Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 463
  • 1201
  • 13

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

Dostałem styczniową fakturę - zamiast normalnej kwoty 129,99 widnieje na niej 135,33.

 

Próbowałem dodzwonić się na pomoc Orange - niestety zostałem zmuszony do rozmowy z Maxem… Sztuczna to może jest, ale na pewno nie inteligencja…

 

Niemniej - udało mi się z niego wycisnąć informację, że styczniowa faktura jest wyższa, ponieważ nie obejmuje rabatu za e-fakturę. Dlaczego nie obejmuje, skoro właśnie e-fakturę dostałem? Bo, jak twierdzi Max, aby mieć ten rabat należy 1. mieć włączoną e-fakturę (mam), 2. przynajmniej wraz w miesiąc zalogować się do aplikacji Mój Orange.

 

NIe logowałem się do aplikacji Mój Orange od… nie wiem jak dawna, bo do niczego nie było mi to potrzebne. Mimo to wszystko poprzednie faktury były niższe. I tu krótka seria pytań:

 

1. Czy Orange od stycznia zmieniło zasady? Czy to wymaganie logowania się raz na miesiąc to jakaś nowa metoda "napędzania" aplikacji Mój Orange? Bo - jak mówię - wcześniej też się nie logowałem, a rabat był.

2. Czy jeśli rzeczywiście Orange zmieniło zasady - to nie powinno jakoś o tym powiadomić? Nie doszła do mnie żadna informacja na temat zmiany zasad, w mojej umowie z Orange jest mowa o rabacie za e-fakturę, ale nie ma ani słowa o logowaniu się do aplikacji! Czy zatem Orange JEDNOSTRONNIE, bez powiadomienia klienta zmienia umowę?

3. Max twierdzi, że ten rabat za e-fakturę wynosi 4,99. Więc to się dalej nie zgadza: skoro moja dotychczasowa faktura wynosiła 129,99 to po dodaniu 4,99 powinno być 134,98, a nie 135,33. Chyba, że to 4,99 jest netto - ale wtedy też się nie zgadza: 129,99 + (4,99 + 23%) = 129,99 + 6,14 = 136,13 (…a nie 135,33).

4. Podsumowując: o co, do licha chodzi i co to za bajzel?

5. Czy jest JAKAKOLWIEK metoda porozmawiania z normalnym człowiekiem o standardowej inteligencji, żeby mi wyjaśnił o co chodzi? Bo Max - jak mu próbowałem zadać te pytania, które widnieją powyżej - zakręcił się jak słoik na zimę i poległ… Czy może pójść do salonu Orange?

 

Będę wdzięczny za pomoc. I nie chodzi mi już nawet o te 5 zł różnicy, ale o zasadę: jak się zmienia umowę czy regulamin, to chyba wypadałoby o tym klienta poinformować…?

 

 

 

_______________

Temat przeniesiony z działu "Internet domowy" - moderator Wojciech.

46 ODPOW. 46

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

@Janhalb  niestety ale od jakiegoś czasu właśnie wymagane jest zalogowanie się przynajmniej raz w miesiącu do konta Mój Orange przez stronę lub apkę, a nie spełnienie tego wymogu skutkuje właśnie brakiem tego rabatu i doliczeniem 5 zł do faktury, tu masz temat o tym Zmiany w zniżce za efakturę (dla nowych i przedłużających) - Nasz Orange

Tańsze e-faktury z Mój Orange


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 463
  • 1201
  • 13

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

OK, ale czy Orange w jakikolwiek sposób o tym informowało? Do mnie w każdym razie taka informacja nie dotarła. NIe wspominając o tym, że to jest de facto zmiana umowy (powtórzę: w umowie są konkrety informacje, mówiące, że rabat wiąże się ze zgodą na e-fakturę; wyraziłem zgodę, miałem rabat; w umowie nie ma słowa o logowaniu się do aplikacji). A zmiana umowy wymaga chyba zgody OBU strom umowy?…

 

A, no i skąd rozbieżności w kwotach (wiem, minimalne, ale jednak…)


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

Z tego co się orientuję Orange miał dawać odpowiednią adnotację na fakturze/efakturze o tych zmianach.

W weekend ciężko o kontakt z żywym człowiekiem, ale spróbuj w poniedziałek, jak się odezwie Maks to powiedź że chcesz zakupić usługę i zostaniesz przełączony do konsultanta.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 463
  • 1201
  • 13

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

Sprawdziłem trzy poprzednie e-faktury (z grudnia, listopada i października) - ani słowa, ani na samej fakturze, ani w mailu.

 

Chyba jednak wybiorę się w poniedziałek do salonu…

 

A możesz sprawdzić (jeśli nie pamiętasz) skąd Ty miałeś informację o tej zmianie?

 

Swoją drogą trochę to niepoważne - wygląda jak napędzanie na siłę "klikalności" aplikacji…


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 6577
  • 16525
  • 88

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

@Janhalb  Hej a czy od wakacji ubiegłego roku było np.  brany nowy numer ? Lub przedłużenie tego co masz lub zmiana Abonamentu?


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

@Janhalb  ja się dowiedziałem o tym z forum (z wątku do którego link wstawiłem).

Co do wyliczeń 129,99 + (4,99+ 7%) = 129,99+ 5,34= 135,33


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6424
  • 26318
  • 216

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

@Janhalb 

Musisz to wyjaśnić na czacie z BOK, w godzinach pracy MAX przełączy cię do żywej osoby po krótkiej wymianie zdań.

Na mojej fakturze styczniowej rabat za e-fakturę naliczył się normalnie, mimo że nie mam apki MO. Oczywiście musisz to potwierdzić, ale nie wydaje mi się żeby dla starych umów wprowadzono nagle, po kilku miesiącach ten nowy sposób "zasłużenia" na rabat. To raczej jakiś inny błąd.

U mnie w każdym razie nic się nie zmieniło.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 463
  • 1201
  • 13

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

@Citi2017 

Tak, było przedłużenie, doszedł abonament na HBO Go. Ale to było przed wakacjami raczej - i cały czas ten rabat najwyraźniej był.

 

@slav72 

Vat 7%? NIe wiedziałem, na fakturze wszystkie VATy są 23% (z wyjątkiem promocyjnego abonamentu HBO Go - ten ma 8%).

No i jednak forum nie jest chyba oficjalnym kanałem komunikacji firmy z klientem… 😉

 

@j131 

Dzięki, tak też zrobię, choć przyznam, że na samą myśl o konieczności rozmowy z tym cyfrowym półgłówkiem słabo mi się robi 🙂

 

Zdam relację…


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19684
  • 57100
  • 778

Faktura wyższa o 5 zł - czy Orange zmieniło zasady?

@Janhalb jeżeli umowa była przedłużana przed 26 lipca 2021 roku, to zniżki za e-fakturę otrzymujesz jeszcze na starych zasadach. Po tej dacie, jak umowa została przedłużona, aby uzyskać zniżkę na e-fakturę, trzeba raz w miesiącu zalogować się do aplikacji.

Zabranie zniżki na e-fakturę może wynikać z nieterminowego opłacenia poprzednich faktur. Mogło wystąpić jednodniowe opóźnienie i już zadziałał mechanizm zabrania zniżki.

Uważam, że różnica po wyżej 5 zł może wynikać z wykonania połączenia, wysłania SMS-a, MMS-a z poza pakietu no limit, więc została doliczona dodatkową opłatą ponad abonament. Można to sprawdzić w apce.

Jeszcze uwaga do wykonywania połączeń na infolinię. Jeżeli dzwonisz z numeru abonamentowego Orange, to jest naliczana opłatą za każdą minutę połączenia. To będzie opłatą ponad abonament doliczona do najbliższej faktury. Żebyś się nie zdziwił, jak następna faktura będzie wyższa znowu o kilkanaście zł. Czasami niektóre sprawy lepiej załatwiać na czacie.