Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Pogorszenie jakości


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 1
  • 0

Pogorszenie jakości

Witam wszystkich,

proszę o radę. Posiadam Internet mobilny orange. Po kilkunastu miesiącach pełnego zadowolenia z usług, szybkich przepustowości (min 30-40 Mbit) nastąpił spadek jakości usług. Zaczyna brakować pasma, pomimo tego że zasięg 5 kresek od zawsze, bez zastrzeżeń. Serwis po wykonaniu pomiarów stwierdza przeciążenie BTSa. Rozwiązaniem wg serwisu jest modernizacja / inwestycja po stronie Orange.

 

Co zrobić żeby to przyspieszyć. Obecnie usługa nie nadaje się do użytku, a płacić trzeba.. Pomiar łącza spada momentami do 1-3 Mbit.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

2 ODPOW. 2

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19384
  • 56019
  • 761

Pogorszenie jakości

@adaml79 żeby przyspieszyć modernizację nadajnika, trzeba zgłaszać na Infiniti lub czacie problemy z internetem. Najlepiej zaangażować do zgłoszeń innych użytkowników korzystających z tego nadajnika. Im więcej zgłoszeń, tym może szybciej nastąpić modernizacja.

Uprzedzam, że może to potrwać od kilkunastu miesięcy, nawet do kilku lat.

Może być tak, że zniecierpliwieni użytkownicy logujący się do tego nadajnika, dadzą sobie spokój i odejdą do konkurencji, co spowoduje odciążenie nadajnika, a w efekcie wzrost prędkości internetu dla pozostałych.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13908
  • 57229
  • 691

Pogorszenie jakości

@adaml79To nie jest takie proste jak by się mogło wydawać.

Każda stacja bazowa BTS wchodzi  w skład zespołu stacji bazowych które są podłączone do stacji głównej łączem stałym (łącze kablowe, światłowód, stałe łącze radiowe). Jeśli jest to kilka stacji połączonych radiowo w kaskadzie, to przy obciążeniu każdej z nich nie dość, że łącze przypadające na tą konkretną jest wysycane, to jeszcze zbiorcze łącze zasilające te wszystkie nadajniki jest obciążane coraz bardziej. Istnieją zapewne systemy bilansujące ten ruch, ale biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na szybszy net i rosnącą ilość urządzeń dołączanych do BTS-ów, z "pustego i Salomon nie naleje" jak mawia przysłowie...

To żywy organizm, bo przemieszczanie się odbiorników czy godziny szczytu nie służą statystykom...

Zgłaszać trzeba, bo przeciążenia i reklamacje są widoczne w systemach i bez tego niewiele się zmieni...

Podaj adres nadajnika, coś może wygrzebiemy...pomoże w tym aplikacja NetMonster