Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 7
  • 0

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych


W dniu 16 grudnia zamknięta umowa numeru głównego (przeniesienie do innej sieci).19 grudnia zamknięto umowę z numerem dodatkowym. Okazało się, że przez te 3 dni po zakończeniu umowy z numerem głównym, gdy wyłączono taryfę Smart Plan LTE Wspólny, na numerze dodatkowym zmieniono taryfę, w której za pobrany internet naliczano opłatę 0,25 zł za każde 50kB,ponieważ pobrane zostało 0,5 GB, co dało blisko 3 tys do zapłaty. Podpisując umowę kilkukrotnie pytałem, czy wraz z zakończeniem umowy głównej, kończa się umowy nr dodatkowych, na co dostałem odpowiedź twierdzącą. Na umowie nie ma żadnej informacji o zmianie planu taryfowego po wyłączeniu nr głównego.
Screenshot_20180120-171628.png


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

Nie, na numerze dodatkowym nie zmieniono taryfy. Tylko jeśli nie masz numeru głównego, to obowiązują podstawowe stawki. Zerknij - strona 3 https://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2001737/4099557395.pdf
Tu merytorycznie nie ma podstaw.

Moje propozycje: złóż odwołanie z prośbą o rozliczenie internetu wg jakiejś innej taryfy. Bo z tego co widzę pobrałeś ok 2GB, więc na prepaidzie to kosztuje 12 zł. Ew o umorzenie części opłat.

Warto też sprawdzić smsy otrzymywane na numer dodatkowy (czy byłeś informowany czy nie). Jeśli tak, to też świadczy na niekorzyść. Jeśli nie było żadnego smsa, to można powołać się na art 63a Prawa Telekomunikacyjnego, który obliguje dostawcę usług o informowaniu o wykorzystaniu pakietu (a ta sytuacja wydarzyła się w trakcie okresu rozliczeniowego).


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 7
  • 0

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

Niestety jak się później okazało na numer dodatkowy przyszedł SMS o wyłączeniu taryfy promocyjnej. W odpowiedzi na reklamację dostałem informację, że droga reklamacyjna została wyczerpana, pozostaje droga sądowa lub pozasadowe rozwiązywanie sporów, więc czy jest sens pisania odwołania, czy ktokolwiek w Orange odpowie mi na moje pismo?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

Odwołanie można złożyć i tak. Ew też spróbować wystąpić w jakiś tryb polubowny np postępowanie ADR przy prezesie UKE. Tylko ogólnie przedstawiaj oczekiwanie przeliczenia wg innych stawek.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 7
  • 0

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

Ok. Dziękuję. Podpowiedz proszę mi jeszcze o jakie stawki się ewentualnie oprzeć i czy skladac odwołanie oraz jednoczesnie wniosek do prezesa UKE, czy jeszcze sie wstrzymać z wnioskiem i poczekać na odpowiedź Orange?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

Tu niestety nie ma jednoznacznej sprawy. Możesz wybrać ofertę prepaid. Tu jest ciężko bo z tego co mi wiadomo w ofercie wspólnej nie ma dodatkowych pakietów danych by ustalić jedną stawkę. Możesz spróbować jeszcze wyliczyć, że miesięcznie miałeś powiedzmy 20GB na wszystkie numery w ofercie wspólnej i płaciłeś 150 zł, więc ok 2 GB (wg Twoje screenu) jako 1/10 powinna proporcjonalnie wynosić 15 zł (oczywiście liczby dostosuj do swojej sytuacji). I poproś o polubowny tryb rozpatrzenia zgłoszenia.

Co do czasu: decyzję zostawiam Tobie, nie wiem czy masz dużo do terminu płatności, czy już po. To też kwestia windykacji, po jeśli minie 30 dni po terminie to info pójdzie do BIK i kredytu się nie dostanie czy coś. Można i tu i tu.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 13
  • 3
  • 0

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

Wracając do mojego rachunku na 8000 !!!

Niestety sprawa nadal trwa, już brakuje mi słów.

Wróćmy od momentu z końcówki grudnia gdy otrzymałam SMS o pozytywnym rozpatrzeniu mojej reklamacji.

- Zadzwoniłam otrzymałam ustne potwierdzenie- mam czekać na rozliczenie.

- Po kliku dniach otrzymałam FV na 8000zł. zadzwoniłam poinformowano mnie, że wszystko jest dobrze i mam czekać na rozliczenie.

Czekam, czekam, mija termin płatności za fakturę, dzwonie- otrzymałam info. że data rozliczania w systemie jest na 20.01 (płatności była na 07.01 no ale cóż)

Dzwonie dziś i co ... no nie wiadomo ...

Gdybym tak u siebie rozwiązywała reklamacje w firmie? Dramat ! Bałagan w procesach jakich mało !

Orange zamiast tętnić odrobiną zarządzania z zachodu, niestety więcej ma wspólnego z TPSA.

Nigdy więcej orange !!!

 

ps. Mogę domniemać, że będą robić Wszystko abym u nich została, słyszałam że w ramach tej reklamacji może paść propozycja nie do odżucenia.

 

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

A dostałaś info na piśmie?


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 13
  • 3
  • 0

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

Nie, tylko SMS. I rozmowy tel. z konsultantami. Rozmawiałam wstępnie z prawnikiem, który prowadził podobną sprawę trochę mnie uspokoił, nie ukrywam kosztuje to sporo nerwów ...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Horrendalnie wysoki rachunek - 8000 zł za 3 dni przesyłu danych

A na maila w spam lub tradycyjną pocztą nic?