Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ile można czekać na kartę SIM ?


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Ile można czekać na kartę SIM ?

Odpowiedź: baaardzo długo.

Niech moja historia będzie ostrzeżeniem dla potencjalnych klientów.

Ponieważ jestem Klientem Orange i od dłuższego czasu regularnie opłacam abonament w usłudze Love miałem nadzieję, że szybko uda mi się dokupić dodatkową  kartę sim tylko z dostępem do danych. 

Pierwszy telefon na numer 801234567 wykonałem 13 lutego. Po uzgodnieniu i nagraniu wszystkich magicznych zaklęć związanych z podpisaniem umowy poinformowano mnie, że w ciągu 3 do 7 dni zgłosi się do mnie kurier z umową. Cierpliwie czekałem, a ponieważ 7-go dnia kuriera ani śladu, ponownie zadzwoniłem na ww. numer i okazało się, że tu nic nie załatwię - trzeba dzwonić na 510 100 100. Po iluś minutach słuchania muzyczki (telefon płatny zgodnie z taryfą operatora...) konsultant po standardowym odpytaniu poinformował mnie, że złożonego zamówienia "nie ma w systemie". Poinformowałem go, że przecież mają nagraną rozmowę więc niech ją odsłucha i zrealizuje zamówienie. Okazało się, że nie ma takiej możliwości i żeby nie czekać 30 dni (sic!) on napisze reklamację, ale lepiej żebym złożył zamówienie ponownie. Jak zwykle po magicznych zaklęciach otrzymałem zapewnienie, że w ciągu 3 do 5 dni roboczych kurier dostarczy umowę. Tym razem nawet dostałem potwierdzenie mailem z instrukcją jak się przygotować do odbioru przesyłki. Po następnych 7 dniach i braku umowy i karty nie pozostało mi nic innego jak kolejny telefon 510 100 100. Oczywiście muzyczka ileś minut, sprawdzanie tożsamości i ....

"brak zamówienia w systemie" Tym razem miałem ochotę na $#@^$%# ... ale ponownie grzecznie zaproponowałem ponowne odsłuchanie już dwóch nagranych rozmów - w moim pojęciu obustronnie zawartych umów - i realizację przynajmniej jednej z nich i w ramach ułatwienia naiwnie zaproponowałem zwrotne wysłanie mailem potwierdzenia zawarcia umowy, które otrzymałem. Oczywiście okazało się, że adres, z którego przyszło potwierdzenie nie odbiera poczty. Naiwnie myślałem, że na stronie www operatora będzie podany adres, na który można wysłać maila... Nic z tego - tylko adres pocztowy - czyli kolejny telefon 510... (opłata zgodna ...) muzyczka... no  i sukces bo maila można wysłać na bok@orange.pl  W mailu napisałem swoją opinię na temat sposobu traktowania klienta i swoje oczekiwania co do realizacji umowy i rekompensaty za koszty związane z rozmowami. Przyszło sms-em zdawkowe potwierdzenie z informacją, że reklamacje załatwiają w ciągu 30 dni ale zwykle trwa to tylko tydzień. Rzeczywiście, po tygodniu telefon od konsultantki z pytaniem: "jaki jest problem z zamówieniem usługi", na które odpowiedziałem, że wszystko jest dokładnie opisane i jaką ma dla mnie propozycję rozwiązania problemu. Odpowiedź była szybka i rzeczowa: "ja nie znam szczegółów" - moja była również krótka "oczekuję telefonu od kogoś z działu reklamacji i propozycji operatora". To był koniec rozmowy - następnego dnia dostałem sms-a: reklamacja zostanie rozpatrzona do 30 marca.

Odpowiedź na tytułowe pytanie: "co najmniej półtora miesiąca".

Poczekam na kuriera i zapewne odeślę go z umową do Orange.

 

27 ODPOW. 27

Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 439
  • 1112
  • 13

Ile można czekać na kartę SIM ?

Aż mi się nostalgia włączyła: przypomniały mi się czasy nieboszczki TP SA 😉


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Ile można czekać na kartę SIM ?

Twój opis sugeruje że były jakieś problemy z tzw. wiarygodnością płatniczą (ale pewności nie mam). Niestety procedury Orange nie przewidują kontaktu z klientem w tej sprawie 😞

A co do widoczności zamówień, z uwagi na różne kody sprzedawców - doradcy na BOK zazwyczaj ich nie widzą. Trochę skomplikowane kwestie wchodzą w grę.

Sugerowałbym skontaktować się z BOK - tam poprosić sprawdzenie tzw kartotek klienta po numerze PESEL. Na jakimś zwykle jest notka - o ile moje przypuszczenia są słuszne.

Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 439
  • 1112
  • 13

Ile można czekać na kartę SIM ?


@Piotrekk85napisał(-a)
Twój opis sugeruje że były jakieś problemy z tzw. wiarygodnością płatniczą (ale pewności nie mam). Niestety procedury Orange nie przewidują kontaktu z klientem w tej sprawie 😞
(…)

Zaraz, czy dobrze rozumiem:

 

1. Gość jest klientem Orange i regularnie opłaca abonament.

 

2. Orange uznaje, że "są problemy z wiarygodnością płatniczą".

 

3. Mimo to zawiera z nim umowę, a potem:

 

4. Nie realizuje jej i nawet się z nim nie kontaktuje, bo "procedury tego nie przewidują?"

 

(Oczywiście punkty 3. i 4. można zamienić kolejnością - to nic nie zmienia, bo skoro gość jest abonentem Orange to konsultant zwierający umowę ma chyba dostęp do jego danych i widzi, że rachunki są / nie są płacone).

 

Jeśli jest tak, jak piszesz, to jest po prostu żenujące…


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Ile można czekać na kartę SIM ?

@Janhalb: na wiarygodność płatniczą nie składa się tylko regularne płacenie rachunku. Ważna jest całość historii u wszystkich operatorów i w BIK (o ile wyraża się zgodę na sprawdzenie takich danych). Plus jeszcze kilkanaście innych czynników.

Nie mam pewności czy w tym wypadku chodzi o weryfikację płatniczą.

A co braku informacji. Inni operatorzy nie są lepsi czytając wpisy na forach.

Poza tym tu umowa nie jest zawarta. Złożenie zamówienia to tylko od strony prawnej wyrażenie chęci na dostarczenie dokumentów/urządzenia.

Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 439
  • 1112
  • 13

Ile można czekać na kartę SIM ?

Jasne, że inni bywają nielepsi - ale czy to jest usprawiedliwienie? Dla mnie tu są dwie sprawy:

 

Pierwsza to sama sytuacja typu "miało być a nie ma" - to jest pewnie do wyjaśnienia.

 

Druga - coś, co mnie do pasji doprowadzało za czasów TP SA - to jest syndrom czeskiego filmu ("Nikt Nic Nie Wie"). Zamówienie było - ale nie ma go w systemie. Odsłuchać rozmowę? "Nie ma takiej możliwości".

 

Drugie zamówienie. Nic. Telefon? "Nie ma w systemie". Odsłuchać rozmowę (drugą!)? "NIe da się".

 

Reklamacja. Konsultantka oddzwania - i co? I "nie zna szczegółów". To po cholerę oddzwania? 🙂

 

Zdaję sobie, oczywiście, sprawę z tego, że nie ma tu niczyjej złej woli - ale jest jednak jakiś kosmiczny bałagan, i to w samych procedurach…


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Ile można czekać na kartę SIM ?

Czy błagan? Raczej ciężko czasem wszystko przewidzieć procedurami. Szeregowy pracownik widzi w systemach tp cp góra chce by widział. Dyskutować o jakości/problemach obsługi w Contact Center u polskich operatorów można długo. Niestety gdy próbuję przedstawić kiedykolwiek wizję od środka to zawsze jest hejt. Operatorzy jak wszystkie korpo są złe i niedobre.

Wracając do tematu - tu warto poprosić o sprawdzenie danych po PESELu. Ew zostaje skorzystanie z oferty w salonie. Niestety reklamacje w niektórych sytuacjach wymagają czasu i trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Ile można czekać na kartę SIM ?

Poniżej pisemna odpowiedź na reklamację. Ręce opadają - popisana pod pismem Pani nawet nie zauważyła, że w mailu dołączyłem kopię potwierdzenia zamówienia, którego jak wynika z pisma nie było. Oczywiście w mailu do mnie jest ankieta z prośbą o ocenę - chyba nic dziwnego, że na wszystkie pytania odpowiedziałem negatywnie. Czas szukać innego operatora - bez nadziei, że będzie lepiej 😞

Aha, wcale nie prosiłem o bezpłatny abonament na 6 miesięcy tylko zaproponowałem konsultantce, że zamiast mnie pytać o co chodzi (bo nie wiedziała) to może pomyślałby jak zacząć rozmawiać  z klientem żeby sprawę załatwić ku jego zadowoleniu i tu była propozycja że mogłaby np. zaproponować w ramach rekompensaty takie rozwiązanie - to raptem dotyczyło karty za 9.99 PLN miesięcznie. 

 

 

Dzień dobry,
otrzymaliśmy Pana zgłoszenie, które dotyczyło braku realizacji zamówienia na nową aktywację dla Internetu Mobilnego.
Sprawdziliśmy, nie odnotowaliśmy zamówienia na uruchomienie oferty Internetu Mobilnego. Przekazaliśmy Pana numer kontaktowy naszemu sprzedawcy, który skontaktował się z Panem w dniu 06.03.2018. W rozmowie nie wyraził Pan zgody na przyjęcie zamówienia, dodatkowo poprosił Pan o bezpłatny abonament przez 6 miesięcy. Odnosząc się do kwestii Pana dodatkowych roszczeń w związku z brakiem realizacji zamówienia na Internet Mobilny wyjaśniamy, że nie znajdujemy uzasadnienia do ich udzielenia, ponieważ wykraczają one poza zakres  odpowiedzialności Operatora z tytułu niewykonania lub nienależytego świadczenia usług.
Jeżeli jest Pan zainteresowany ofertą Internetu Mobilnego prosimy o złożenie zamówienia kontaktując się pod numerem 801234567, składając zamówienie przez stronę www.orange.pl lub w najbliższym salonie Orange.
Rozumiemy Pana niezadowolenie jednak nie możemy uznać Pana reklamacji.
Zachęcamy w przyszłości do korzystania z aplikacji Mój Orange, gdzie może Pan samodzielnie zarządzać swoimi numerami i kontem.
Pozdrawiamy,
Orange
Justyna G, Doradca ds. Klienta

 

Anonim

Nie dotyczy

Ile można czekać na kartę SIM ?

@GPA44Skąd ja to znam taka odpowiedz w tym stylu ehhhhhh


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Ile można czekać na kartę SIM ?

Potwierdzenie zamówienia nie jest wiążące. Umowa nie podpisana a już oczekujesz rekompensaty? Proponuję samemu prowadzić firmę i rozdawać usługi za darmo.