Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Lokalizacja strefy domowej


Pracuję w Orange
  • 919
  • 1479
  • 35

Lokalizacja strefy domowej

@radian85W takim razie skontaktuj się z nami. Doradca najpierw sprawdzi co się dzieje, ewentualnie zarejestruje zgłoszenie.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 20
  • 0

Lokalizacja strefy domowej

@sebaswiderski  Skontaktowałem się na czacie z Panem Piotrem (z jakiegoś działu technicznego).

I niestety nie zarejestrował żadnego zgłoszenia i nie był w stanie mi pomóc.

 

Ty jesteś pracownikiem Orange 🙂

Może masz możliwości pobrania logów ze współrzędnymi, na podstawie których pobierane są pakiety danych z mojego współdzielonego pakietu?
Ja sobie poradzę z tymi logami lub danymi z bazy - jestem mocno techniczny 🙂

 

Pytam, bo gdyby się okazało, że np. wystarczy przesunąć lokalizację strefy domowej o 200 metrów w jakąś konkretną stronę i spowodowało by to, że ten niepoprawnie działający algorytm lokalizacji tylko co jakiś rejestrowałby wyskoczenie z tej strefy to możliwe, że by mnie to usatysfakcjonowało 🙂

 

Albo może odwrotnie. Może Ty jesteś wskazać taką lokalizację mojej strefy domowej aby ten algorytm ustalania lokalizacji nie wyskakiwał z niej?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32257
  • 35803
  • 1364

Lokalizacja strefy domowej

Pracownicy contact center Orange nie mają dostępu do logów lokalizacyjnych. Złóż reklamację i oczekuj podania numeru.

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 18100
  • 51390
  • 688

Lokalizacja strefy domowej

@radian85 moim zdaniem, pobieranie danych z pakietu internetu wspólnego (100GB) nie jest związane z lokalizacją, lub z wyskakiwanie z lokalizacji. Jeśli by tak było, to cały limit transferu byłby przypisywany do pakietu współdzielonego, a nie do pakietu domowego (150GB). Przyczyna musi być inna, niż lokalizacja.

Uważam, że o te kilkabaście MB nie ma co wojować. Podejrzewam, że i tak całego pakietu 250 GB nie wykorzystujesz. Ja jak miałem internet domowy na LTE, to przez 36 miesięcy udało mi się może że dwa razy wykorzystać cały pakiet i miałem podpięte jeszcze dwie karty SIM.

 

 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 20
  • 0

Lokalizacja strefy domowej

@ketrasaArtur, niestety nie masz racji
Pobieranie danych z pakietu wspólnego jest właśnie ściśle związane z lokalizacją w sytuacji gdy pakiet (nie wiem jak go nazwać) "podstawowy" nie został wyczerpany.
Jest to jednoznacznie opisane w umowie.

 

I właśnie wyznaczenie strefy domowej oraz kontrola danych na podstawie lokalizacji jest potrzebna do tego aby Orange mógł ograniczać ilość GB pobranych spoza strefy. Moim zdaniem jest to ich kwestia finansowa albo marketingowa - nie będę w to wnikał, bo nie wiem dlaczego stworzyli taką strefę.

 

Nie chodzi o wojowanie o kilkanaście MB, lecz o kilkaset MB ...dziennie. Oszacowałem, że miesięcznie byłoby to 12 GB.

Z pierwotnego oszacowania wychodziło mi, że mogłoby to być 12 GB miesięcznie.
Ale po ponownym oszacowaniu, które wykonałem po tygodniu użytkowania wychodziło już 20 GB miesięcznie z pakietu współdzielonego.

 

Przyznaję, że obecnie nie zużywam całego pakietu, ale to jest właśnie dobrze bo mam w planach dokupienie 2 kart SIM i podłączenie ich do tego abonamentu. Te 2 karty SIM będę poza strefą domową przez cały czas (będą w innych województwach: jedna w podlaskim, druga w świętokrzyskim, a ja jestem w mazowieckim).

 

I będą one korzystały tylko i wyłącznie z tego 100GB pakietu współdzielonego. Jest to powód dla którego zacząłem tę dyskusję, bo nie chcę niepotrzebnie zmniejszać pakietu współdzielonego będąc cały czas swoją kartą SIM w strefie domowej.

 

Podsumowując.
Mam nadzieję, że nasza dyskusja rozjaśni sytuację innym użytkownikom, którzy natrafią na takie problemy.
8 dni temu złożyłem reklamację, na którą wczoraj otrzymałem odpowiedź informującą o poprawieniu rozliczania pakietu.
Przez ostatnie 22 godziny (albo nawet i więcej) pakiet współdzielony nawet nie drgnął 🙂


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 20
  • 0

Lokalizacja strefy domowej

Od poprzedniej wiadomości (z października) minęło już kilka miesięcy przez które było dobrze.

Przez ten czas zapomniałem już aby sprawdzać użyty transfer na koncie współdzielonym - i to był błąd.

 

Jestem dokładnie w połowie okresu rozliczeniowego i dziś zadzwoniła do mnie osoba (z rodziny), która korzysta z mojego transferu poza strefą domową iż jej "internet nie działa".

Po krótkiej analizie zerknąłem do aplikacji, a tam na pakiecie współdzielonym zostało 0 GB

Natomiast na pakiecie wewnątrz strefy domowej przez ostatnie 14 dni zeszło zaledwie 1,84 GB - co jest niemożliwe, bo u mnie w domu - czyli tu gdzie jest strefa domowa - do WiFi są podłączone 3 laptopy, a na nich codziennie: praca zdalna, youtube, fb, śmieszne koty, wiadomości, pogoda itd. ..sami wiecie 🙂

 

Pani na chat'cie Orange przyjęła to jako zgłoszenie, a nie reklamację aby to przyspieszyć (tak to argumentowała). Szkoda, że będę musiał czekać aż tydzień na jakiekolwiek efekty.

 

Czyli algorytm Orange wyznaczający lokalizację pobranych pakietów znów zawiódł 🙂
A w konsekwencji dwie osoby spoza mojej strefy domowej korzystające z mojego abonamentu nie mają teraz ani jednego GB na swoje codzienne rzeczy typu: fb i skype.

Jedna z nich mieszka w takim miejscu, że do najbliższego sklepu ma 3 km, więc dostęp do internetu jest takim oknem na świat, gdzie tylko w ten sposób może porozmawiać z innymi ludźmi, w tym np. ze swoją siostrą i ze swoimi dziećmi i wnukami.
Smutno mi z tego powodu, Orange!


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 20
  • 0

Lokalizacja strefy domowej

Minęło znacznie mniej niż tydzień, bo zaledwie około 48 godzin i dostałem sms'a o tym, że przywrócono mi 100 GB z pakietu współdzielonego.

Miło, że udało się to załatwić w zaledwie dwie doby i że jest to aż 100 GB 🙂

 

W międzyczasie szukałem alternatywnego zdalnego rozwiązania.. czyli aby nie jechać 170 km do woj. podlaskiego by wymienić na te kilka dni kartę SIM w routerze i aby jednak internet był.

Jedyną opcję jaką widziałem to próba dokupienia dodatkowego transferu: 10 GB za 10 zł.

I jeśli ktoś z Was będzie miał taki problem jak ja i również będzie rozważał tę opcję, to od razu ostrzegam:

Dodatkowy pakiet 10 GB za 10 zł w "LTE Internecie Domowym" nie zwiększa pakietu współdzielonego, jedynie pakiet wewnątrz strefy domowej.

Nie kupiłem 🙂 Na szczęście najpierw dopytałem w Orange.

 

Teraz aby uniknąć kolejnych takich sytuacji jestem zmuszony monitorować pakiet tak mniej więcej raz na tydzień.