- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam. Mam Samsunga S9 plusa i na nim płatności zbliżeniowe od lat działają bez żadnego problemu, natomiast na nowo zakupionym S22 plus męczę się od miesiąca, po wielu konsultacjach i niestety problem.
Usatwienia, preferencje płatności przez GooglePay ustawione prawidłowo, karty dodane i zaakceptowane prawidłowo. Teraz rzecz najważniejsza, na S9 jest karta SIM fizyczna a na S22 ekstra eSIM. Przy próbie płatności terminal wyświetla ,,błąd odczytu karty". Po wielu instalacjach, deinstalacjach, odinstalowywaniu karty, dodawaniu ponownym, obstawiałem jakiś błąd aplikacji bankowe, ale dodałem kartę z innego banku i ta sama historia, na S9 działa a na S22 nie działa. Przełożyłem kartę fizyczną SIM do S22, wirtualną wyłączyłem i nic. W końcu zrobiłem reset S22 do ustwień fabrycznych, zainstalowałem aplikację bankową, dodałem kartę do płatności zbliżeniowych i ok zadziałało. Myślą, że wszystko ok przełożyłem kartę SIM z powrotem do S9 a na S22 ponownie aktywowałem (5zł) ekstra eSIM i płatności znowu nie działają. W czym problem? na infolinii twierdzili, że karty SIM nie mają niby na to wpływu, czy na pewno ???
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dzień dobry,
Problem prawdopodobnie został rozwiązany, choć przyczyna była banalna. Chcąc zrobić zrzut ekranu przy płatności zbliżeniowej, dla dokumentacji o co mnie prosili z GooglePay, gdzie udałem się o pomoc, otworzyłem klapkę etui telefonu w celu podglądu ekranu i o dziwo płatności zbliżeniowe zostały zrealizowane. Dotychczasowe płatności realizowałem zawsze po odblokowaniu ekranu, ale natychmiast zamykałem przednią klapkę co jednocześnie blokowało ekran (nie zauważałem tego) i uniemożliwiało skuteczne realizowanie płatności. Ponowiłem płatność w innym punkcie, również z pozytywnym skutkiem. Zmyliło mnie to, że w drugim, starszym telefonie S9, po odblokowaniu ekranu można zamknąć przednią klapkę i nadal jest on przez jakiś czas odblokowany, natomiast w w S22 ekran jest momentalnie blokowany, ale to pewnie kwestia ustawień. Co prawda, przy pierwszym uruchomieniu telefonu po zakupie i próbie płatności, jeszcze w ogóle bez etui, też był problem, ale być może początkowo nie były skonfigurowane prawidłowo wszystkie ustawienia. W każdym bądź razie , problem jak na chwilę obecną uważam za (mam nadzieję) rozwiązany..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
@adiks06 karty SIM czy eSIM nie mają wpływu na płatności dodanymi kartami płatniczymi. Raczej stawiam na problem NFC lub dostępem do internetu podczas dokonywania płatności. Być może aplikacje płatnicze nie mogą nawiązać połączenia internetowego jak jest karta eSIM. Zakładam, że internet może być potrzebny do dokonywania płatności przy użyciu aplikacji zainstalowanych na smartfonie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
Też myślałem o NFC, ale jednak terminal reaguje na zbliżenie telefonu komunikatem ,,błąd odczytu karty", czyli NFC chyba działa, jak przesunę przed terminalem np. kartką papieru to zero odzewu. Poza tym po resecie płatności zadziałały, czyli NFC działał.. Co do internetu, to Pekao informuje w info, że płatności zbliżeniowe działąją bez połączenia z internetem, wystarczy aplikacja bankowa.
Dziś robię ponowny reset do usatwień fabrycznych, włożę kartę fizyczną SIM, dodam aplikację bankową, dodam kartę i spróbuję wszystkiego od początku, bo kończą mi się wiadomości, na dodatek nie jestem specjalnie biegły w tych sprawach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
@adiks06 rzeczywiście do płatności zbliżeniowych wykonywanych telefonem nie jest potrzebny dostęp do internetu, jednak komunikat "błąd odcztu karty" tyczy się wirtualnej karty bankowej, a nie karty SIM czy eSIM. Więc trzeba się przyjrzeć tej pierwszej czy aby nie ma jakiegoś błędu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
Z kartą bankową to też odpada, bo podpiąłem do płatności GooglePay inną kartę z innego banku i na S9 chodzi bez problemu a na S22 oczywiście ten sam problem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
Sprawdź jeszcze profilaktycznie jaki masz wybrany układ zabezpieczający NFC.
Do wyboru jest:
- Portfel SIM
- Układ HCE
Spróbuj ustawić układ HCE, z tym że wtedy w niektórych bankach co jakiś czas będzie wymagane połączenie z Internetem w celu przesłania kluczy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
Cały czas wydaje mi się tropem to, wiele kombinacji i nic a po resecie ok, dopóki nie wyjąłem karty SIM i zainstalowałem ekstra eSIM. Dodam, że ekstra eSIM jest jakby klonem fizycznej karty SIM, oba telefony ,,chodzą" na tym samym numerze.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
Tak, tylko, że w S22 nie widzę możliwości kombinacji przy NFC. Po wybraniu NFC można tylko wł/wył oraz wybrać ,,płatności bezdotykowe", gdzie jako domyślne mam GooglePay i na tym koniec.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
@adiks06 masz jeszcze stare GooglePay?,jeśli tak to może zmień na nowy Portfel Google i wtedy spróbuj.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatności zbliżeniowe a ekstra eSIM
Obojętnie czy stary GooglePay czy nowy Portfel Google, bez różnicy. Jedno zastanawia, jeden telefon działa od lat, natomiast drugi, najnowszy na Androidzie 12 , ma problemy i nie jest chyba z nim coś nie w porządku, bo przecież po resecie zadziałał, do momentu wyjecia karty SIM i zainstalowaniu wirtualnej SIM.
- « Poprzedni
- Następny »