Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 64
  • 66
  • 1

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

Czy ktoś miał podobną sytuację że na początku Marca 2021 dostał SMS że ma aktywowaną usługę "CyberTarcza - 3 numery" i że od następnego miesiąca to jest od 1 Kwietnia 2021, usługa będzie płatna 7,98 zł?

13 ODPOW. 13

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

@GrzegorzSzypa chyba aktywują to z automatu, ale jeśli się nie mylę możesz złożyć dyspozycję wyłączenia tej usługi z terminem końca miesiąca. Trochę przegapiłeś sprawę trzeba było złozyć dyspozycję wyłączenia z terminem na koniec marca i nic byś nie zapłacił.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19630
  • 56850
  • 774

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

Jakiś temat był na NO. Wiązało się to z wyrażonymi zgodami marketingowymi, oraz SMS-ami chyba klasy 0. Już samo otrzymanie takiego SMS-a powodowało aktywację usługi. 

Najprościej wyłączyć Cyber tarczę:

  • poprzez SMS wysyłany z Numeru Podstawowego o treści STOP OCHRONA na numer 80808.
  • kontakt na infolinię lub po przez czat.
  • przez konto Mój Orange.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 64
  • 66
  • 1

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

Tak tylko wydaje mi się, że to nie jest chyba do końca zgodne z prawem obecnie, żeby takie usługi były aktywowane bez wyraźnej zgody abonament, a tak to tutaj wygląda. Orange coś aktywował, a potem żąda ode mnie żeby za to płacić. tym bardziej że sytuacja miała miejsce tylko na jednym numerze z kilku.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

@GrzegorzSzypa  poczytaj swoją umowę, czy nie jest to czasem związane z wyrażonymi przez Ciebie zgodami, jeżeli tak to niestety trzeba za ten miesiąc zapłacić i zgłosić dezaktywację usługi, jeżeli zaś nie to złożyć reklamację.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19630
  • 56850
  • 774

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

@GrzegorzSzypa tylko dokładnie trzeba sprawdzić, co wyłączasz, bo zgody marketingowej obniżają abonament.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

@ketrasaArtur  tak jest całkiem słusznie, gdyż niektóre zgody wiążą się z upustami na abo i wyłączając je można pozbawić się zniżek a to może być nieraz bardziej bolesne finansowo niż opłata za dodatki.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 64
  • 66
  • 1

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

Tu nie chodzi o to co jest w umowie, chodzi o to że Usługodawca (operator), nie ma prawa aktywować płatnej usługi bez mojej wyraźnej zgody na to, a w tym wypadku takie coś nie miało miejsca.

 

Tutaj przykładowa sytuacja związana z UPC UPC włączało klientom płatną usługę bez ich zgody - kolejne nadużycie operatora (android.com.pl)

 

Dodatkowo najciekawsze jest to, że mam włączoną dla tego numeru blokadę usług premium.

 

Poza tym załóżmy że Orange włączył to na testy dla tego numeru (za darmo), co jest w sumie i tak dziwne, ponieważ nie może zrobić czegoś bez wyraźnej zgody abonenta. 

 

Tak stanowi prawo, podsumowując usługa została bezprawnie bez mojej wiedzy aktywowana i jeszcze za to musze płacić. Zgodnie z Polskim prawem jest to niezgodne z prawem.

 

 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

@GrzegorzSzypa  z jednej strony masz rację, ale z drugiej (i wcale nie mam tu zamiaru bronić operatora) Orange poinformowało Cię w marcu o usłudze i opłatach od kwietnia, a to że nic z tym nie zrobiłeś w zeszłym miesiącu to niczyja wina.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19630
  • 56850
  • 774

CyberTarcza - 3 numery - włączony samoistnie (dlaczego)

To jest właśnie sytuacja, że wyrażając zgody marketingowej, dajemy możliwość operatorowi włączać usługi. Tu trzeba sprawdzić, co operator może, jeśli zgodzimy się na obniżkę abonamentu. Z drugiej strony, dostajemy taką informację o włączeniu usług, że często dopiero na fakturze zauważamy, że coś zostało dodane.