- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam, jeździłem ostatnio sporo po EU. Wszędzie przy zalogowaniu się do nowej sieci dostawałem natychmiast infomracjmację nt cen w lokalnej sieci. Ponieważ była to Unia to opłaty za roaming była 0.
Wszystko fajnie dopóki nie wylądowałem w Szwajcarii. Tutaj informację o cenach dostałem po ponad godzinie!! Przez ten czas (jeszcze na lotnisku) telefon zrobił jakąś aktualizację i poszło kilkaset złotych. Gdybym dostał SMS z informacją cenową natychmiast bym wyłączył przesył danych. Dlaczego jest tak, że jak dane są za darmo to Orange potrafi wysłać SMS z cenami od razu. A jak nie to po godzinie. Nie wydaje mi się, że to jest przypadek.
Tak w ogóle to uważam, że powinienem być poinformowany o cenach natychmiast. To tak jakby ze sklepu przysłali jakiś bardzo wysoki rachunek po tygodniu od zakupu kiedy już nie mam jak zwrócić towaru. Ktoś może powiedzieć że powinienem wcześniej sprawdzić ceny. Prawda, ale mogłem założyć, że jak będą za wysokie to wyłączę transfer danych, bo mnie orange przyzwyczaił, że od razu dostaje SMSa z cenami i mam czas zareagować.
Teraz nie chcą uznać reklamacji. Co z tym powinienem zrobić? Pójść do organizacji zajmującej się prawami konsumenta?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Od strony Orange sms jest wysyłany zazwyczaj natychmiast. Tylko czasem operatorzy roamingowi opóźniają dostarczanie smsów bo w roamingu masz najniższy priorytet w sieci. Reklamację można złożyć zawsze, każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Nie wiem czy organizacje coś pomogą, poza ew. lepszym sformułowaniem treści samej reklamacji. Z drugiej strony argumentacja będzie taka, że otrzymałeś cennik przy podpisaniu umowy. Ale zawsze pozostaje indywidualne podejście do każdej sprawy, może część opłat zostanie skorygowana.
Jak już masz odrzuconą reklamację, możesz złożyć odwołanie. Albo napisać do rzecznika klientów Orange http://rzecznik.klientow.orange.pl/ lu do prezesa UKE https://pue.uke.gov.pl/#/ConsumerForm
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Od strony Orange sms jest wysyłany zazwyczaj natychmiast. Tylko czasem operatorzy roamingowi opóźniają dostarczanie smsów bo w roamingu masz najniższy priorytet w sieci. Reklamację można złożyć zawsze, każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Nie wiem czy organizacje coś pomogą, poza ew. lepszym sformułowaniem treści samej reklamacji. Z drugiej strony argumentacja będzie taka, że otrzymałeś cennik przy podpisaniu umowy. Ale zawsze pozostaje indywidualne podejście do każdej sprawy, może część opłat zostanie skorygowana.
Jak już masz odrzuconą reklamację, możesz złożyć odwołanie. Albo napisać do rzecznika klientów Orange http://rzecznik.klientow.orange.pl/ lu do prezesa UKE https://pue.uke.gov.pl/#/ConsumerForm
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Informacje o cenach danych z roamingu
Pierwsze ograniczeniem części opłat do 240zł w okresie rozliczeniowym jest tzw. antybillszok. Jeśli go sam nie wyłączałeś, to opłaty powyżej 240 zł nie powinny być naliczane. Nie wiem czy na swoim numerze nie masz innych usług ograniczających koszty internetu w strefie 2 (nie w każdej taryfie są też dostępne).
Ew. poszukać innych okoliczności "łagodzących".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Informacje o cenach danych z roamingu
Brak przesłania wiadomości SMS nie jest rónoznaczne z tym, że Orange świadczyło usługi zgodnie z cennikiem. Poza tym, to co pisał wyżej Piotrekk85. Szwajcaria nie jest w Unii Europejskiej, co zapewne wiesz i tutaj jest tylko niestety Twoja wina, że Cię to nie zastanowiło. Cennik w każdej chwili można znaleźć pod adresem https://www.orange.pl/roaming
Jak dobrze pamiętam, na dole dokumentu z odpowiedzią na reklamację, masz informację gdzie możesz dalej się odwoływać. Jeżeli już otrzymałeś odpowiedź od odwołania, to decyzja jest ostateczna, jeżeli chodzi o Orange.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Informacje o cenach danych z roamingu
@TomaszTomasz
czy odpowiedzi, które otrzymałeś okazały się w jakimś stopniu pomocne? Jeśli tak - to oznacz tę najlepszą 🙂
- jeśli założyłeś temat i pojawiła się dobra odpowiedź lub rozwiązanie - oznacz najlepszą odpowiedź klikając w przycisk
Podziękujesz w ten sposób osobie, która pomogła i pomożesz osobom, które będą miały podobne pytanie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Informacje o cenach danych z roamingu
Przy 3cim odwołaniu i powołaniu się na wymagania UKE (operator jest ZOBOWIĄZANY do podania ceny usług NIEZWŁOCZNIE po zalogowaniu się klienta do sieci), uznano moją reklamację.
Pozdrawiam,
Tomasz
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Informacje o cenach danych z roamingu
No proszę - brawo Orange! Ja bym nie uznał, bo co znaczy 'niezwłocznie'? 😉
Identyczny problem jest na forum Plusa i tam człowiek jeszcze walczy, zobaczymy czy zlitują się podobnie jak tutaj...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Informacje o cenach danych z roamingu
Tylko pytanie co Ci odpisali w samym piśmie. Bo to że jest uznanie, wcale nie świadczy o tym, że przychylili się do Twojego zdania o niezwłocznym poinformowaniu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Informacje o cenach danych z roamingu
Ano właśnie - jeśli kolega może udostępnić treść uznania to wszyscy bylibyśmy bardzo wdzięczni. To byłoby bardzo kształcące 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Informacje o cenach danych z roamingu
Nie zgadzam się, bardzo zle podejscie. Przemieszczalem sie w strefie przygranicznej szwajcaria francja, do konca nie wiesz gdzie jestes, ktora siec jest francuska, a która szwajcarska. Został na chwile właczony przez przypadek internet, zaraz wyłaczony na wszelki wypadek, a po 30 sek przyszedl sms ze jestes w szwajcarii i rachunek odpowiednio wyzszy. Sms przyszedl po fakcie, skad masz wiedziec gdzie dokladnie jestes, czy twoja siec do francja czy szwajcaria, przeciez normalny czlowiek nie zna nazw sieci na pamiec. SMS to podstawa w informowaniu. Reklamacja zostala uznana bez problemu- ale to byla inna siec - PLAY.
- « Poprzedni
- Następny »