Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

ROZWIĄZANE

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 39
  • 0

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

Cześć,

 Zrezygnowałem z oferty na kartę, na której miałem wszystko bez limitu (rozmowy, SMS-y i MMS-y) oraz 400 GB internetu miesięcznie za 35 zł. Internet śmigał, wszystko było stabilnie.

Teraz mam abonament za 95 zł miesięcznie i jest dramat:

Prędkość pobierania to jakiś żart. Czasem ledwo 2 Mb/s, podczas gdy na starterze miałem kilkukrotnie więcej.

Zasięg mam 1-2 kreski, a na karcie było 3-4.

Umowa obiecuje prędkości do 1050 Mb/s, ale to czyste kłamstwo.

Nie rozumiem, jak to możliwe, że droższy abonament działa gorzej niż tańsza oferta na kartę. Czy ktoś z Was też spotkał się z taką sytuacją? Chcę wiedzieć, czy to tylko mój przypadek, czy operator po prostu traktuje klientów abonamentowych gorzej niż tych na kartę.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 43, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 21561
  • 62787
  • 860

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

@Kacper55 zweryfikuj swoje pomiary o różnych porach dnia. Być może okazał się, że nadajnik ma jakieś problemy techniczne, modernizacje, awarię, zakłócenia itp. Zbieg okoliczności w momencie zmiany oferty a problemami z nadajnikiem.

Druga sprawa, deklarowana prędkość w umowie, to jest prędkość maksymalna, przy agregacji pasm LTE i 5G. W internecie mobilnym nie ma deklaracji stałej prędkości, która w bardzo mocny stopniu zależy od siły odbieranego sygnału (odległość od nadajnika, ukształtowanie terenu) jak i dostępność pasm na nadajniku.

Miałem podobną sytuację kilka lat temu w mojej okolicy. Nadajnik uległ awarii i z interneu praktycznie w ogóle nie dało się korzystać. Trzeba było czekać na naprawę. 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

13 ODPOW. 13

Poziom 43, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 21561
  • 62787
  • 860

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

@Kacper55 zweryfikuj swoje pomiary o różnych porach dnia. Być może okazał się, że nadajnik ma jakieś problemy techniczne, modernizacje, awarię, zakłócenia itp. Zbieg okoliczności w momencie zmiany oferty a problemami z nadajnikiem.

Druga sprawa, deklarowana prędkość w umowie, to jest prędkość maksymalna, przy agregacji pasm LTE i 5G. W internecie mobilnym nie ma deklaracji stałej prędkości, która w bardzo mocny stopniu zależy od siły odbieranego sygnału (odległość od nadajnika, ukształtowanie terenu) jak i dostępność pasm na nadajniku.

Miałem podobną sytuację kilka lat temu w mojej okolicy. Nadajnik uległ awarii i z interneu praktycznie w ogóle nie dało się korzystać. Trzeba było czekać na naprawę. 


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 39
  • 0

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

Dzięki za odpowiedź. , To nie jest kwestia odległości od nadajnika.

Podpisałem umowę 7 lipca i od razu miałem problemy z VoLTE, o czym pisałem do obsługi. Naprawili to, i internet działał w miarę poprawnie.

Problem w tym, że po około dwóch tygodniach od naprawy VoLTE, jakość internetu nagle i dramatycznie spadła. Zasięg się pogorszył, a prędkość jest tak niska, że ledwo wczytuje mi aplikacje.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 1487
  • 5933
  • 57

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

@Kacper55  musiało  się w tym czasie coś zmienić np. obciążenie BTS. Popróbuj różnych ustawień 5G, lub LTE.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35106
  • 293

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

Przypadkowa zbieżność. Orange nie różnicuje klientów. Coś się po prostu popsuło. Nie wierzysz, to sprawdź na jakimś starterze.

Poziom 43, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 21561
  • 62787
  • 860

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

@Kacper55 również pisałem o ewentualnej awarii nadajnika, zakłóceniu bądź modernizacji. Być może trafiłeś z podpisaniem umowy na jakieś prace na nadajniku, przeciążenie nadajnika.

 


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2844
  • 12106
  • 74

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

Używasz cały czas tego samego routera? Czy po podpisaniu umowy dostałeś nowy?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2322
  • 6949
  • 225

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

@Kacper55 

Doprecyzuj proszę.

Przeszedłeś z oferty na kartę do abo 95 zł.

I teraz: przeszedłeś na abonament L w cenie 95 zł, czy masz Love z internetem mobilnym za 95 zł z limitem 500 GB ? + druga karta sim z limitem 300 GB.

 

Jeśli to internet mobilny, zweryfikuj na infolinii czy poprawnie utworzyła się strefa domowa.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 39
  • 0

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,

Ja przeszedłem z startera na sam Abonament Plan L wszystko bez limitu ale wszystko się już wyjaśniło dostałem SMS od Orange że obok nadajnika robią modernizację w mojej miejscowości 


Screenshot_20250906_144551_Messages.jpg

Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2593
  • 10063
  • 38

Płacę 95 zł za abonament, a internet działa gorzej niż na starterze,


@Kacper55napisał(-a)

wszystko się już wyjaśniło


przyznaj sobie rozwiązanie