- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy SMS
Dzień dobry,
Orange od wielu lat świadczy w ramach telefonii stacjonarnej usługę pt. Domowy SMS. Jest to usługa mało znana, wykorzystywana rzadko (niszowa), zwłaszcza, że liczba aktywnych stacjonarnych linii telefonicznych ciągle maleje.
Korzystam z tej usługi na linii analogowej (PSTN/POTS) od ponad dziesięciu lat. SMS-y przychodziły zawsze w formie tekstowej. Od pewnego czasu SMS-y kierowane na mój numer stacjonarny są przekazywane w formie głosowej. Wczoraj zająłem się tą sprawą i przede wszystkim ponownie wysłałem (przypominającego) SMS-a na nr 8888 o treści TEKST. Po krótkim oczekiwaniu dostałem z numeru 8888 wiadomość tekstową o następującej treści (bez znaków diakrytycznych):
Zleciłeś zmianę profilu Twojej linii na tekstowy. Jeśli otrzymałeś tą (sic!) wiadomość w formie głosowej to zmiana profilu nie powiodła się. Proszę zadzwoń na 19393.
Ponieważ wiadomość była tekstowa, więc usługa Domowy SMS powinna teraz znów dostarczać wiadomości tekstowe na mój telefon stacjonarny. Niestety, tak się nie dzieje. SMS wysłany z telefonu komórkowego doszedł w formie głosowej.
Mam od ponad dziesięciu lat jeden z modeli Gigaseta, który oczywiście obsługuje SMS-y. W ustawieniach dot. wiadomości SMS mam następujące zapisy:
Centrum SMS 1: 802767000
Centrum SMS 2: 80276700
Centrum SMS 3: bez wpisu
Centrum SMS 4: bez wpisu
Centrum SMS 1 jest od początku ustawione jako tzw. centrum aktywne. Dzisiejsze próby polegające na oznaczeniu Centrum SMS 2 jako tzw. centrum aktywnego nic nie dały.
Robiłem również próby z wysyłaniem SMS-ów na numer stacjonarny z poczciwego i wciąż funkcjonującego Multiboxa (stara usługa Orange). Te SMS-y figurują w Multiboxie wśród wysłanych, ale do mnie żaden nie dotarł, ani w formie tekstowej, ani w formie głosowej.
Czy ktoś potrafi mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu?
Pozdrowienia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy SMS
@Piotr83 Z tego co kojarzę, to do prawidłowego działania potrzebna jest prezentacja numeru. Sprawdź czy masz tą opcję włączoną, bo bez niej właśnie będzie działało głosowo, lub wcale.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy SMS
Tak, prezentacja numeru jest od wielu lat włączona i działa. Jest to jeden z niezbędnych warunków, aby Domowy SMS działał. Numer jest prezentowany zarówno przy połączeniach przychodzących (nota bene ta usługa w telefonii stacjonarnej w Orange jest usługą płatną), jak i przy połączeniach wychodzących, co akurat nie ma znaczenia podczas przyjmowania SMS-ów. Co ciekawe, SMS z serwisowego numeru 8888 doszedł prawidłowo w formie tekstowej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy SMS
@Piotr83 też mam siemensy i kiedyś faktycznie wysyłałem i odbierałem smsy jako tekst. Teraz wysłałem do siebie parę i ... mały zonk. Dzwoni do mnie automat z nr centrum sms i jest cisza, a po kilku sekundach rozłączenie. I tak co chwilę. Co ciekawe, sms wysłany na komórkę dotarł od razu. Po wysłaniu z domowego TEKST na 8888 nadal dzwoni do mnie automat z ciszą 😞
Chyba coś się bardziej pozajączkowało w systemach...
[aktualizacja] konsultant w bok zrestartowal usługę i zadzwonił automat który odczytał uprzednio wysłane. Zatem jeden problem z głowy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy SMS
W Twoim przypadku podejrzewam, że aparat telefoniczny (Siemens) jest obecnie niewłaściwie skonfigurowany. Centrum SMS wysyła SMS-a w formie tekstowej i aparat telefoniczny powinien rozpoznać numer centrum SMS, o ile jest wpisany w ustawieniach dot. SMS. Wygląda na to, że aparat ma wpisany tylko jeden numer centrum SMS, ale jest on tylko właściwy dla SMS-ów wysyłanych przez Ciebie. Wtedy reakcja jest taka jak u Ciebie: przychodzi połączenie, aparat reaguje jak na połączenie głosowe, czyli sygnalizuje to połączenie dzwonkiem, Ty odbierasz. Oczywiście SMS nie zostaje zapisany. Po kilku takich próbach wysłania SMS-a tekstowego centrum zmienia parametr przy Twoim numerze telefonu z SMS-a tekstowego na SMS-a głosowego. Tak więc po kilku takich nieudanych próbach centrum SMS zacznie generować tylko SMS-y głosowe.
Inaczej mówiąc w ustawieniach masz wpisany prawidłowy numer centrum SMS, ale jest on prawidłowy tylko do wysyłanych przez Ciebie SMS-ów. Inaczej byś nie wysłał SMS-a o treści TEKST na numer 8888. Ten SMS dotarł do Centrum i dlatego przy Twoim numerze w Centrum SMS został zapisany parametr <numer obsługuje SMS-y tekstowe>. Ten problem istniał przy telefonach Siemens już przed wielu laty. Dlatego u mnie są wpisane dwa numery centrum SMS. Jako pierwszy numer (Centrum SMS 1: wiodący/główny/aktywny) jest zapisany 802767000, jako drugi numer (Centrum SMS 2) jest zapisany 80276700 (czyli bez końcowego zera). To powinno sprawić, że SMS-y wysyłane przez Centrum jako tekstowe będą odbierane przez aparat telefoniczny (Siemens) też jako tekstowe.
Natomiast szukając rozwiązania mojego pierwotnego problemu zdiagnozowałem jego przyczynę. Leży ona po stronie operatorów telekomunikacyjnych i wykorzystywanych przez nich centrów SMS-owych wysyłających te SMS-y. Stwierdziłem, że Orange oraz P4/Play wysyłają do sieci Orange SMS-y tekstowe i takie też pojawiają się na moim aparacie telefonicznym w sieci stacjonarnej (Orange). Natomiast SMS wysłany przez użytkownika sieci Polkomtel/Plus zostaje przez operatora tej sieci zamieniony na SMS głosowy i jako taki dopiero przekazany do sieci Orange. Orange nie ma na to wpływu i nic z tym nie może zrobić. Przekazuje to jako połączenie głosowe, które na moim stacjonarnym telefonie identyfikuje się numerem abonenta sieci Polkomtel/Plus. Czyli zanim nie odbiorę tego połączenia, to domyślnie traktuję je jako standardowe połączenie od kolegi/koleżanki itp. Dopiero po odebraniu połączenia słyszę komunikat głosowy:
Otrzymałeś SMS-a głosowego o treści... (...). Dziękujemy za odebranie SMS-a.
Nie wiem, co dzieje się z SMS-ami wysyłanymi z sieci T-Mobile do sieci stacjonarnej Orange, bo nie mam wśród bliskich mi osób takich, które posiadają telefon komórkowy w tej sieci.
I to by było na tyle
Pozdrowienia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy SMS
@Piotr83 faktycznie, centrum sms mam tylko jedno. Jaki kiedyś testowałem smsy to nie pamietam, aby było coś więcej a wiadomości i tak przychodziły jako tekst. Na razie dopisałem drugie bez ostatniego zera i za parę dni spróbuję, bo po wczorajszym bombardowaniu połączeniami przychodzącymi aż tak mi się nie spieszy przechodzić przez to wszystko ponownie.
Zauważyłem jednak ciekawe rzeczy:
- po naprawieniu przyszła tylko część smsów, a potem jak wszystko się unormowało to smsy przychodziły z ok godzinnym opóźnieniem (czas zimowy?)
- dzwonił na ogół numer centrum sms, ale również zwykły numer z kierunkowym 22.