Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Odstąpienie od umowy - brak powrotu do poprzedniego kontraktu


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 1
  • 0

Odstąpienie od umowy - brak powrotu do poprzedniego kontraktu

Witam,

Odstąpiłam od umowy Orange Love w ciągu przepisowych 14 dni. Wcześniej miałam aktywną umowę na sam światłowód ("światłowód dla Warszawy", tzw. opcja Mini Światłowód 2/19), gdzie z 24-miesięcznego okresu upłynęło już 7 miesięcy.

Chciałam zrobić upgrade, dołączając telefon, ale były problemy z przeniesieniem numeru z innej sieci, zamieszanie z adresem przesyłek, terminem aktywacji usług - ostatecznie miałam dość i wysłałam odstąpienie od umowy. Odstąpienie przyjęto; 17.03 dostałam automatycznego maila treści : "zamówienie TELxxxxxxx zostało anulowane. Posiadana wcześniej usługa stacjonarna Orange została przywrócona. Jeśli usługa jest nieaktywna prosimy o kontakt pod numerem 510100100, opłata zgodna z cennikiem Operatora."

Tylko....Nie przywrócono mi poprzedniego kontraktu, tylko zmieniono na umowę na czas nieokreślony za 'zaledwie' 200zł!

 

W dniu 17.03 dzwoniła też do mnie konsultantka z działu rejestracji odstąpień i informowała mnie, że tak to przebiega: umowa Orange Love anuluje wszystkie poprzednie umowy w systemie i mogę ewentualnie zawrzeć nową umowę na 24 miesiące. Oczywiście ona nie mogła mi nawet zaproponować opcji 'światłowód dla Warszawy', tylko ofertę standardową za 69.99zł. Poprosiłam o przełączenie na infolinię sprzedażową. Tam konsultant uspakajał mnie (nie widząc jeszcze aktualizacji na moim koncie), że "ależ oczywiście, że zostaną przywrócone warunki z poprzedniej umowy. Jeśli usługodawca tak nie zrobi, to można to zgłosić do Rzecznika Praw Konsumenta. Proszę spokojnie czekać"....

 

Poczekałam. Dziś zobaczyłam w Moj Orange, że mam umowę na czas nieokreślony i ... piszę do społeczności.

Czy ktoś miał podobne problemy?

2 ODPOW. 2

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32798
  • 38979
  • 1390

Odstąpienie od umowy - brak powrotu do poprzedniego kontraktu

Niestety jeśli przy zamówieniu wyrażono zgodę na aktywację usługi przed 14 dniami, to nie ma obowiązku przywrócenie umowy. Oczywiście instytucje konsumenckie analizują takie sprawy, ale oficjalnych stanowisk brak.

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 1
  • 0

Odstąpienie od umowy - brak powrotu do poprzedniego kontraktu

A co aktywacja usługi przed 14 dniami, ma do przywrócenia poprzedniego kontraktu? Opłaty za rozpoczęte usługi to rozumiem, ale pierwsze słyszę o wpływie na wcześniejsze umowy. Proszę o wskazanie jakiś zapisów prawnych. Czy nawet w regulaminach Orange.