Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Highlighted
Poziom 13, Recenzent
  • 25
  • 3
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/orange-blokuje-heavy-userow,2,3,36349.html

 

Umowę podpisywałem a raczej mój ojciec przed datą wspomnianą w artykule czyli 13 Listopada 2015 roku.

Ale każda umowa musi kiedyś ulec przedłużeniu.

W zeszłym okresie rozliczeniowym w ciągu jednego tygodnia udało mi się 2 razy zdobyć lejek do 5 Mb/s.

Dziś wszedł lejek do 10 Mb/s.

 

Czy byłby ktoś w stanie udzielić jakieś informacji czy jest jakaś granica do której jest szansa nie przygarnięcia lejka?

Wczoraj pobrałem 30 GB i dziś wszedł lejek.

Wcześniej w tym tygodniu pobrałem grę ważącą 50 GB i też wszedł lejek.

 

Może muszę jakoś taktycznie to pobierać? Ale jak ktoś czeka na coś od pół roku no to raczej nie będzie chciał sobie dawać kolejnych paru dni na pobranie bo dostanie lejek. Niby to tylko 16 godzin ale jednak.

 

Planuję zakup konsoli i już chyba będę musiał zaplanować podróż do kogoś z stałym łączem aby pobrać gry aby mnie brat nie zatłukł za ciągłe uruchamianie lejka na łączu

Zobacz więcej tematów oznaczonych etykietą:

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 24331
  • 12471
  • 1121

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Nie masz na to reguły w ilości GB. Ważne ile to ruchu na konkretnym nadajniku. Też np. pobieranie z serwisów wykorzystujących ruch p2p (także legalnych jak steam itp, ale i pirackich) zwiększa nieco obciążenie. Jak masz możliwość pobierania w partach lub poprzez porty nie dedykowane do p2p.

A poza tym też warto podpytać na BOK (najlepiej na dziale technicznym infolinii mobilnej) czy na pewno to lejek techniczny. Być może to nie jest blokada na Twoją konkretną usługę a przycinanie prędkości wynika z zwiększonego całego ruchu na nadajniku, więc wtedy wszystkim na stacji prędkość jest przecinana (internet mobilny nie jest z gumy). Kończą się już wakacje więc ruch w sieci też jest większy (jeśli sytuacja dzieje się od plus minus połowy sierpnia).
.
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 13, Recenzent
  • 25
  • 3
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Wczoraj pobierałem to co mnie interesowało z prędkością 50 Mb/s a od 3 godzin jak jestem na kompie to prędkość nie chce wyjść poza magiczną barierę 10 Mb/s, ale zapewne to zrobi dziś po 23 jak zejdzie lejek bo ten ponoć obowiązuje od 7 do 23. A że mieszkam na wsi a nadajnik mam 500 metrów od domu a większość osób raczej korzysta z Neostrady bo mają ją zainstalowaną a mi nie było to dane no to raczej tylko ja obciążam w większości ten nadajnik przez co zaś jestem obdarowany lejkiem

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 24331
  • 12471
  • 1121

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

A nie masz jakiś letników, agro-wczasów w pobliżu? Tego nigdy nie wiesz. Bo wiesz różne metody kombinowania są zależnie od przyczyny.

Jeśli to lejek techniczny, to jak pisałem - warto pobierać w częściach, z różnych serwerów, z innych portów. Kombinować.

Jeśli przeciążenia nadajnika, to czasem warto fixować konkretne częstotliwości (o ile masz LTE na różnych). Ew. też warto wg mnie zgłaszać do BOK (jeśli nie ma jeszcze na tym nadajników wszystkich zakresów). Z dnia na dzień nie będzie większej pojemności, ale po jakimś dłuższym czasem może będzie zmiana.
.
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 13, Recenzent
  • 25
  • 3
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Niestety na Originie nie ma możliwości wyboru serwera więc co najwyżej w częściach. Ostatnio zgłaszałem problem z zasięgiem bo nagle pewnego dnia po lejku prędkości były ledwo rzędu 2-3 Mb/s i kreska zasięgu 1-2. Zgłosiłem i na drugi dzień już były 3-4 a prędkość 50 Mb/s. Więc albo przeciążenie albo automat nie do końca wyłączył lejek

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 13, Recenzent
  • 25
  • 3
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Chciałbym wierzyć w tą dobrą zmianę ,ale teraz to chyba padł jakiś rekord - pobrane wczoraj ledwo 13 GB i już wszedł lejek do max 15 Mb/s a widzę że Speedtest na dokładnie ułamek - 2 sekundy dobija do 30 Mb/s po czym nagle ciach i tylko liczy do 15 Mb/s. Niby tylko do 23 ten lejek ale to już przesada. W tym momencie wolałbym mieć starą umowę ale niestety była ona do końca Lipca więc i tak trzeba ją było przedłużyć

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 24331
  • 12471
  • 1121

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Weryfikowałeś na BOK czy to na pewno lejek techniczny? Bo tam nie ma progu 15 Mb/s.
.
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 13, Recenzent
  • 25
  • 3
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

[ Edytowane ]

To jeśli nie lejek techniczny to jaki inny to może być? Wczoraj wieczorem jak jeszcze po godzinie 22 pobierałem to wyciągałem normalnie 40-50 Mb/s. Obciążenie o tej godzinie raczej nie wchodzi w grę a pogoda jest cudowna Emotikon: Szczęśliwy Chyba że ten artykuł który wstawiłem na samym starcie jest już bardzo nieaktualny i jest gdzieś aktualny regulamin

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 24331
  • 12471
  • 1121

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Dobra jeśli uważasz, że po 22 nie ma obciążeń - to pewnie masz na to jakiś dowód. Bo to pora na różne automatycznie aktualizacje i są taryfy z różnymi happy hours w nocy.

Dla mnie przyczyny mogą być różne, nie tylko przeciążenie. Również może jakiś problem po stronie serwisu z którego korzystasz lub jakiegoś łącznika po drodze.
.
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 13, Recenzent
  • 25
  • 3
  • 0

Lejek techniczny tzw. lejek Heavy User

Wiesz, koresponduję też na facebooku z Orange - myślałem że to w większości bot ale jednak są tam ludzie bo zwalili mnie z nóg pozytywnie tym co napisali:

"Patryk, przepraszamy za utrudnienia. Wprowadziliśmy lejek techniczny, który jest stosowany wobec użytkowników wyjątkowo intensywnie korzystających z internetu mobilnego w sposób ograniczający jakość i dostępność internetu dla innych użytkowników w danej lokalizacji. Lejek zakładany jest raz na dobę i obowiązuje w godzinach 7.00-23.00. Lejek działa w obie strony w ruchu od i do Klienta. Lejek techniczny jest niezależny od oferty (cyklu billingowego czy dostępnych pakietów i usług) i dotyczy wszystkich klientów."

0 Lubię to
Odpowiedz