Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Cykl faktur & data kolejnej umowy

ROZWIĄZANE
Anonim

Nie dotyczy

Cykl faktur & data kolejnej umowy

Orange Love w tej postaci jak u mnie, budzi moje zastrzeżenia. Na podstawie własnych obserwacji moich umów twierdzę, iż opracowany system premiuje operatora, a niekoniecznie klienta. Dlaczego nie może być tak, że początek i koniec umowy nie jest tożsamy z cyklami do faktur? Przez taki zabieg, klient narażony jest na koszty, które w mojej ocenie są jak łowienie ryb w mętnej wodzie. Najpierw, na koniec umowy, na kolejnej fakturze jest rozliczenie pomiędzy cyklem faktury a końcem starej umowy. Potem jest faktura, na której jest okres od nowej umowy do końca cyklu z poprzedniej umowy, czyli krótszy. I tak już zostaje do końca kolejnej umowy, gdzie co prawda cykl jest miesięczny. Na koniec i początek nowej umowy jest "powtórka z rozrywki". Ten mój przykład dotyczy rozwiązania umowy na jej datę zakończenia i rozpoczęcia nowej od następnego dnia obowiązywania nowej, a cykle faktur biegną wciąż po staremu. Cykle faktur od 14-13, koniec starej umowy 17-ego, a nowa biegnie od 18-ego, gdzie pierwszy nowy cykl jest krótszy (18-13), potem już wg starego schematu (14-13). A dlaczego cykle faktur nie 18-17 w całej kolejnej umowie?

1 koniec umowy.PNG2 daty cyklu.PNG3 daty z X.PNG

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 38, Guru ***
  • 15929
  • 41530
  • 597

Cykl faktur & data kolejnej umowy

Sam się zastanawiałem nad podobną sytuacją. Zdarzało się, że dzwoniłem do BOK i zgłaszałem reklamację w sprawie niewłaściwego naliczenia opłat.

 

Data zawarcia umowy i cykl rozliczeniowy z różnymi datami powoduje zamieszanie.

 

Umowa kończy się 17-tego, a cykl rozliczeniowy masz 14-13.

Opłata przed końcem starej umowy jest naliczana od 14-go do 17-go. Przedłużenie umowy następuje 18-go, wiec faktura jest ustawiona od 18-13 i po tym zabiegu następuje wejście w stary cykl, czyli 14-13.

 

Przy przedłużeniu umowy cykl nie ulega zmianie. Jeżeli zakończysz umowę i podpiszesz na nowo, bez przedłużania, to cykl rozliczeniowy może ulec zmianie lub nawet pokryć się z datą końca umowy. Może jednak zostać naliczona opłata aktywacyjna.

 

Przeliczyć jeszcze co do wysokości opłat w danych okresach rozliczeniowych?

Z konsultantem rozmawiałem na taki temat i po przeliczeniu okazało się, że wszystko jest ok. Opłaty sa naliczane na miesiąc do przodu, co daje efekt dodatkowego zamieszania.

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

6 ODPOW. 6

Poziom 38, Guru ***
  • 15929
  • 41530
  • 597

Cykl faktur & data kolejnej umowy

Sam się zastanawiałem nad podobną sytuacją. Zdarzało się, że dzwoniłem do BOK i zgłaszałem reklamację w sprawie niewłaściwego naliczenia opłat.

 

Data zawarcia umowy i cykl rozliczeniowy z różnymi datami powoduje zamieszanie.

 

Umowa kończy się 17-tego, a cykl rozliczeniowy masz 14-13.

Opłata przed końcem starej umowy jest naliczana od 14-go do 17-go. Przedłużenie umowy następuje 18-go, wiec faktura jest ustawiona od 18-13 i po tym zabiegu następuje wejście w stary cykl, czyli 14-13.

 

Przy przedłużeniu umowy cykl nie ulega zmianie. Jeżeli zakończysz umowę i podpiszesz na nowo, bez przedłużania, to cykl rozliczeniowy może ulec zmianie lub nawet pokryć się z datą końca umowy. Może jednak zostać naliczona opłata aktywacyjna.

 

Przeliczyć jeszcze co do wysokości opłat w danych okresach rozliczeniowych?

Z konsultantem rozmawiałem na taki temat i po przeliczeniu okazało się, że wszystko jest ok. Opłaty sa naliczane na miesiąc do przodu, co daje efekt dodatkowego zamieszania.

 

 

Anonim

Nie dotyczy

Cykl faktur & data kolejnej umowy

@ketrasaArtur , w całym majstersztyku chodzi o zamieszanie. Co z tego, że wszystko się zgadza, jak nie ma w tym logiki? Przynajmniej ja nie widzę. Ja nie chcę za dwa lata zamykać umowy z cyklem ze starej umowy i dopłacać ponownie wyrównanie. Raz, a porządnie odciąć stare kupony od nowych, czyli jak jest umowa od 18-ego, to cykl od tego samego dnia, a nie powtórne doliczanie. Taki ie do końca czytelny układ, jak dla mnie.


Poziom 38, Guru ***
  • 15929
  • 41530
  • 597

Cykl faktur & data kolejnej umowy

To dla nasz użytkowników tak by było najprościej. Myślę, że Orange ma na tyle skomplikowany system rozliczeń nazbierany przez lata, że łatwiej jest przedstawiać skomplikowany dla nas zestaw dat i terminów.

Mam trochę porównanie z fioletem. Jak zajdę załatwić sprawę, to w 15, góra 30 minut sprawa załatwiona. W przypadku Orange jak mam ważną sprawę do załatwienia w salonie, to przychodzę na pół godziny przed otwarciem, żeby być pierwszy. W momencie otwarcia salon u jest już za mną 10 - 15 osób. Załatwienie nawet prostej sprawy, będąc już przy stanowisku zajmuje przynajmniej 30 minut.

Dla obciążonego systemu bagażem doświadczeń i latami różnych praktyk przydałby się outsourcing. Przy takim kolosie to już spory kłopot.

To tylko moje przemyślenia przelane na [pst Emotikon: Bardzo szczęśliwy

Anonim

Nie dotyczy

Cykl faktur & data kolejnej umowy

@ketrasaArtur , mnie wdrożone kiedyś tam systemy nie rajcują, skoro co dla operatora proste, to dla mnie niekoniecznie czytelne. Albo jest stan faktyczny, albo bawimy się z klientem w matematyczne łamigłówki. 2+2=4 i tak klient to powinien widzieć, a nie głowić się, dlaczego ma takie dziwne wyliczanki. Niech zmienią pod klienta i konkretne zobowiązanie umowne.


Poziom 38, Guru ***
  • 15929
  • 41530
  • 597

Cykl faktur & data kolejnej umowy

@Anonim 2+2=4 to trochę za proste. Orange bardziej gmatwa sprawę: 2+2*2=6 Emotikon: Mrugający

Wniosek: Klienci Orange są inteligentni, aby nadążyć za plątaniną dat.

Anonim

Nie dotyczy

Cykl faktur & data kolejnej umowy

Powtórzę @ketrasaArtur ...w mętnej wodzie lepiej łowi się ryby. Ja też tak zrobię w oczku wodnym, które zamierzam zlikwidować, bo sił nie starcza...a szkoda mi pięciu fajnych lat z podziwianiem ich inteligencji.