swoją drogą czytając w internecie jest to powszechny problem z MMS w sieci Orange nie tylko w naszym kraju ale również i poza naszymi granicami. Dziwi mnie tylko słaba kompetencja infolinii nawet tej technicznej *900 (płatnej chyba z tego co pamiętam 1,9zł/min), że za każdym razem, osoba z którą rozmawiałem nie miała gotowej litanii jak tak powszechny problem próbować rozwiązać tylko musiałem wykonać chyba z 5 połączeń i za każdym razem ktoś inny prosił o chwilę cierpliwości i szukał w komputerze i u kolegów pomocy. Co prawda mając obecną wiedzę to wychodzi na to, że nie ma rozwiązania tego problemu więc prościej było by powiedzieć, że: "pracujemy razem z apple nad rozwiązaniem tej usterki" 🙂 

W każdym razie SŁABO 😞