Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 37
  • 28
  • 0

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Witam serdecznie,

 

Jestem wieloletnim użytkownikiem Orange i po raz pierwszy muszę prosić Państwa o pomoc. Postaram się wszystko dokładnie opisać, aby sytuacja była jak najbardziej klarowna.

 

Korzystam z mobilnego Internetu Orange. Niestety od pewnego czasu nie mogę połączyć się  z niektórymi aplikacjami, m.in. ze Spotify, Netflixem czy niektórymi serwerami gier, przede wszystkim z CS2. W momencie gdy chcę wyszukać grę, pojawia się komunikat, że "nie udało się połączyć z oficjalnymi serwerami gier". To pierwsza taka sytuacja - użytkuję tę usługę od 2021 roku i nigdy nie było żadnych kłopotów. 

 

Problem ten występuje zarówno zarówno w Internecie LTE dla domu, jak i hostingu WIFI z dwóch różnych telefonów (różne numery i urządzenia) z sieci Orange. Zasięg jak i prędkość są w porządku. Testowane było również na dwóch, różnych komputerach. Co najważniejsze - gdy włączę oprogramowanie VPN, wszystko działa! Podobnie jak zrobię hotspot z telefonu połączonego z konkurencyjną siecią. Wszystko się załącza, serwery są wyszukiwane i nie ma żadnej "blokady" jak ze strony Orange.

 

Gdy po raz pierwszy był taki problem, kontaktowałem się z konsultantem Orange, wyjaśniłem mu sprawę... i kilka godzin po tym zaczęło wszystko działać. Po kilku dniach problem znów wystąpił i analogicznie - kilka godzin i działało. Wczoraj problem pojawił się po raz trzeci... Wieczorem zgłosiłem ponownie i czekam na rezultat, w momencie pisania tej wiadomości nie działa. Kilka dni temu, gdy wszystko już działało, otrzymałem odpowiedz od Orange że: "Numer XXX-XXX-XXX poprawnie łączy się przez APN Orange". Najwidoczniej jednak jest inaczej, bo problemy cały czas występują.

 

Ze swojej strony robiłem wszystko, co tylko się dało. Przestawiałem protokoły, DNS, ustawiałem IPV4, robiłem nawet formatowanie komputera. Wyciągałem kartę sim z routera (Alcatel HH71, soft LINKHUB), resetowałem go, ustawiałem na nowo profil pod IPv4 (zgodnie z intrukcją obsługi w trakcie rozmowy telefonicznej). I nic. Tylko i wyłącznie był rezultat po konsultacji z obsługą, ale działa raptem kilka dni. W momencie, gdy wszystko działało, niczego w ustawieniach połączenia nie zmieniałem. Problem sam się pojawiał, bez mojej "ingerencji". 

 

Jak Państwo myślą, co jest tego przyczyną? Dlaczego tak się dzieje i co zrobić, aby błąd ten kompletnie zniknął? Wiele wskazuje na to, że wina stoi po stronie Orange, ale jestem coraz bardziej zirytowany tą sytuacją, ponieważ nie mogę połączyć się m.in. z aplikacją Microsoft Teams, którą potrzebuję w pracy. Raz jeszcze podkreślę - wszystko działa gdy włączam program VPN. 

 

 

___________________

*Temat przeniosłem z działu "Internet domowy - moderator Wojciech.

68 ODPOW. 68

Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 869
  • 3023
  • 25

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Proponuję dla testu włożyć kartę do telefonu i z niego udostępnić internet w trybie hotspot i sprawdzić, czy są opisane objawy. Jeśli nie, to winnym jest router i jego soft/ustawienia.

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 37
  • 28
  • 0

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym jednak uprzejmie prosić o dokładniejsze zapoznanie się z opisem problemu. Napisałem, że trudności występują również wtedy, gdy łączę się z internetem przez hotspot z telefonu komórkowego (sieć Orange), a więc niezależnie od używanego routera.

 

Co istotne, po włączeniu VPN wszystko działa poprawnie – zarówno przy połączeniu przez domowe LTE (router), jak i hotspot z telefonu.


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 478
  • 2203
  • 21

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

1. Czy karta od innego operatora działa bez zarzutu?

2. Niby napisane (ale oczywiście nie widzę, że tak jest), a ma być: 

Profil połączeń - dodaj nowy, czyli ręczny nie automatyczny

nazwa profilu jakakolwiek

Typ PDP (protokół): ipv4

APN: internet
reszta ustawień pusta

3. Może karta sim jest stara/uszkodzona i trzeba wymienić

 

 

 

_________________

*Scaliłem wpisy  - moderator Wojciech.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 37
  • 28
  • 0

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Witam,

 

1. Tak. Gdy połączę się z hotspotem od innego operatora, wszystko działa.

 

2. Przesyłam profil ustawiony w routerze. Dane zostały przekazane przez operatora poprzez infolinię Orange. 

 

3. Problem występuje na różnych kartach SIM - począwszy od mobilnego numeru LTE, po hotspot z mojego prywatnego telefonu komórkowego i innego domownika. Dodam, że na telefonie również nie działa mi m.in. Spotify. 

 

Zrzut ekranu 2025-05-30 181542.png


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 478
  • 2203
  • 21

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Zmień te ustawienia, na takie jak napisałem

 

Profil nie domyślny, tylko stwórz nowy

a tam

nazwa profilu jakakolwiek

Typ PDP (protokół): ipv4

APN: internet
reszta ustawień pusta

 

ustaw jako domyślny i zapisz

 

 

_________________

*Scaliłem wpisy - moderator Wojciech.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 37
  • 28
  • 0

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Czy mógłby Pan mnie nakierować dokładniej, co mam wpisać na podstawie screena i pól, które mam w formularzu? Nie mam tam czegoś takiego jak "typ PDP', tylko muszę wpisać "numer" - zgodnie z poleceniem konsultanta, ma to być *99*. 

 

Zrzut ekranu 2025-05-30 182551.png


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 478
  • 2203
  • 21

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Jeśli koniecznie trzeba wpisać numer to raczej *99# a nie *99*

 

Może tak 

nazwa profilu: Orange

wybierz numer: *99#

APN: internet

 

a co jest do wyboru w polu protokół?

 

 

_________________

*Scaliłem wpisy - moderator Wojciech.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 37
  • 28
  • 0

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Dziękuję, testuję. W polu "Protokół" mam takie menu:

 

Zrzut ekranu 2025-05-30 182824.png

 


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 478
  • 2203
  • 21

Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE

Czyli 

nazwa profilu: Orange

wybierz numer: *99#

APN: internet

protokół: brak

 

reszta puste

ustaw profil, jako domyślny, zapisz